Hvor ofte "pusser" du opp?

Elsker tanken på nyoppusset hus, men haaater å pusse opp. Har bodd her i snart 6 år og er langt fra ferdig. Begynte når vi flyttet inn. Nå skal det sies at vi ikke bare maler, men river alt og legger skjult elektrisk etc. Puh, vil vinne i lotto og få noen til å gjøre hele jobben mens vi er på ferie. ;)

Nå driver jeg å maler to soverom, neste blir stuen, men når jeg er ferdig med det så kommer det til å bli mange år til neste gang :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi har aldri flyttet langt, har holdt oss innenfor samme fylke, men driver en del med tomt og boligsalg samt utleie privat. Vi flytter nok igjen om noen måneder til et av husene våre som vi skal pusse opp og selge etter et år så vi slipper skatten, mens vi bor der skal vi bygge "drømmehuset", og blir forhåpentligvis der noen år før vi lager en generasjonsbolig, eller "drømmehuset 2" der foreldrene mine også kan bo :)

Stemmer det, dette har du fortalt før mener jeg :) Eiendom er jo en flott ting å investere i, så høres ikke dumt ut dette ;)

Ommøblerer og fornyer møbler ja :) male nei :p

Altfor sjelden :p Mangler på en måte kapitalen til det :p

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Pussa opp stua før vi flytta inn for 4 år siden, og har ikke forandra noe på de åra! Ikke gardiner en gang, bytter bare til jul ;) Er veldig fornøyd med stua, så blir lenge til vi gjør noe med den. Men så har vi pussa opp hele huset i løpet av de åra, så er litt lei.

Har bodd her i halvannet år, og alt ble pusset opp da vi flyttet inn. Utenom bad og trappen. Trappen gleder jeg meg til å fikse, men det er så tiltak å begynne siden det er så mye jobb! Og badet blir dyrt, så det må vente. Har lekt med tanken om å male stuen da. Blir fort lei og bytter stadig litt på, har ommøbelert 4-5 ganger her allerede, samt byttet ut litt ting.

Vi holder på å pusse opp nå rett før vi skal få baby. Puuh! Men da regner jeg med det blir leeeeeenge til neste gang!! Men jeg blir fort lei jeg også og da kjøper jeg f.eks noen planter, nye gardiner og pynt, bytter ut farger på pynt om jeg har mye likt eller pynter opp sofa med nye puter :D Jeg har en venninne som er super kreativ og har inspirert meg veldig!

Har pussa opp siden vi kjøpte huset for 5 år siden :p

Pusser opp hele tiden, men planlegger ikke å ta samme rommet flere ganger. Vi har er stort gammelt hus, så alt må tas. Bruker nøytrale, tidløse farger. Så bytter heller interiøret enn å pusse opp flere ganger

Lysten e der, men orken e det verre med :p hadde noen gjort det for meg mens eg bare bestemte. Så kunne eg gjort ting oftere :)

Føler litt at jeg holder på med noe hele tiden :p men er liksom ikke begynt på runde to enda :) Bodd her i 3år :)

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

Mamma er veldig opptatt av interiør og elsker å male. Men hun malte jo ikke stuen så ofte - 3 ganger tror jeg i løpet av 20 år. Soverommene ble malt 1-2 ganger og gangen et par ganger. Og kjøkkenet tre ganger. Men det var stadig nye gardiner, duker, pynteting og bilder på veggene osv. Møblene ble ikke byttet ut ofte. I løpet av hele oppveksten hadde vi samme sofaer o stuebordet (det har jeg nå i ene stua), 2 kjøkkenbord, ett spisestuebord og stoler foran tven ble byttet ut 2 ganger.

Jeg har arvet møbler og kjøpt billig på ikea. Har kjøpt ny salong og spisebord nå til nytt hus. Ser ikke for meg å bytte det ut på lenge enda. Det er dyrt og vi kjøpte ganske tidløst. Jeg er ikke veeeeldig interessert i interiør - liker å ha det pent rundt meg men orker ikke style huset mange ganger. Det er for krevende å sette seg inn i stiler og hva som finnes i butikkene og ikke minst dyrt.

Ikke ofte, hadde gammelt hus og skulle bygge nytt, så ble ikke prioritert. Pusset opp badet og ordnet med panelplater på veggene i 2 etj når vi bodde der (6 år).

Nå har vi helt nytt hus, så skal ikke male hvert år nei :P høhø

Hvor ofte jeg pusser opp? Minst mulig:P Brukt heeeele sommeren på å male stue og kjøkken, og for å si det sånn ække ferdig enda!!:D

#Happyface fra appen#

Malte stua, kjøkken og soverom når me flytta inn for 6,5år si. Ette 6 århang me opp takplater(hadde gulva furupanel i taket) i stua og kjøkken, samt bytta golv og taklister i samme rom. Hengte opp tapet på eine veggen i ståvo og delte av rommet vårt så me fekk walk-in garderobe ;)
Bytta ut sofa og gardiner på samma tid, men kjøpte brukt, samt arva to reclinerstoler av svigers ;)

Gjorde mykje rundt jul og på nyåret, men no blir da lenge t oppussing neste gong. E økonomien såhar gjort at me ikkje har pussa opp før ;)

Back
Topp