Jeg er ofte syk, som regel pga plager rundt allergi. Har derfor litt nedsatt immunforsvar når det gjelder luftveiene, og blir lett smittet når noe går i bhg jeg jobber i. Har heldigvis mye bedre forsvar mot mage-virus (bank i bordet!)

Jeg har også ME, så jeg må lytte til kroppen og roe ned når jeg får feber og andre sykdomstegn, for å unngå tilbakefall.
Jeg tenker at jeg har alminnelig god hygiene, men jeg har dessverre OCD. Så hendene mine må alltid lide, og når jeg er stresset eller dårlig humør så vasker jeg hendene altfor ofte. Jeg er veldig bevisst på hvor mye bakterier det er på alle overflater, og jeg tar aldri i dørhåndtak, rekkverk, heisknapper eller lignende. Det eneste jeg ikke slipper unna er knappene på bankterminaler og håndhilsing... Men da er jeg rask med å vaske meg igjen
Når det går omgangssyken i bhg så må jeg vaske meg minst tre ganger etter å ha vasket/tørket kroppsvæsker (enda jeg bruker hansker), og jeg spiser ingenting som andre i bhg har rørt. Hvis jeg må forlate bordet mens jeg spiser, tar jeg alltid maten min langt bort fra barna, og hvis noen hoster, nyser eller frøser på den så spiser jeg det ikke, De eneste gangene jeg har blitt smittet i voksen alder er når noen har spydd rett på meg. Jeg spriter sjeldent hendene, da dette har dokumentert lite effekt på de bakterien jeg er mest redd.