Hvor ofte spiser de?

Sukkertopp

Forumet er livet
VIP
Hvor ofte spiser barna nå?

Her er vi visst inne i en veldig sulten periode. Formiddagene vil han ha mat minst annenhver time, heldigvis tåler han oftest 3 timer uten mat på ettermiddag. Tidligere spiste vi oftest hver tredje time, og det føles faktisk veldig forskjellig. Nå synes jeg knapt jeg rekker annet enn å ordne mat. Når vi skal ut så må vi spise rett før vi skal dra, og nesten skynde oss ut etterpå.[8|]

snuppa mi er i små spise humør, hun tar hele tre biter av brødskiva til frokost og spiser kanskje halve skiva til lunsj og bare noen biter av middagen og bare to biter av kveldsmaten, så nå jeg har begynt og la henne små spise frukt og grønt, heller en dårligvane med at hun spsier grønnsaker enn at hun nesten ikke spiser i løpet av en dag.

det hører med at det er ikke så lenge siden hun var veeldig glad i mat, så det er helt motsatt av hvordan hun har vært før..

Her er vi inne i en vil ikke ha mat periode...hmmm[8|] er veldig glad i middag, men småspist når det gjelder brødmat. Men har syntes det har vert veldig godt med ostesmørbrød til kvelds[:)]

Vi har hatt flere forskjellige perioder vi også, for noen uker siden var han ganske småspist. Vi hadde også en lang periode der han ikke ville smake mat før kl 16, og har hatt flere perioder med god appetitt. Hadde egentlig slått meg til ro med at han varierer så mye, men så ble det upraktisk nå som han vil spise så ofte. Jaja, så lenge han er normalvektig så får han bare styre det selv. Gutten min er veldig tydelig på hva han vil, når han er sulten og når han er mett.

her er det veldig opp og ned. snuppa liker som regel ikke frokost, har hun aldri gjort..men av og til spiser hun litt grøt, noen brødbiter, riskjeks, yoghurt eller litt frukt.. så går vi i bhg. der er det frukt 09.30 og lunsj ca 11.15. da spiser hun greit. er hun i bhg til 8, skal hun spise der.. sjelden hun spiser noe mer enn noen biter.
blir hun levert seint så er hun i bhg til 16, de spiser ettermiddagsmat kl 15.30, da spiser hun kanskje 1 brødskive.. eller ingenting. spiser normalt til middag.. litt mindre når hun har spist ettermiddagsmat. kvelds er hun glad i. spiser gjerne 2 brødskiver.

Amelia spiser ca. hver tredje time, som hun egentlig alltid har gjort [:)]

Litt opp og ned hvor mye hun spiser. Kan gjerne spise litt dårlig til et måltid, og da litt bedre til neste [:)]

ORIGINAL: *Fru H*

Nå om dagen er det ofte, han tar igjen etter å ha vært syk virker det som.
Spør etter mat gjerne under en time etter at han har spist middag, selvom han har spist godt.
Spiser også mye når han først spiser.
Og han blir utrolig cranky når han er sulten,
så vi må huske på mellommåltider gitt!

Høres ut som her ja. På det verste har det bare gått en time fra ett kjempemåltid, før han er like sulten og skal ha et kjempemåltid til. Hvis jeg ikke raskt ordner mat når han spør etter, så hamrer han vilt på kjøkkendøren og roper "Felix spise mat". Eller verre, som han gjorde på en av musikkgruppene sine forrige uke, la seg på gulvet og raste etter mat. Hadde heldigvis med matpakke, men alle andre må jo ha trodd at jeg ikke hadde gitt ham mat før vi dro dit.[X(]

frokost ca kl 8,lunsj ca kl 11 og skive+frukt ca kl 14; dette er i b.hagen
og så spiser vi middag en plass mellom 16-17..

av og til vil hun ha skive før hun legger seg,kommer an på hvor mye middag hun spiser[:)]

i helgene er det som regel nesten det samme bare alt blir forskjøvet med ca 1 time..

Mesteparten av det hun spiser er jo i bhg.

8.00 - Frokost, 2 brødskiver
10.20 - Yoghurt og frukt
13.00 - Lunsj - 2 brødskiver eller varm mat
15.30 - Frukt

Ca 17.30 - 18.00 - Middag (Er inne i en periode hvor middagen ikke er like populær, men spiser det hun trenger.)
Om vi rekker å ha middagen tidligere får hun et lett kveldsmåltid i tillegg.

Nå er snuppa vår veldig glad i mat, og er vi borte feks, så skal hun gjerne inn på kjøkkenet og inn i kjøleskapet [&:]

Spør alltid etter mat nesten, og det kan også være 15 min etter et stort måltid asså, så betyr vel egentlig ikke at hun er sulten liksom.

Back
Topp