Hvor ofte bader/dusjer barna??

Prøver å begrense det på vinteren pga tørr hud, 2-3 ganger ukentlig. Nå er det nesten daglig. Føler ikke de blir skikkelig rene med bare klutvask etter bhg, de elsker å bade og det er en deilig avslutning på dagen.

9,5 mnd, bader ca hver 3. dag.

Hver dag, er med meg eller gubben i dusjen ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Toåringen bader omtrent hver dag. Han er alltid full i mat og snørr :p Også elsker han å bade, så blir ofte en del av kveldsstellet.

Seksåringen bader tre, fire ganger i uka :-)

Høst/Vinter: 2 ganger i uka
Vår/sommer: annen hverdag

Annenhver dag :)

1-2 ganger i uka. Ofte blir det bare en gang, men syns ærlig talt det holder når hun er så liten (6 år) og ikke har svettlukt osv. Rompa vaskes jo hver morgen minst, og fjeset ved behov (ofte). Ut over det syns jeg det er greit at hun ikke blir dusjet så mye, for hun sliter med litt tørr hud/eksem om vinteren f.eks, og vil ikke vaske for mye og utsette henne for uttørrende såpe når det ikke egentlig er et behov for det.

Som over her, 1-2 ganger i uka. Vil ikke tørke ut huden deres mer enn nødvendig. Lillebror er to måneder og storesøster to år. Hun vasker ansikt og hender etter hvert måltid, hender vaskes i tillegg før mat og etter vi har vært ute. Nedentilvask hver gang de får ny bleie. Kun vann med litt olje på baby, litt såpe på to-åringen (spesielt henda).

Førstemann badet hver dag eller annenhver dag.
Andremann tørker jeg så vidt støv av.

Gutt 12år-hver dag.
Gutt 17mnd- ca. 3ganger i uken.

Bader hver kveld før han legger seg, hvis ikke skjønner han ikke at det er natt :p

2-3 ganger i uka på vinterhalvåret. På sommeren må de dusje/bade nesten hver dag. Gutten min er nærmest svart i huden etter Bhg fra nå av og til høsten!

Ca annahver dag :-)

Back
Topp