Hvor ofte dusjer/bader barna deres?

Min på 2.5 år bader annenhver dag. Av og til hver dag. Han ser stort sett "bombet" ut når eg henter i bhg, så da blir det bading. Han svetter også veldig mye om natten. Er gjennomvåt i håret 9 av 10 morningen, så føler han trenger det. Men vi prøver på annen hver dag for å ta litt vare på huden. Må si at eg synes det e rart at leger uttaler seg om at 2 ganger i uken holder. For det kommer jo helt og holdent ann på hvordan hygienen er ellers. Noe de ikke har forutsetning til å vite noe om....
 
Vår på 2,5 år Er i svømmehallen onsdager og får et bad i helga, så 2 ganger i uken. Vasker håret med Sjampo Max 1 gang i uken. Hun har atopisk eksem, så begrenser bad/dusj og såpebruk pga det. Vasker med klut og vann i ansikt og skritt ved behov i tillegg. Lukter nesten aldri av henne etter at hun sluttet med bleie. Svetter gjør hun heller ikke.
 
Gutt på 2 år, dusjer på søndager. Dusjer jo ellers ved behov men pga litt tendenser til atopisk hud prøver vi å både/dusje så lite som mulig. Kan feks ikke bruke ullundertøy mer enn akkurat når han er ute hvis ikke blir huden veldig tørr og irritert.
 
Varierer etter behov. Han elsker å bade da, så problemet er gjerne at det tar laaang tid. Men ca to ganger i uken eller mer, spesielt på sommeren når han kommer hjem full i sand. Vasker seg med vaskeklut ellers. 5 år.
 
2-åring her :) Det blir dusj ca 2-3 ganger i uken. Så vasker vi med klut og vann morgen og kveld :) I sommer badet hun nesten hver dag, da hun kom hjem fra bhg full i solkrem og med et tykt lag med sand og svette over hele kroppen! :p Så det blir jo etter behov også.
 
vesla mi vasker seg nøye hver dag til kveldsstellet, så dusjer hun på skolen 1 gang i uken (etter gym). utover det bader hun 1-2 ganger i uka. Oftere ved behov
 
Back
Topp