Hvor ofte bader du babyen?

sola90

Forelsket i forumet
Augustlykke 2015
Marsboerne 20 18
Guttungen har tendenser til eksem, fikk beskjed av lege om å bade sjeldent. Men glemte å spørre hva hun mente var sjeldent. En gang i uka? Har pleid å bade han hver annen/tredje dag. Vi er jo også på babysvømming, så da må jeg passe på å dusje oss godt etter vi har væt i bassenget. Bader dere babyen hjemme etter dere har vært i klorvann?

Bader ca 2 ganger i uka. Mer ved mye gulp/bæsj. Dusjer alltid av all såpe på baby etter bading for å unngå tørr hud.
Etter bading i klorbasseng dusjer vi i garderoben i svømmehallen :-)

Hun bader hver andre / tredje dag. Prøver å holde meg tll hver tredje dag siden hun har tendenser til tørr hud og eksem. Men noen ganger så blir det grøt ooover alt, eller bæsj, og da blir det som regel bading fordet om hun bada i forigårs :)
Men jeg bader henne i rent vann, uten noe såpe eller olje. Bruker kun en liten ert med natusan calm hårsjampo i håret hennes :)
Også smører vi med aderma exomega krem etterpå :)

Om vi skulle vært i badebasseng, så ville jeg dusja henne godt og vaska med lactasyd såpe og brukt sjampo. Og smurt med en god fuktighetskrem etterper, feks aderma! :)

Pga eksem, bader han bare en gang i uken. Planen var å gå på babysvømming, men vi droppet det pga eksemet. Vi har veldig stort badekar, så han får utfolde seg der da. Men ser nå at eksemet ikke har vært synlig på en stund, så tror det hjelper. Før badet vi annenhver dag.

Her bades det bare en gang i uken. Vasker såklart med klut på ansikt, hender og nedentil hver dag, og om det er mye bæsj eller liknende så skyller jeg ham i håndvasken :) Men det er mest fordi vi har så dårlig plass at det er stress å finne fram badekaret så ofte.

Eksem her og, men bader ca. annenhver dag med masse olje og smører godt etterpå :) etter babysvømming dusjer jeg han godt og smører med olje og krem etterpå!

Vi bader 1-2 ganger i uken:) men husker med storebror at når det ble mer spising av mat, og mer gris, så ble det litt oftere bading;)

Her har vi mye eksem og har derfor vært hos spesialist. Vi ble anbefalt å bade hver dag med NAF badeolje i vannet, siden det var den beste. Før oljebadet skal hun vaskes med neutral bodylotion som så skal skylles av. Vi skal ikle bruke noen form for såpe. Etter badet smøres hun med fet krem. Dette hjelper faktisk. Hun er 6 mndr.

Mitt råd= slutt og smør huden.
Det er bevist at desto mer man smører desto mindre blir hudens produksjon av fet, så oftest vil dette bare balle på seg og man ender med ennå tørrere hud. Iallefall om man også bader ofte.
Her bades det 1 x i uken og hun bader kun i dr.greve badeolje. Bruker ikke noe lotion på henne. Hun har frisk hud uten eksem. Har kun smurt henne noen ganger i kinnene etter hun har vært ute i kald luft, har da brukt a-krem. Bruker heller ikke våtservietter. Når vi vasker henne bruker jeg kun litt olje i vannet. Jeg er veldig fokusert på hva jeg utsetter huden hennes for, og jeg ønsker og bruke trygge produkter. Bruker selv kun økologiske produkter og vil etter hvert prøve dette til henne ved behov, hvis man tenker på hvor mye av det man smører på huden som faktisk taes opp i kroppen kan man bli litt sjokkert over hva vi faktisk har på huden vår. Heldigvis er de fleste babyprodukter idag gode, men det finnes unntak som i alt annet.

Han har vært tørr fra ganske tidlig av, blei mer og mer tørr utover vinteren, så har ikke hatt annet valg enn å smøre på. Tørr hud og eksem ligger i familien, spesielt på vinteren, så sånn er det.. Men det er mye bedre nå, etter at vi har smurt litt med en salve vi fikk beskjed om av barnelegen. Er ikke rød eller sår lenger, og han slipper å klø og klore seg ☺ Får bare håpe at det ikke kommer tilbake med det første ☺

Mitt råd= slutt og smør huden.
Det er bevist at desto mer man smører desto mindre blir hudens produksjon av fet, så oftest vil dette bare balle på seg og man ender med ennå tørrere hud. Iallefall om man også bader ofte.
Her bades det 1 x i uken og hun bader kun i dr.greve badeolje. Bruker ikke noe lotion på henne. Hun har frisk hud uten eksem. Har kun smurt henne noen ganger i kinnene etter hun har vært ute i kald luft, har da brukt a-krem. Bruker heller ikke våtservietter. Når vi vasker henne bruker jeg kun litt olje i vannet. Jeg er veldig fokusert på hva jeg utsetter huden hennes for, og jeg ønsker og bruke trygge produkter. Bruker selv kun økologiske produkter og vil etter hvert prøve dette til henne ved behov, hvis man tenker på hvor mye av det man smører på huden som faktisk taes opp i kroppen kan man bli litt sjokkert over hva vi faktisk har på huden vår. Heldigvis er de fleste babyprodukter idag gode, men det finnes unntak som i alt annet.
Vi har eksem i familien, og jeg selv sliter med atopisk eksem. Eldstemann sleit med det tidligere men ser ut som han vokser det av seg. Hudlegen sier noe helt annet enn deg! Man skal ikke bruke olje om man har atopisk eksem eller barneeksem, pga at det tetter porene og vil gjøre utslettet værre. Og det er viktig å bruke en fet krem som trekker godt inn i huden især etter bad. Dette sa hudlegen, og aderma er en av de kremene de anbefaler.

Vi har eksem i familien, og jeg selv sliter med atopisk eksem. Eldstemann sleit med det tidligere men ser ut som han vokser det av seg. Hudlegen sier noe helt annet enn deg! Man skal ikke bruke olje om man har atopisk eksem eller barneeksem, pga at det tetter porene og vil gjøre utslettet værre. Og det er viktig å bruke en fet krem som trekker godt inn i huden især etter bad. Dette sa hudlegen, og aderma er en av de kremene de anbefaler.
Ja ville ikke brukt olje på eksem nei, jeg har selv fått kontakteksem på en hånd og bruker a-krem på dette med god effekt. Jeg snakker mer om innholdet i kremer, mange kremer inneholder stoffer vi ikke bør smøre på huden vår

Vi bader en gang i uka, også hender det jeg tar hun med i dusjen i tillegg. Ikke brukt såpe eller shampoo enda, kun olje i badevannet.

Back
Topp