hvor ofte bade?

SjiraffenLaffen

Flørter med forumet
har helt ubevisst blitt en rutine at han får et kveldsbad hver dag før natta, men er plutselig usikker på om dette er for ofte? han er sju uker gammel...
 
Jeg tror ikke det gjør noe å bade hver kveld, så lenge man begrenser bruk av såpe ol. Er jo en fin ting å ha i rutinen om det gjør at barnet roer seg for kvelden osv. Men det er hvertfall mer kos og rutine enn en hygiensk nødvendighet da[emoji85]!
 
Vi bader ikke hver dag, men det blir oftere enn nødvendig, fordi et godt bad hjelper på magevondten. Har kun olje i vannet når det trengs pga hygiene.
 
Her bades det ca 2 ganger i uka. Og kun med olje i vannet. Vi vasker fjeset og hender hver dag på kvelden før legging.
 
Vi bader en gang i uka. Vasker ansikt, hender og føtter hver morgen og kveld. Vasker nedentil når vi skifter bleie.
 
Bader/dusjer et par ganger i uka. Vasker ansikt og hender med klut daglig og stumpen ved bleieskift.
 
Par ganger i uka her også med kun olje i vannet. Nedentil ved bleieskift. Han er 8 uker gammel
 
Bader et par ganger i uka ca, eller ved behov. Bruker bare olje i vannet, men må vaske håret med såpe. Vasker hender og ansiktet hver dag.
 
Bader en gang i uka ca, også ved behov. Vi har ingenting i vannet, men vasker håret med såpe for babyer. Ellers blir navle, rumpe og munn vasket hver dag med fuktig klut.
 
Trodde det var litt ofte med hver dag fordi baby kan få tørr hud. Men uke mer skadelig enn det.

Vi bader to ganger i uken. Vasker fjes hver morgen. Ser nå at alle vasker hender også, det har jeg ikke tenkt på, men vil starte med det nå.
 
Trodde det var litt ofte med hver dag fordi baby kan få tørr hud. Men uke mer skadelig enn det.

Vi bader to ganger i uken. Vasker fjes hver morgen. Ser nå at alle vasker hender også, det har jeg ikke tenkt på, men vil starte med det nå.

Ikke jeg heller! [emoji28]
 
Trodde det var litt ofte med hver dag fordi baby kan få tørr hud. Men uke mer skadelig enn det.

Vi bader to ganger i uken. Vasker fjes hver morgen. Ser nå at alle vasker hender også, det har jeg ikke tenkt på, men vil starte med det nå.

Hendene er mye i munn så det er lurt ja ;)
 
Ikke direkte bading her foreløpig- mer dusjing.

Hender vaskes og tørkes med q-tips. Bruker også q-tips til å påføre salve i bleieområdet ved behov (kom aldri på det med nr 1) :)

Har ellers fått dilla på å spyle henne etter bæsjebleie, for det går så mye fortere og hun blir mindre sår av det :)
 
Back
Topp