Hvor ofte spiser dere...

~lykkelig med barn~

Elsker forumet
Juli13-jentene
... fisk?
Og hva slags fisk spiser dere?

Fått litt avsmak på det den siste tiden, men burde kanskje bli flinkere til å spise det igjen.

Har dere ofte fisk til middag?

Det varierer veldig, noen ganger 2-3 dager i uka, og så plutselig kan det ta to uker mellom fiskemiddagene.
Men vi har alltid fiskepudding og makrell i tomat eller noe røkt makrell som pålegg, og det hjelper jo litt på.....
men føler virkelig ikke vi er flinke nok.

minst 1 gang i måneden hvertfall...:P
Og her går det i laks for det meste..
Laksewok, laks med poteter, laks i burgerbrød/pitabrød osv..:P

Minst en gang i uken når pappaen er hjemme. Litt fler når vi er alene. Lille gutt får varm mat i bhg 3 dager i uken og hver onsdag er det fisk.
Når det er fisk er det innimellom fiskekaker, men stortsett er middagen basert på fiskefileer i forskjellig varianter. Eks fiskegrateng, fiskelasange, panert osv

Ca. en gang i uka. Blir nok mye mer nå som grillsesongen setter inn. Veldig glad i å grille fisk :D

Laks og makrell i tomat er pålegg som blir spist ofte her i huset da.

jeg ELSKER fisk og kunne spist det hver eneste dag. Desverre så selger de ikke noe bra fisk her, så spiser det aldri. Når eg først er hjemme så fråtser jeg gjerne...
Tok tran kaplser en periode (inntil halsbrannen kom...). Etter det, erstattet jeg det med avokado (så får ungen noen gode oljer i seg i det minste)

Vi har fisk 2-3 dager i uka. Manne og eldstegutt fisker selv(setter garn). Og ungene elsker fisk :) Så det er alt fra lange, sei, torsk, hyse, breiflabb...
Stekt, kokt, salt sprengt, fiskegrateng, fiskepinner, fiskesuppe.. Har vi fått mye fisk pleier vi og lage fiske kaker :) Nomnom :D

Avsmak på fisk helt fra starten av sv.sk. Har hatt rein fisk kun en gang siden positiv test, og etter det tåler jeg ikke tanken. Men jeg klarer fiskeprodukter, så vi har en del fiskepudding, fiskekaker, fiskegrateng, fiskepinner, kapteinens fylte osv. Det er det eneste jeg får til nå.... Tar omega 3- kapsler for å bøte litt på mangelen... Vanligvis uten avsmak har vi fisk 1-2 ganger i uka og ofte litt som pålegg.

Her blir det 2-3 ganger i uka. Samboeren er veldig flink å finne spennende variasjoner på nett. Godfisk.no kan anbefales! Fisk trenger ikke å bety kjedelig middag! Bare det å ha på noe spennende krydder på, en marinade eller noe spennende tilbehør - det er ikke så mye som skal til...

aldri ... klarer ikke fisk.. men spiser fiskegrateng,boller ..men ikke ofte .. men tar min daglig dose apotek piller for gravid og ammende ..

Vi har perioder med mye fisk og perioder med lite fisk.. men spiser en del fisk på brødskiva også :) og mesteparten av fiske produktene er egen produserte, så da vet jeg det er skikkelig fisk og rett mengder:) jeg elsker fisk, er som regel pappa som fisker til oss, derfor går det litt opp og ned i perioder (han er 1mnd borte og 1mnd hjemme).
Spiser saltfisk, stek fisk, fersk fisk, fiskekaker, fiskeboller, fiskesuppe, forskjellig ball.. også forskjellig pålegg da, som fiskekabare, makrell i tomat, sild i tomat, fiskepudding, fiskekaker :) slike ting som fiskepinner teller jeg ikke som fisk :) er sikkert mere, men kommer ikke på i farten:)

Vi passer på og spise fisk 3 av 7 dager :-) gjerne en dag med laks, en dag med hjemmelaget fiskegrateng og somregel laks en gang til for det liker alle i familien :)

Back
Topp