Hvor ofte kjenner dere liv???

Nætte

Andre møte med forumet
Heisann...
 
Jeg sitter her og grubler og dytter på magen min og prøver å kjenne etter...Hvor ofte pr.dag eller pr.uke kjente dere liv da dere først fikk bekreftet at det var spark/bevegelser...har kjent det flere dager noen ganger pr. dag men ikke nå på 2 dager...Leeeenge siden jeg har gått gravid og tenker masse...er i uke 16[:)]
 
 
 
ikke normalt at du skal kjenne hver dag nå! jeg har kjent liv siden uke 15 ca, og fra uke 16-17 kjente jeg ganske kraftig daglig. plutselig i uke 20-21 kjente jeg INGENTING på 6 dager.ble kjempenervøs og ringte KK her og fikk komme og ta ultralyd, og der så alt helt fint ut. ikke normalt at man skal kjenne hver dag før i uke 24 og utover! så ikke bekymre deg du!
 
Jeg begynte ganske tidlig å kjenne antydning til liv, men plutselig stoppa det for ca en ukes tid siden, men i dag har det vært masse liv igjen[:D] Er helt normalt at det kan gå lang tid mellom hver gang så tidlig i svangerskapet.... Men det er bedre å kontakte lege istedet for å gå å bekymre seg!!!
 
Jeg kjente noe rart en gang i uke 16, var i tvil på om det var "det". Er 19 +1 i dag og kjenner stadig liv i magen hver eneste dag. En underlig følelse!!
 
Jeg kjente litt i uke 18, kjente mer rundt uke 20-21, da var jeg ikke i tvil om at det var vesla. Nå kjenner jeg det hele dagen lang!!! [:)] Det er så sinsykt godt!!!!!! [:D][;)] 
 
Kjente bevelgelser første gang i uke 14, og har kjente bevegelser hver dag siden første gang jeg kjente det [:D]
 
Jeg kjenner masse liv, men det er jo individuelt, og noen dager er hun stille nå da.. Men har som oftest 1time om dagen der hun er stille, og om natten så er det slosskamp å sovne. Men det er normalt å kjenne mindre enn det, men om det stopper helt opp i noen dager og du blir bekymret kan du ringe legen eller føden [:D]
 
Jeg kjenner ingenting ennå!
 
jeg kjenner forresten ikke veldig mye liv hver dag nå heller, noen dager MASSE, og andre dager lite eller ingenting! men det er ingenting å bekymre seg over, særlig ikke så tidlig i svangerskapet som du er nå!:)
 
Hei! Fra uke 28 skal du kjenne liv hver dag[:)] Ikke noe å bekymre seg for før det..Det kan hende at de sparker mot morkaken din, eller bakover mot ryggen din, og da er det ikke så lett å kjenne sparkene så tidlig i svangerskapet - siden bebisen ikke er så sterk enda. Dessuten sover de jo mye også da..[:)]
 
Jeg begynte å kjenne liv rundt uke 16 og plutselig ble det helt stille der i uke 18, men nå er det liv der hver dag, du er jo ikke så langt på vei så det kommer nok hardere spark snart, da kjenner du det mye bedre
 
Kjente liv første gangen i uke 17, og da gjekk det over ei veke til neste gang eg kjente. Etter det ble det bare oftere og oftare, men ikkje kvar dag. Syns ikkje du bør uroa deg :) For du e jo berre 16 veker på veg, mange må vente mykje lengre enn det før dei kjenner liv. Gi babyen tid til å voksa seg større å sterkare, så kjenne du nok dei deilige bevegelsane oftare!
 
Jeg har kjent liv hver dag siden uke 17. Vært noen dager hvor det har vært veldig stille.. og da har jeg fremprovosert sparkene. I så og si hele uke 23 kjente jeg nesten ingenting. Kjente at det var liv der.. men var veldig svake spark, i forhold til hva jeg har kjent tidligere. Ringte inn til føden og fikk komme inn til ultralyd. Og der viste det seg å være masse masse liv[:)] Så mye liv at jeg burde ha kjent.. men pga at morkaken min ligger helt foran, så kjenner jeg mindre da morkaken tar de meste av støtet...
 
Så alt er nok helt fint hos deg også[:)] Skjønner at du blir litt engstelig når du ikke har kjent noe på 2 dager.. hvis det går mange dagene til og du ikke kjenner noe.. ville jeg ha ringt jormor.. bare sånn for å få komme på en kontroll.. Sånn er i alle fall jeg.. alt er helt sikkert bra.. men for at jeg skulle kunne slappe helt av, så måtte jeg bare sjekke det[:D]
 
Hei. Jeg er nå i uke 33 og begynte å kjenne liv ganske tidlig, uke 14 tror jeg. Jordmora på sykehuset forklarte at det er så individuellt når mor kjenner liv,men svaret til meg var at morkaken min ligger mot ryggen og da er det lettere å kjenne liv tidlig i svangerskapet. Jeg følte og at det kunne gå dager i mellom "livstegn" i begynnelsen. Tror dette er helt normalt.
 
heisann...
 
Takk for veldig gode svart og tilbakemeldinger... må bare få det ut at jeg er ikke 1.gnagsfødende... det er 3. men det er vel det at det er så lenge siden jeg har gått gravid på en måte å forventer at når jeg først har fått bekreftet mine mistanker om liv og bevegelse...at det da skal være der hver dag og ikke forsvinne[:)] men kjenner at den er der og beveger seg selv om jeg ikke kjenner spark osv...mer vibrering i magen...[:D] super deilig...
 
Tusen takk igjen alle [:)]sammen...
 
De første to ukene (uke 18-20) kjente jeg det ikke hver dag. Først når jeg kjente tydelige spark (uke 21), kjente jeg det flere ganger til dagen. Du er ikke så langt på vei og trenger ikke uroe deg for det enda. Lykke til!
 
Back
Topp