Hvor ofte har deres baby avføring?

Rart hvordan bæsj opptar oss i disse tider. Lillebror er 10 uker. Får kun morsmelk (pupp). Får pupp når han vil. Men siste uken har det kun vært fising å ingen bæsj. Flere enn meg som har opplevd det? Kommer bare fis hvis jeg masserer magen også.

Samme med frøkna her, nå er hun 11 uker. Og får bare pupp. Bæsjer stort sett hver dag nå, og ikke mange ganger om dagen som hun gjorde de første ukene.

Men storebror han bæsjet 1 gang i uken ca. Han fikk også bare morsmelk, og det var helt vanlig sa helsesøster. Opp til 14dagwr er helt normalt sa de den gangen.
 
Samme med frøkna her, nå er hun 11 uker. Og får bare pupp. Bæsjer stort sett hver dag nå, og ikke mange ganger om dagen som hun gjorde de første ukene.

Men storebror han bæsjet 1 gang i uken ca. Han fikk også bare morsmelk, og det var helt vanlig sa helsesøster. Opp til 14dagwr er helt normalt sa de den gangen.

Gikk gradvis nedover fra mange ganger om dagen. Men så ble det en 14dagers periode med annenhver dag også helt stopp nå
 
Min er 3 måneder nå. Som regel noe bæsj hver gang jeg skifter bleie - men ikke sånn kjempe masse. Blir overrasket de gangene jeg skifter og det bare er tiss, haha. Skjer kanskje at det er én bleie som ikke har bæsj i seg...
 
Min er 3 måneder nå. Som regel noe bæsj hver gang jeg skifter bleie - men ikke sånn kjempe masse. Blir overrasket de gangene jeg skifter og det bare er tiss, haha. Skjer kanskje at det er én bleie som ikke har bæsj i seg...

Får h*n bare pupp eller MME? Eller begge deler?
 
Min er 3 måneder og får kun morsmelk, her kan det gå 5-6 dager mellom hver bæsjedag. Da kommer det gjerne 2-6 Bleier med bæsj på en dag eller to.
 
Her er det ca annenhver uke. En uke helt uten bæsj, og påfølgende uke med bæsj flere ganger, og gjerne flere ganger daglig.
 
Litt spennende å lese. Min kan gå nesten en uke uten å bæsje. Jeg full ammer har mye tiss da
 
Tindra er 10 uker og får kun mme. Hun må få litt maltekstrakt for å få bæsjet hver dag..
 
Nå har vi hatt tre uker med bæsj en gang i uka, og selvsagt til gjengjeld en meget full bleie. Snudde helt plutselig da lille var rundt 13 uker. I tillegg kommer det noen helt ville fiser som lukter meget voksent, sikkert fordi morsmelken får ligge såpass lenge i tarmen. Hun ser ikke ut til å plages nevnevedig av det heldigvis, så da er det bare mor og far som lever i spenning en gang i uken.

Sprøtt hvor mye dette opptar oss! :confused:
 
Vår hadde avføring flere ganger til dagen frem til vi begynte på jern rundt uke 4 og hun ble forstoppet. Siden da har hun gått fra forstoppelse til forstoppelse før hun endte opp permanent på laktulose. Nå har hun avføring hver 2.-3. dag.
 
Jeg fullammer, men babyen fikk alvorlig forstoppelse da hun var 8 uker gammel. Lang historie kort, vi endte på sykehuset, hun ble tømt og vi begynte med Movicol Jr. (tilsvare Lactulose). Tar en dose hver dag for at hun skal få jevnlig avføring (ca annen hver dag). Vi har prøvd å trappe ned, men da forstoppes det igjen og jenta vår får tydelig smerter og kraftig ubehag.
 
Jeg fullammer, men babyen fikk alvorlig forstoppelse da hun var 8 uker gammel. Lang historie kort, vi endte på sykehuset, hun ble tømt og vi begynte med Movicol Jr. (tilsvare Lactulose). Tar en dose hver dag for at hun skal få jevnlig avføring (ca annen hver dag). Vi har prøvd å trappe ned, men da forstoppes det igjen og jenta vår får tydelig smerter og kraftig ubehag.
Oi, jeg trodde ikke det var mulig å bli forstoppet på morsmelk? Vet dere årsaken?
 
Back
Topp