Hvor ofte er dere, og har dere vært hos jordmor/lege?:)

Linenni

Flørter med forumet
Lurer litt på om jeg ligger på "normalen", selv om jeg føler jeg skulle vært oftere..:)

Mener dette er ganske så standardisert, med mindre en av en eller annen grunn trenger ekstra oppfølging. Husker ikke antallet i hode, men det finnes nedskrevet i mammablader og slikt...

Det vanligeste er 8 ganger inkl oul, er "standard" om det ikke er noe spesielt :) Jeg har til nå vært en gang til JM i uke 12 + oul. Har time igje 22 januar, så da blir det andre gangen :)

Det vanligeste er 8 ganger inkl oul, er "standard" om det ikke er noe spesielt :) Jeg har til nå vært en gang til JM i uke 12 + oul. Har time igje 22 januar, så da blir det andre gangen :)
Jeg var hos jordmor i uke 12, og en gang hos lege etter det, da jeg følte meg litt svimmel og rar, uvel og hadde hjertebank, men alt så greit ut:) Men hadde egentlig avtale med jordmor i november, men den ble avlyst, fikk ny i desember som også ble avlyst.. Men jeg ligger på "normalen" likevel da, skjønner jeg!:)

Jeg går til jordmor hver 5 uke ! Hun sier det er normalt ! Da sjekket de urin blod trykk lytter på hjerte og man kan spørre om ting man lurer på , og hun informerer om ting ! Jeg syntes det er veldig greit hver ( uke ! Da de fant ut jeg hadde urinveisinfeksjon sist gang, og jeg merket ikke at jeg hadde det ! Syntes det er betryggende :)

Jeg har vært hos jordmor 1 gang, 1 gang oul og 2 ganger hos lege (+ ekstra gang for sykemelding). Skal til lege i neste uke på svangerskapskontroll da er jeg 24 uker :) Men om du ønsker flere timer så kan du kansje spørre jordmor :)

Var hos legen i uke 5 for å sjekke viaminer osv, sjekk hos jordmor uke 12, OUL uke 18, skal til jordmor nå i uke 24 og skal på en ekstra UL i mars pga posisjonen på morkaka skal sjekkes. Ellers vet jeg ikke hvor mye mer det er :)

Jeg har vært hos jordmor 1 gang, 1 gang oul og 2 ganger hos lege (+ ekstra gang for sykemelding). Skal til lege i neste uke på svangerskapskontroll da er jeg 24 uker :) Men om du ønsker flere timer så kan du kansje spørre jordmor :)
Det er det som er problemet, bor på en ganske liten plass (mellom 5- og 6000 innbyggere), og vi har kun èn jordmor i 40% stilling, hun har 3 eller 4 barn selv, så hender hun må avlyse på grunn av sykt barn, og nå har hun selv vært sykmeldt siden før jul:/ Jm i nabokommunen har slutta å ta imot fra andre kommuner, for hun har også mer enn nok.. Å ventelistene til lege er også lange, og min fastlege er OGSÅ sykmeldt, så om jeg skal gå til lege må jeg forholde meg til forskjellige hver gang.. Så venter (u)tålmodig på å få tilbake jm i jobb!:p

Det er det som er problemet, bor på en ganske liten plass (mellom 5- og 6000 innbyggere), og vi har kun èn jordmor i 40% stilling, hun har 3 eller 4 barn selv, så hender hun må avlyse på grunn av sykt barn, og nå har hun selv vært sykmeldt siden før jul:/ Jm i nabokommunen har slutta å ta imot fra andre kommuner, for hun har også mer enn nok.. Å ventelistene til lege er også lange, og min fastlege er OGSÅ sykmeldt, så om jeg skal gå til lege må jeg forholde meg til forskjellige hver gang.. Så venter (u)tålmodig på å få tilbake jm i jobb!:p

Det var jo en veldig kjedelig situasjon.., æsj! :P

Jeg tror jeg er oftere enn normalen gitt. Ingen spesiell grunn til det, jeg synes bare det er fint, og det er jordmor og lege selv som setter opp ut ifra sist time. Har vært hos lege i uke 10, 12 og 20 ca, jordmor i uke 16 og oul i uke 19. Skal tilbake til jordmor i morgen (er nå i uke 24).

En gang i mnd ja :)

Jeg tror jeg er oftere enn normalen gitt. Ingen spesiell grunn til det, jeg synes bare det er fint, og det er jordmor og lege selv som setter opp ut ifra sist time. Har vært hos lege i uke 10, 12 og 20 ca, jordmor i uke 16 og oul i uke 19. Skal tilbake til jordmor i morgen (er nå i uke 24).

Samme her.. Jordmor og lege annenhver gang, så det blir en gang i mnd.
Legen min sa til meg at med "det nye systemet" så ble ikke gravide kontrollert så ofte, altfor sjelden etter hennes mening. Hun og jordmora jeg bruker var av den gamle skolen og ville at (særlig førstegangsgravide) skulle sjekkes en gang i mnd og oftere mot slutten.

Jeg går ca annenhver uke pga diverse svangerskapsproblemer. Jordmor en gang i mnd og lege en gang i mnd. :-) synes det er veldig trygt og fint. Har i tillegg 3 innleggelser bak meg i dette svangerskapet, så de følger nøye opp. :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Føler vi reiser mye rundt :p
Jordmor, lege og oppfølgning på sykehuset.
Vi er vel litt over normalen med ca hver 3-4. uke.

Var til lege uke 12, ul uke 18 og skal på 24ukerskontroll neste uke.

Dette er mitt tredje svangerskap, så jeg orker ikke dra oftere enn jeg må.

Jeg får ikke komme til jordmor første gang før uke 24, men det er heldigvis neste uke da. Imidlertid har jeg en fantastisk fastlege, hvor jeg får komme til med en gang hvis det er noe. Han har henvist meg rett til sykehuset to ganger ØH, så jeg føler meg trygg :)

Jeg har vært to ganger hos legen. Neste time er om et par uker. Synes det er ganske lite egentlig, men sikkert normalt :p Går ikke til jordmor.

Vel, du har det ikke så ille du da; jeg bor på et sted med 980 stk, og ca. 2500 i hele kommunen. Her har 5 kommuner gått sammen om 2 jordmødre, som er "sentralisert" 1 time unna her vi bor. Sykehuset er 2,5 time unna. Hadde en fantastisk lokal jordmor, men hun slutta da jeg var 5 uker på vei. Hun nye ble sykemeldt umiddelbart etter at hun fikk ny jobb for 16 uker siden, og vi fikk heller aldri vikar. Jeg er så imponert av kommunen på dette området! *sukker*

Men som et svar på spørsmålet, så var jeg en gang i uke 5, en gang i uke 14, var på UL i uke 18/19 og skal neste gang til vår nye vikar (kan du tro det??) 16. januar.

Ikke så ofte som man må. Har jo vært tilsammen 4 uker på sykehuset og det ble nok sjekk da. Legen min sier en gang i mnd. Det er over en mnd siden nå, så får vel bestille en time :-)
På slutten sist måtte jeg en gang i uken.

Back
Topp