Hvor ofte spiser dere?

Agnete

Forumet er livet
Her spiser ungene aldri mat når den står på bordet. Og time eller to senere er de sultene igjen. Nå er jeg litt lei dette så nå må de vente fire timer mellom hvert måltid. Så kanskje de er da sultene nok til å spise maten da :) Føler vi kaster så enormt mye mat..
Så hvor mange timer mellom måltidene går det hos dere?

Spiser frokost, lunsj, middag og kveldsmat. Av og til blir det mellommåltid også :) Prøver å la det gå noen timer mellom hvert måltid sånn at lillegutt orker å spise litt :)

Frokost, lunsj, middag og kvelds. Tuller han med 1 måltid må han gå til neste før han får mat. Får ikke noe annet!

alt mellom 2 til 4 timer imellom hvert måltid, spørs litt på om det er sen middag men ikke så sen at hun må ha kveldsmat :)
men nå har ikke vi noe problem med maten da, men anbefalt er jo 3-4 timer mellom hvert måltid

Spiser fem ganger om dagen ca :) Frokost 7-8, lunsj 11, mellom 14, middag 17, kvelds 19.

Jeg nekter aldri barnet mitt mat dersom hun er sulten!!!

Hun spiser frokost, mellommål, lunsj, mellommål, middag, mellommål.

Som regel MÅ jeg gi henne noe å spise 30min før middag. Da er hun bare sur og lei, noe som er typiske tegn på sult. Da gir jeg frukt, maispops, riskake e.l. slik at hun har noe å putte i munnen til maten er ferdig.

Hun er bare 2-år og altfor liten til å skjønne prinsippet "du må vente til neste måltid".

Jeg selv spiser jo når jeg er sulten, hvorfor skal jeg nekte barnet mitt det?

Når det er sagt har vi aldri problemer med at hun ikke spiser mens maten står på bordet. Det varier såklart hvor mye hun spiser i forhold til hva jeg serverer.

Jeg nekter aldri barnet mitt mat dersom hun er sulten!!!

Hun spiser frokost, mellommål, lunsj, mellommål, middag, mellommål.

Som regel MÅ jeg gi henne noe å spise 30min før middag. Da er hun bare sur og lei, noe som er typiske tegn på sult. Da gir jeg frukt, maispops, riskake e.l. slik at hun har noe å putte i munnen til maten er ferdig.

Hun er bare 2-år og altfor liten til å skjønne prinsippet "du må vente til neste måltid".

Jeg selv spiser jo når jeg er sulten, hvorfor skal jeg nekte barnet mitt det?

Når det er sagt har vi aldri problemer med at hun ikke spiser mens maten står på bordet. Det varier såklart hvor mye hun spiser i forhold til hva jeg serverer.

Nei ditt barn er 2 år mitt er 6 år og spiser ikke noen måltider vi serverer bortsett fra de måltidene han ber om utenom.
Er stor forskjell på en 2 åring og 6 åring ;)
Jeg selv er ikke sulten utenom måltidene nettopp fordi jeg spiser da vi serverer mat dette bør jo også våre barn lære seg. Hvorfor skal jeg lage middag om gutten fikk mat for 1 time siden eller spør etter mat 1 time etter måltidet fordi han ikke har tid til å spise da den blir servert..

Nei ditt barn er 2 år mitt er 6 år og spiser ikke noen måltider vi serverer bortsett fra de måltidene han ber om utenom.
Er stor forskjell på en 2 åring og 6 åring ;)
Jeg selv er ikke sulten utenom måltidene nettopp fordi jeg spiser da vi serverer mat dette bør jo også våre barn lære seg. Hvorfor skal jeg lage middag om gutten fikk mat for 1 time siden eller spør etter mat 1 time etter måltidet fordi han ikke har tid til å spise da den blir servert..
Vi er nok forskjellige der.

Jeg spiser såklart godt til frokost, lunsj etc. men jeg blir fort sulten igjen og behøver som regel alltid noe mellom måltidene. En frukt, yoghurt e.l.

At barnet ikke har tid til å spise når maten blir servert er jo noe helt annet. Selv om vår jente bare er 2 år så øver vi på at hun ikke får gå fra bordet før alle er ferdig. Det nytter ikke at hun er forsynt på 5 minutter for hun får likevel ikke gå før vi alle er ferdig å spise. Som regel godtar hun dette, og hun har skjønt at det ikke har noen hensikt å kaste i seg maten for å blir fort ferdig ;)

De spiser frokost, lunch, lunch2 i bhg/sfo, mellommåltid, middag og kvelds.
Er ikke alltid de trenger noe mellom lunch2 og middag.

Vi er nok forskjellige der.

Jeg spiser såklart godt til frokost, lunsj etc. men jeg blir fort sulten igjen og behøver som regel alltid noe mellom måltidene. En frukt, yoghurt e.l.

At barnet ikke har tid til å spise når maten blir servert er jo noe helt annet. Selv om vår jente bare er 2 år så øver vi på at hun ikke får gå fra bordet før alle er ferdig. Det nytter ikke at hun er forsynt på 5 minutter for hun får likevel ikke gå før vi alle er ferdig å spise. Som regel godtar hun dette, og hun har skjønt at det ikke har noen hensikt å kaste i seg maten for å blir fort ferdig ;)

Forskjell å trenge litt frukt, eller ett helt nytt måltid. Mine spiser masse frukt det er noe jeg ikke har begrensning på. Jeg snakker om mat. Mine må også sitte hjelper ikke uansett på en 6 åring, spiser ikke mer alikevel. :)

3-4 timer her med begge. De spiser også bare når de er sultne

Back
Topp