Hvor ofte skifte bleie?

veenus

Forelsket i forumet
Sommerfuglene
Septemberbarna 2019
Oktoberlykke 2019
Hvor ofte skifter dere bleier? Tenker da på tissebleier, bæsjebleiene tas med en gang.
 
Ca 4 ganger per dag. Morgen, lunsj, middag og kvelds. Bæsjebleier kommer i tillegg.
 
Jeg bytter når jeg ser eller lukter at det er tiss, som regel etter amming, og når hun våkner fra lur. På natten bytter jeg kun som regel en eller to ganger. Oftere hvis det er bæsjebleie.
 
Skifter etter hver gang han har spist, dvs ca hver tredje time på dagen. På natten kan det være fire timer mellom, kanskje fem en sjelden gang.
 
Har ikke kontroll på det, egentlig! Bytter når det trengs :happy: Sitter på slutten av dagen igjen med en ca oversikt(følelse) om det er vært godt med tissebleier og hvordan bæsjebleiene har vært!
 
Byttes når den er passelig full. Ca hver 3 t, med andre ord.
 
Bytter ca 4 ganger om dagen her også. Bytter ikke på natt med mindre det er bæsj. Hvis han begynner å bli sår bytter jeg oftere på dagen, ca hver 3 time eller når han er våken, og smører tynt lag inotyol. Bytter ikke noe mer på natt selvom han er sår, nattesøvnen er høyt prioritert her i huset, og det virker som at sålenge jeg bytter hyppigere på dagtid og smører, så hjelper det i massevis på en sår stump ;)
 
Har ikke noe system på det, men når hun våkner sjekker jeg alltid om det er noe i bleia før jeg ammer - hvis hun sovner igjen etter pupp er det greit å ha skifta først:happy: Men hun har bæsjebleie så ofte at jeg ikke har tenkt så mye på det...
 
Bytter ikke på natta med mindre hun har bæsja. Vil anslå at jeg bytter tissebleie etter fire timer eller noe sånt.
 
Bytter kanskje 10-15 tissebleier om dagen, men lillemor får vanndrivende. Har jo DET bleiebudsjettet allerede:hilarious::wtf:
 
Sjekker aldri bleien. For den er alltid full av tiss og bæsj når hun ammer hver 2. Time både natt og dag. Så her skiftes det heletiden. Skifte også selvfølgelig når jeg hører hun bæsjer. Så går MANGE bleier om dagen..
 
Gjennomsnittet ligger på ca 7-9 bleier pr dag. Skifter etter behov, med en gang når det er bæsj
 
Back
Topp