Hvor ofte bader/dusjer deres 4-åringer?

twinsplusone

Betatt av forumet
Lurer på om det blir for sjelden her. Vanligvis 2 ganger i uka, men selvsagt ved behov i tillegg om det er veldig varmt, "skitne" etter maling, lek i sandkasse osv. Vasker dem med klut der det trengs øvrige dager.

Last edited:
Min er 5 da, men ikke noe annerledes enn i fjor. Max 2 ganger i uka, helst bare et bad med olje i vannet pga atopisk eksem.
Dusjer så klart ekstra ved behov og om sommeren blir det nesten hver dag, da er han svart nesten daglig :p

Hva er det de sier, eldre bader man daglig, andre ukentlig og tredje tørker man støv av...

Min nesten fireåring er nr tre. Hun vaskes med klut hver morgen. Og dusjer eller bader... Ikke hver uke. Der varierer med behov, men særlig nå som svømmehallen er stengt for rehabilitering har det blitt litt lenge mellom hver, gikk såpass regrlemssig i perioder at det ikke var så nødvelsig å dusje dem hjemme. De dusjet jo før og etter bad jevnt og trutt så vanen med ukentlig bad hjemme gikk ut.

Så her er nok svaret at hun bader nå i alle fall noen ganger i mnd.

Men hun holdes ren altså. Bader mest når hun tenger hårvask.

Lurer på om det blir for sjelden her. Vanligvis 2 ganger i uka, men selvsagt ved behov i tillegg om det er veldig varmt, "skitne" etter maling, lek i sandkasse osv. Vasker dem med klut der det trengs øvrige dager.
2 ganger i uka her også! Atopisk eksem som flammer opp ved bad, så kan vi slippe unna med 1 gang så gjør vi det! Men akkurat det skjer vel så og si aldri med et aktivt barnehagebarn :hilarious:
Klutvask resten av uka :)

Ca 2 ganger i uken på 3 og 4.5 åringen. Hun på 10 mnd varierer. Ellers ved behov - ofte trenger de en dusj eller 2 til - har 2 gutter som elsker vann, gjørme og sand :-)

To ganger i uka (onsdag og søndag) og ved behov. Hun har atopisk eksem og får utbrudd/blir veldig tørr hvis hun bader alt for mye ☺️
Vasker godt med klut morgen og kveld ellers.

Helst en gang i uka, men ved behov utenom da eksemen ikke liker ofte dusj/bad.

Her er det 2 ganger i uka og ellers ved behov. Vasker med klut hver dag :) har en på 2 og en på 4, likt for begge.

Omtrent en gang i uka ,vaskes med klut ellers. Dusjes/bades selvfølgelig hvis det er behov.

Treåringen min dusjer 3 ganger i uka ca. Ho elsker å dusje og det er en fin avslutning på dagen. Pluss at ho alltid er møkkete etter mye utetid i bhg :p

1-2 ganger i uken og ved behov :) vaskes med klut både her og der daglig

1 gang i uken uansett om de er 1 år eller 6 år. (og selvsagt ved behov). Hadde ikke gjort det oftere selvom mine ikke hadde hatt eksem.

Aldri skjønnt hvorfor barn på død og liv skal bades så ofte. Er jo ikke bra for huden enten man har eksem eller ikke. Er barna virkelig så skittne at de trenger å bades hver dag/3-4 ganger i uka?

Opplys meg gjerne.

Hver dag om han får bestemme selv :p

3,5 år snart, bader 1-2 ganger per uke. Vår/sommer/høst oftere. Noen ganger hver dag etter å ha pløyd sandkassa i bhg. Nå om vinteren kan det fort bli skjeldnere..

Back
Topp