Hvor ofte dusjer/bader barna deres?

sjanetta_sunrise

Forelsket i forumet
Begynt å lure på hva som er vanlig... Skriv gjerne alder på barnet også og hvor mange barn:)
Tenker at jo eldre de blir, jo viktigere blir god hygiene.
Blir somregel 2 bad/dusjer iløpet av uka på alle 3.( et litt lengre bad i helgen, dusj i uke dag)
Ellers ekstra vask nedentil på bleiebarn hver dag og de andre får raske dusjer ekstra om de har uhell.

Er dette sjeldent?
De lukter jo aldri altså:p

Mine barn er 7,5 og 2 år.
 
Skjønner at det er mange ting jeg lurer på som jeg ikke vet at jeg lurer på :p

kan ikke hjelpe med noe særlig svar, annet enn at så lenge de ikke lukter, og håret ikke ser bombet ut med mat, fett eller annet kliss så høres ikke 2-3 ganger i uka lite ut :) snakker kun fra barnehageerfaring (jobb).
 
Mi er 8 år.
Varierer veldig. hun dusjer på skolen på tirsdag og har svømmekurs på onsdagene så hiver inn en dusj i helga som regel så 3 ganger?
Hun får beskjed om å vaske seg i ansiktet, under armene og skritt oftere da. Lukter sjeldent.
Skjer det noe spesielt så blir det klart dusjet mer.
 
Veellddiigg variert.
2-3 ganger i uka, de er i vannlekerom en gang i uka og i svømmehallen hver helg.
Hun er snart 2 år.
 
Blir vel 3 ganger i uka her,oftere ved behov..eks: full av sand i håre etter barnehage :p
 
Snart 4 år, dusjer annenhver dag ca.
 
2-3 ganger i uka. Vasker ansikt føtter skritt og rompe hver dag. Han er snart to år :)
 
Litt over 1.5 år, bader onsdag og lørdag, vasker ansikt og skritt med klut morgen og kveld. Han har eksem, så da bader vi ikke oftere enn vi må. Hender det blir dusj, men han eeelsker å bade, så blir som regel det :)

Sjelden det trengs mer utenom dette, men blir sikkert behov for mer til sommer'n :)

bruker ikke såpe da, ikke behov for shampoo, og baby/småbarn lukter jo ikke på samme måte som oss, så jeg ser ikke poenget ;)
 
Dette spurte jeg akkurat en venninna av meg om, hun er lege så jeg ville bare høre hva hun tenkte :) Vi har begge barn på 10 og 7 år, hun sa hun dusjet barna 2 ganger i uken :) Å det har jeg alltid gjort med mine også.
 
Dette spurte jeg akkurat en venninna av meg om, hun er lege så jeg ville bare høre hva hun tenkte :) Vi har begge barn på 10 og 7 år, hun sa hun dusjet barna 2 ganger i uken :) Å det har jeg alltid gjort med mine også.

Trodde vi var kjempe late her eller noe, men her er det 2 ganger i uken - godt å høre at det er ganske normalt :p (4 år nå)
Husker når de var mindre også så var det maaaange på forumet som bada de hver kveld. Det gjorde ikke vi for å si det sånn! :hilarious: Men følte aldri behov for det.
 
3,5 år, ett bad i uka. Bruker ikke alltid sjampo. Ble litt oftere i sommer pga mer skitt og svette:) men er hun litt skitten i håret en dag feks funker det bra med litt vann på en klut synes jeg.
Vasker med klut en gang om dagen i fjes, skritt, hender og føtter.
 
Godt å høre at vi ligger innenfor normalen:) pratet med lege som bekreftet at to ganger i uka er nok.dusjer bader de for ofte blir den naturlige hudbarrieren ødelagt(kan, ).
Begynte bare å føle litt på det, fordi med tre barn og 4 på vei blir det jo litt å gjøre/få tid til iløpet av en dag uten at stress skal ødelegge den gode energien hjemme.
Men skal jo ikke gå på bekostning av ungene at jeg har valgt å få mange barn heller:)

Og de vasker seg nedentil hver dag med klut selvfølgelig:D
 
De på 9 og 10 år dusjet flere ganger i uka pga trening, kamper og gym. Vasker seg hver morgen i ansikte, under armer og nedentil. Minsten på snart 5 dusjet 2-3 ganger i uka nå på vinteren, på sommeren blir det hver kveld :)
 
Mine på 5 og 9 får en rask dusj hver dag. Syns det går mye raskere enn å dra fram klut og vaske de.
En god avslutning på dagen er det også.
 
Min er snart 1 og bader 1-2 ganger i uka. Ellers kattevask hver morgen og kveld.
 
Back
Topp