Hvor ofte har barna deres avføring??

Sandra1987

Glad i forumet
Da mener jeg selvfølgelig bæsjebleier :) Jeg fullammer. Har prøvd litt grøt tre, fire ganger og med noen dager i mellom. Ga henne sviskemos i håp om at hun skulle få bæsje, men har ikke kommet noe. Ga henne da et lite glass med sviskemos over to dager. Blir veldig bekymret.. Det må da komme ut snart. Blir det ikke fullt i den lille magen?! Det er over en uke siden sist bæsjebleie. Er dette normalt? Hver så snill og gi meg noen svar! Jeg er så bekymret!

♡Prinsesse 14 juli♡
 
Det varierer veldig her. I går fikk vi to store. Da var det noen dager siden sist. Han får mme og grøt, og da skal de bæsje hver dag visstnok, men det har han aldri gjort.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Her har det også gått opp til 6 dager etter vi ha prøvd med litt grøt. :( Gir også Lactulose, men det hjelper ikke.

Sendt fra mobilen min ♥
 
Her hadde ikkje ho bæsja på mange dager, så fikk ho grøt for første gang i går, og då kom bæsjen og :p


Sent from my iPad using BV Forum
 
Det virker ikke som hun har vondt. Hun er smilende og glad, sover godt. I følge legen jeg snakket med på tlf sa han at det er vanlig at det kunne gå en stund gordi hun får mm og at barn som får mme bæsjer oftere. Men synes at over en uke er lenge. Snart to.. Det må jo bli fullt inni der.. :confused::confused:

♡Prinsesse 14 juli♡
 
Siden hun ikke er plaget så ville jeg ikke stresset noe særlig.Du kan massere magen og "sykle" med beina, holde hun slik som en større jente som skal tisse ute eller hvis det begynner å plage henne så fins det triks med termometer eller q-tips som pleier å funke.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Eldste min kunne gjerne gå 14 dager uten avføring da jeg fullammet henne, uten at det var noe problem. Det ble ikke alltid ekstreme mengder heller når det kom ut, bare litt fastere. Når man begynner med fast føde bør det kanskje ikke gå fullt så lenge mellom hver gang, men jeg vet ikke hvor mye fast føde som "skal til" før det bør komme noe med 1-2 dagers mellomrom.

Lillefrøkna her har avføring stort sett hver dag nå som vi er begynt med full porsjon grøt, men jeg gir litt sviskemos for at hun ikke skal bli hard i magen. Snakk gjerne med helsestasjonen hvis du er bekymret.
 
En eller to om dagen. Hun får grøt på kvelden og litt grønsaks/fruktpurè midt på dagen. Ellers ammer jeg.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
I dag kom det endelig en bæsjebleie! :D Det var ikke kjempe mye, men en del. Så glad for at hun endelig fikk det ut. Virker som om det er verre for meg enn for henne :p Men nå vet jeg hvert fall at det kan gå en god stund før det kommer mer. Hun går ikke grøt hver dag for hun er i grunn veldig fornøyd :) Men gir henne ca tre, fire ganger i uka :)

♡Prinsesse 14 juli♡
 
Her går det ca 2-3 dager imellom. Han får mme, hadde vanligvis hver dag, helt til vi begynte med smaksprøver på grøt. Så det kuttet vi ut foreløpig, og prøver oss på fruktmoser og sviskemos istedenfor.
 
Vi bruker mme og velling (2 SS'er grøt i hver flaske) og han har 2-3 bæsjebleier om dagen.
 
Beklager tregt svar. Hittil har jeg bare laget sjæl, men kommer nok til å kjøpe ferdig også, tipper jeg. Gjorde det med de to andre.


Sent from my iPhone using BV Forum

Vi prøver oss frem nå om dagen :) Hun fikk pære på glass som jeg har kjøpt på butikken og den gikk rett ned! ;) Men jeg vil lage litt selv også. Tenkte og prøve med gulrot og avokado evt pære. Bruker du kokevannet til og spe med når du koker frukt også? :) Det er veldig greit og lage selv synes jeg, og veldig enkelt :)

Kanskje et litt dumt spørsmål, men du koker eplene? Pæren også, eller bruker du godt modne pærer? Jeg har aldri laget barnemat før så jeg sppør heller litt for mye enn for lite :p

♡Prinsesse 14 juli♡
 
Vi prøver oss frem nå om dagen :) Hun fikk pære på glass som jeg har kjøpt på butikken og den gikk rett ned! ;) Men jeg vil lage litt selv også. Tenkte og prøve med gulrot og avokado evt pære. Bruker du kokevannet til og spe med når du koker frukt også? :) Det er veldig greit og lage selv synes jeg, og veldig enkelt :)

Kanskje et litt dumt spørsmål, men du koker eplene? Pæren også, eller bruker du godt modne pærer? Jeg har aldri laget barnemat før så jeg sppør heller litt for mye enn for lite :p

♡Prinsesse 14 juli♡
Koker eplene, ja. Og sper med bittelitt av kokevannet viss nødvendig. Pærene har jeg bare tatt godt modne og skrapt av med skeien og gitt direkte. Men viss jeg skulle laget masse hadde jeg nok kokt de òg;) lykke til:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Koker eplene, ja. Og sper med bittelitt av kokevannet viss nødvendig. Pærene har jeg bare tatt godt modne og skrapt av med skeien og gitt direkte. Men viss jeg skulle laget masse hadde jeg nok kokt de òg;) lykke til:)


Sent from my iPhone using BV Forum

Takk for svar :)

♡Prinsesse 14 juli♡
 
Back
Topp