Hvor ofte bader barna?

MaJa<3

Elsker forumet
Aprilbarna`15
Hvor ofte bader dere barna? Merker jeg er mye dårligere til det nå med nummer to. Han skal også bare ligge i balja, og siden han er så lang begynner det allerede å bli dårlig plass.

Her bader vi ca to ganger i uka:) som regel onsdag og søndag, hvis ikke ham gulper seg med eller har andre uhell. Vi vasker som regel rumpa i vasken når han har bæsja, så da hender det at det blir litt plasking i vasken å;)

Min bader cirka annenhver dag. Han vil helst sitte i badebalja , men kan ikke sitte oppreist selv ennå, så det blir litt styr med han. Vil ikke ligge bakover lenger. :-)

Her gulper han seg ut hele tiden, så blir ikke badet hver gang det skjer for å si det slik. Badet han akkurat nå, og mens jeg tørker han gulpet han over hele seg igjen :p

Ca 2 ganger i uka, altså maks 4 dager mellom. Nå har vi begynt på babysvømming, så vi mister litt rytmen, så nå er det litt oftere medrekna babysvømminga.

Ca 2 ganger i uka, altså maks 4 dager mellom. Nå har vi begynt på babysvømming, så vi mister litt rytmen, så nå er det litt oftere medrekna babysvømminga.
Jeg lurer også på å begynne med babysvømming, men jeg gruer meg også litt for det. Ser for meg at det er litt mye styr med dusjing og påkledning av både meg og baby, og spesielt hvis ikke pappan er med så jeg kan levere han til han sånn at jeg får dusjet selv.. Hva trenger man å ha med av utstyr for eksempel?

Jeg lurer også på å begynne med babysvømming, men jeg gruer meg også litt for det. Ser for meg at det er litt mye styr med dusjing og påkledning av både meg og baby, og spesielt hvis ikke pappan er med så jeg kan levere han til han sånn at jeg får dusjet selv.. Hva trenger man å ha med av utstyr for eksempel?

Du, det går overraskende fint. Har med 4 håndklær totalt, 2 store og 2 til baby. Det ene store bruker jeg, det andre legger jeg babyen på i garderoben og når jeg dusjer. (Legger han litt unna dusjene selvsagt). Ett lite håndkle til å ha rundt han før og etter bassenget, og over han mens jeg dusjer etterpå, og ett til å tørke han med til slutt.

Jeg tar på meg badedrakt før jeg kler av han før bading, også hiver jeg kjapt på meg undertøy og kler på han etter bading. Han bader i badetruse fra imsevimse.

Det er selvsagt annerledes enn å reise på bading alene, litt mer styr, men det er veldig kjekt å gjøre noe sammen med babyen sin. :)

Ett tips er forresten å dusje ordentlig hjemme først, sånn at det holder å spyle seg (litt såpe på kroppen) før du går i bassenget. Første gangen vaska jeg bare håret med vann etterpå, men nå tar jeg kjapt shampoo og balsam og.

Du, det går overraskende fint. Har med 4 håndklær totalt, 2 store og 2 til baby. Det ene store bruker jeg, det andre legger jeg babyen på i garderoben og når jeg dusjer. (Legger han litt unna dusjene selvsagt). Ett lite håndkle til å ha rundt han før og etter bassenget, og over han mens jeg dusjer etterpå, og ett til å tørke han med til slutt.

Jeg tar på meg badedrakt før jeg kler av han før bading, også hiver jeg kjapt på meg undertøy og kler på han etter bading. Han bader i badetruse fra imsevimse.

Det er selvsagt annerledes enn å reise på bading alene, litt mer styr, men det er veldig kjekt å gjøre noe sammen med babyen sin. :)

Ett tips er forresten å dusje ordentlig hjemme først, sånn at det holder å spyle seg (litt såpe på kroppen) før du går i bassenget. Første gangen vaska jeg bare håret med vann etterpå, men nå tar jeg kjapt shampoo og balsam og.
Takk for svar! Kanskje det ikke er så vanskelig likevel ;-)
Den badetrusen, hvordan er den egentlig?

Vi går også på babysvømming. Har med 2 håndklær til babyen, og tar med håndkle inn i svømmehallen så han får det rundt seg med en gang han kommer opp av vannet.

Min gutt bruker sånne badebleier. Det fungerer helt fint, ser de fleste andre også bruker det på vår gruppe. :-)

Vi kan også ta med bilstol inn i garderoben, så lillemann kan sitte i den mens jeg dusjer/skifter. :-)

Noen som har tips til en liten en som er livredd for å bade??? :(

tapp oppi litt varmere enn 37, ha med leke eller noe annet han liker -smokk f.eks? syns og gjør det koselig
start med bare bena og sett lille sakte nedi men opp & trøst/kose med en gang h*n viser tegn til at det ikke er greit. .
gjorde selv dette3 ganger hver bading, kjøpte sånn badestol (smhel rygg) og nå elsker han å bade igjen :)

Back
Topp