Hvor ofte spiser de?

Sånn kan vi ha det også noen ganger, mer i det siste synes jeg. Men heldigvis ser det ut til å gå greit på natta enda, det er mest om ettermiddagen og kvelden. Hun har sluttet å sove dupper på dagtid, så hun sovner av ved puppen.
Før kunne hun sove en liten time i vogga si nå og da, men det skal hun plutselig ikke lenger.
Rart hvor de forandrer mening som ting så fort :flower

Er hun våken hele dagen??? Hermine holder ut max 2 timer så er hun segneferdig! :sleep011

Er hun våken hele dagen??? Hermine holder ut max 2 timer så er hun segneferdig! :sleep011

Ja nesten det, hun sovner ved puppen noen ganger, men det er ikke lenge maks 20 min.
Så kanskje hvis jeg er heldig får jeg henne til å sove 2 timer alt i alt en hel dag.

Ja nesten det, hun sovner ved puppen noen ganger, men det er ikke lenge maks 20 min.
Så kanskje hvis jeg er heldig får jeg henne til å sove 2 timer alt i alt en hel dag.

du gode tid, da hadde jeg blitt smårar :P Føler jeg trenger tiden hun sover til å hente meg inn, spise, pumpe og kanskje rekke å gå på do :P ...og ikke minst trenger hun lurene sine til å ikke bli et uvær å ha i hus ;)

Hehe ja her går dagen virkelig i ett, var veldig bortskjemt en periode da sov hun veldig lange dupper:-)
Men hun sitter mye på fanget, når jeg spiser eller skriver på pcn:-)
Når jeg skal på do tar jeg henne med ned og lar henne leke i senga mens jeg gjør mitt :glasses9

Her er det blitt litt motsatt! Hun sov veldig korte lurer før, men har nå økt til å kunne sove opp mot 2 timer i slengen i vogna si :) ...blei jo selvfølgelig bekymra da og måtte stadig ut å sjekke at hun pusta, og måle tempen på henne :P

Det hørtes ut som lite søvn på dagen, helt motsatt her.
Eller.. Det varierer litt om han sover lange dupper egentlig.
I dag sov han lenge da han først sovnet ca 11-11.30, så jeg fikk pumpet litt, sett Greys, spist, kokt litt pumpeutstyr og strikket. Det var jammen deilig. Regner med det blir bare smådupper resten av dagen =)

Det er kjekt at de tar seg noen sånne lurer, jeg savner det litt for jeg fikk gjort en del i huset:-)
Men det er deilig å ha henne mer våken også, særlig nå når hun vil kose mer :love7

Da var det som jeg trodde! Var på helsestasjonen og veide LN, på 3 uker hadde han lagt på seg 110g. Han har som sagt den siste ikke vært så interessert i mat. Når jeg legger han til brystet suger han litt og så slipper han - og sånn holder han uansett stilling. Idag gikk det 4-5 timer før han spiste skikkelig, men heller da spiste han ikke seg mett.
Prøver å tilby han brystet hver 2.-3.t men ikke alltid han er interessert. Vet ikke hva annet jeg skal gjøre?!
Han skriker ikke eller noe ting - og det syns jeg er rart, for han må jo være sulten?

Det var veldig rart ja, sa de ingenting om det på helsestasjonen?

Det hørtes ut som lite vektoppgang.
Sa de noe på HS da?

har du melk??? Sånn var nemlig Hermine de første dagene på sykehuset da jeg ikke hadde fått melk til henne. Hun blei slapp og mista interessen for brystet fordi der kom ikke noe utav det... Så fikk hun nan på kopp og da ble hun piggere og orka å suge igjen, og ettersom jeg pumpa og der kom melk ble hun mer og mer ivrig. Tenker at han kanskje ikke orker fordi det kommer lite mat? Prøvd å gi litt flaske å se om han er mer interessert i det? Jeg måtte slutte helt å amme fordi snuppa nekta plent å ta puppen, mens flaske vil hun gjerne spise av o_O

Uff da! Har du lite melk, kanskje? Rart han ikke gråter om han er sulten?

Helsesøster mente også at det var lite vektoppgang. Skal tilbake på fredag. Men fram til da skulle jeg prøve å legge han til brystet hver 3t. Men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for å få han interessert. For jeg mener at jeg har melk - det renner masse ut når han slipper tak. Han tar heller ikke flaske med mindre han er søvnig og er i sovemodus.

Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using BV Forum

Men hvorfor vil dere supplere med MME om dere har nok melk og ungen legger på seg nok?
Dere risikerer jo å få lavere melkeproduksjon av det...

Har lurt på om jeg kanskje har litt lite melk. Han hadde liten vektoppgang sist vi var på helsestasjonen, og så var vi innom i dag og sjekket hvordan det lå ann, og det var litt mindre nå. Fikk ikke snakka ordentlig med helsesøster, for det var så mange andre der, men vi har time neste uke, så skal sjekke med henne om vi bør begynne å supplere med mme eller grøt. Men han hadde vokst 3,5 cm på 4 uker, så skjønner jo hvorfor han har vært så sulten den siste tiden :eek:
Når det kommer til søvn, så sover man ikke i tide og utide her i huset heller :confused: I forgårs hadde han èn lur på en times tid i løpet av hele dagen..

Helsesøster mente også at det var lite vektoppgang. Skal tilbake på fredag. Men fram til da skulle jeg prøve å legge han til brystet hver 3t. Men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for å få han interessert. For jeg mener at jeg har melk - det renner masse ut når han slipper tak. Han tar heller ikke flaske med mindre han er søvnig og er i sovemodus.

Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using BV Forum

Høres ut som du har melk hvertfall, har du prøvd å amme liggende i et mørkt rom f.eks? Kanskje han klarer å konsentrere seg mer om spisingen da?

Ho spise kver 2. time på dagtid.
Og legge seg kl 21 og søv til halv 7-7. Får mat og søv til 9, halv 10.
Eg fullammar...

er jeg den eneste med baby som ikke tar kveld før meg, og nekter å sove mer enn 1 time alene på soverommet om kvelden???? Virker som det... :confused:

Hihi, nei. Det har endret seg litt her, gitt =)
Det går litt på oss også da, for han har hostet/ brekt seg mye i det siste, vi er litt redde for å legge han alene oppe faktisk.
Nå trodde jeg han sovnet, la han i vuggen i stuen, men han ligger og prater :p

hehe, høres kjent ut ja! Som regel slokner hun ganske umiddelbart etter at vi har kommet oss inn på soverommet, men forblir kun sovende når jeg ligger inntil henne ;)

Back
Topp