Hvor ofte går dere til jordmor/lege nå?

Tine Therese

Betatt av forumet
Aprilbarna`15
Jeg skal til jordmor fredag neste uke, og er jeg 36+3. Da er det fire uker siden sist. Syns det er litt lenge sånn på slutten jeg, eller er dette vanlig? Leser på en app at nå er det vanlig med kontroll hver uke liksom?

Sniker fra mai, men jeg har fått beskjed av lege/jm om at det er vanlig med 2ukers-intervaller fra uke 36.. Men det er jo bare opp til deg selv, føler du at du har behov for oftere enn du har må du bare si det til de :)

Jeg er 34+5 og det er ca tre uker siden sist, når min neste time er nå onsdag! Jeg lurer også på om det blir hyppigere sjekk nå?

Hver 2. Uke fra uke 34 fikk jeg beskjed om.. ble 2,5 uke denne gangen.. neste time er fredag før påske :-)

Var på sjekk i uke 28, 32 og skal nå i uke 36, trur det er helt vanlig:) Og så blir neste igjen i uke 38.

Jeg har gått annenhver uke til lege og jordmor fra uke 31. Ikke på grunn av noen spesiell oppfølging, men de sa bare begge to at er vanlig å gå annenhver uke etter uke 30. Det er sikkert ulik praksis ulike steder vil jeg tro.

Jeg skal til jordmor fredag neste uke, og er jeg 36+3. Da er det fire uker siden sist. Syns det er litt lenge sånn på slutten jeg, eller er dette vanlig? Leser på en app at nå er det vanlig med kontroll hver uke liksom?
Jeg skulle vært hos jordmor forrige uke, og da var 4 uker siden sist. Men pga sykdom og at hun kun jobber annenhver uke, blir det nå 6 uker mellom siste time og ny time.... !!!

Det synes jeg er lenge, og lege er på ferie nå i tillegg. Så må jo bare vente. :)

Går annenhver uke nå, men pga. påsken ble det 2,5 uker imellom istedenfor. Siste oppsatte kontroll hos jordmor er en uke før termin. Regner med jeg skal tilbake like etter termin dersom det ikke har skjedd noe.

Har fått hver mnd frem til nå, nå blir det annen hver uke.

her var jeg hos jm fredag og var 33+5 neste gang jeg skal er 10 april. da er jeg 37+5 så blir det annehver uke. føler det er et STORT hopp der men påska kom og hu jordmora jeg går til jobber bare fredager

Har gått en gang i mnd.frem til nå som jeg er i uke 36, og heretter blir det annenhver uke. Tror det er det som er "normalt" ☺️

Jeg har hatt hver annen uke frem til uke 37 (de siste 3-4 gangene) nå er det hver uke.

Skal til jordmor neste uke (uke 35), deretter legen neste uke der igjen (uke 36) også legen igjen i uke 38 :)

Legen vil følge opp annenhver uke, mens jordmor ønsker at jeg følges opp hver uke pga. at jeg hadde mistenkt preeklampsi sist gang. Så har satt opp avtaler nå i uke 36 og i 37, men regner med at vi hopper over påska og tar en i 39.

Jeg har gått til kontroller hver 4. uke frem til uke 36 og så nå er det hver 14. dag.. Var hos legen forrige uke og skal til jm neste uke :) Og har fått legetime om 3 uker igjen, er da i uke 40 :p

Back
Topp