Hvor ofte er du syk?

Etter siste permisjon har jeg vært mer syk enn noen gang. Har jobbet på småbarnsavdeling, og har blitt smitta hver gang barna er syke. Har f.eks fått omgangssyke tre år på rad, mot ca hvert femte år tidligere. Vasker hendene ofte og bruker antibac, så er ikke derfor.
Satser på bedring nå når jeg skal over på stor etter ferien. :)

Jeg er syk MAX 1 gang i året, sambo det samme og eldste på 13 er aldri syk. Tror han var hjemme fra skolen 1 dag med hodepine i hele 7. ;)
Minste på 9 er forkjøla og har feber ett par ganger i året, men er aldri så mye at det er slitsomt for ho:)
Vi har en helt vanlig hygiene vil jeg tro:P

Er gjerne litt snufsete hele vinterhalvåret, og har som regel et par runder i året med tett nese og litt sår hals. Sengeliggende har jeg ikke vært på mange år, i alle fall ikke av smittsomme sykdommer. Mannen er også sjelden syk, og jenta vår på 16 mnd har bare hatt et par netter med tett nese.

Jeg har, som du sier, OK hygiene. Vasker hendene etter do, før mat, når vi har vært ute og ellers når jeg føler det trengs. Huset holdes ryddig og tålelig rent, men sterilt er det langt ifra.

Jeg er "aldri" syk. Lenge siden jeg har vært hjemme fra jobb på grunn av sykdom. Hjemme har vi normal hygiene, vasker hender etter dobesøk og liknende, mens på jobben vasker jeg hender vesentlig oftere (jobber med næringsmidler).

0-2 ganger i året :p

Svært sjelden! Bank i bordet.

Jobber i barnehage så er utsatt for mye bakterier og virus hver eneste dag.

Vasker hendene etter do og før mat og hver gang jeg kommer inn døra hjemme. Det samme med ungene. Har det rent hjemme og vasker ekstra ved/etter sykdom.

Lite syk. Har litt forkjølelse i ny å ned. Å hygienen er god. Sambo er oftere syk. Men denne gangen slapp han unna gitt ;p

Hmm 1-2 ganger i året ca.
Tror det er barna som smitter meg.

Tar ingen forhåndsregler.
Vasker hender når vi har vært på do eller har sølt noe.

Tenker lite på bakterier..
Synes det er mye hysteri rundt det og tror man blir mer syk om man spriter alt og vasker seg for ofte.

Spriter badekaret om minstemann har bæsjet i det men ellers ingenting annet :)

Jeg er ikke ofte syk! Tar mine forholdsregler, er kanskje litt vel hysterisk i andres øyne. Tar ikke i gelender på offentlige plasser, bruker alltid papir for å skru av springen på offentlige toaletter, bruker også papir til å åpne dører, håndhilser sjelden på folk og vasker hender før mat. Kjenner jeg blir rimelig oppgitt når folk hoster å harker inni håndflata hver gang de er forkjølt ol. Så tar de borti alt mulig annet uten å vaske hender først.

Helt fra jeg ble født har jeg hvert mye syk, men det har heldigvis bedret seg. Og nå er jeg syk 1-3 ganger i året, tett og snufsen er jeg stort sett bestandig men sånn er det med allergier.

Vasker hender etter toalettbesøk, etter stell (både hjemme og på jobb), ved matlaging og ellers ved behov. Det vaskes dog mye hender på jobb, og nå som jeg er hjemme med en på straks 11 mnd :P

Jeg blir veldig sjelden syk. Kan brygge på en forkjølelse en gang og to i året som stort sett aldri slår skikkelig ut; utover det kan jeg telle på én hånd de gangene jeg har vært skikkelig dårlig.

Hygienen min vil jeg betegne som helt normal. I og med at jeg har jobbet ned små barn i mange år vil jeg tro at jeg etter hvert har fått styrket immunforsvaret ganske godt :-) Jobben innebærer også ekstra god hygiene i sykdomstider, og jeg passer da på å vaske og sprite meg ekstra godt.

Vi er ikke mye syke. Ungene er 3år, 5år og 7år - altså to i barnehage og en på skole og SFO. I tillegg jobber jeg på småbarnsavdeling. Vi har fokus på håndvask!

Jeg har vært syk en gang på så langt tilbake jeg kan huske. Fikk omgangs syken, det gikk i hele bhgn, så tror jeg fikk det der, selv om mine unger slapp unna:)
Er super striks på å vaske hender LENGE nok, og alltid før mat, tar Antibac kanskje litt for mye... Antibacer dørhåndtak og fjernkontroller til helge vasken.

Jeg er ofte syk, som regel pga plager rundt allergi. Har derfor litt nedsatt immunforsvar når det gjelder luftveiene, og blir lett smittet når noe går i bhg jeg jobber i. Har heldigvis mye bedre forsvar mot mage-virus (bank i bordet!) :eek: Jeg har også ME, så jeg må lytte til kroppen og roe ned når jeg får feber og andre sykdomstegn, for å unngå tilbakefall.

Jeg tenker at jeg har alminnelig god hygiene, men jeg har dessverre OCD. Så hendene mine må alltid lide, og når jeg er stresset eller dårlig humør så vasker jeg hendene altfor ofte. Jeg er veldig bevisst på hvor mye bakterier det er på alle overflater, og jeg tar aldri i dørhåndtak, rekkverk, heisknapper eller lignende. Det eneste jeg ikke slipper unna er knappene på bankterminaler og håndhilsing... Men da er jeg rask med å vaske meg igjen :rolleyes:

Når det går omgangssyken i bhg så må jeg vaske meg minst tre ganger etter å ha vasket/tørket kroppsvæsker (enda jeg bruker hansker), og jeg spiser ingenting som andre i bhg har rørt. Hvis jeg må forlate bordet mens jeg spiser, tar jeg alltid maten min langt bort fra barna, og hvis noen hoster, nyser eller frøser på den så spiser jeg det ikke, De eneste gangene jeg har blitt smittet i voksen alder er når noen har spydd rett på meg. Jeg spriter sjeldent hendene, da dette har dokumentert lite effekt på de bakterien jeg er mest redd.

Back
Topp