Ammer 2-3 ganger på natta
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Når begynte du å øve med flaske?I går kveld tok endelig mi lille flaska skikkelig for første gang, (vi har øvd litt i det siste for å ha mulighet til å dra ut uten henne), og fikk dermed litt ekstra mat på kvelden, og sov for første gang fra 23-06! Deilig, og veldig rart!
Vanligvis sovner hun rundt 01, og våkner mellom 3-6, og så våken en gang mellom 6-8, alt etter når hun var oppe først, og så sover vi til 10-11vi er altså oppe 2 ganger vanligvis, men kan variere litt. I kveld har hun ikke fått flaske, så spent på om det var flaska i går som gjorde susen, eller om hun sover lenge i natt også
![]()
Husk at ved utviklingssprang så er de ofte uroligere på natta, og det som gir ro til å sove er pupp.Hvor ofte ammer/gir dere flaske om natta fra kl 23 til 06.00? Synes det bare blir oftere og oftere som lille vil ha.. Før så kunne han sove fra 22-23 til 4-6 før han ville ha men nå vil han ha ofte. I natt ble det 3 ganger mellom kl 23 og 06.00.
Husk at ved utviklingssprang så er de ofte uroligere på natta, og det som gir ro til å sove er pupp.![]()
Det betyr altså ikke nødvendigvis at han er mer sulten, han sover bare uroligere. Det er spesielt rundt 3-4 måneder for da skjer det mye i utviklingen. Som for eksempel at han lærer seg å rulle. Mange tar uroen som et tegn på at babyen behøver fast føde, men da vil ikke grøt på kvelden nødvendigvis føre til bedre søvn.![]()
Lillebror spiser noen netter to ganger mellom 23-06 og andre netter 4-5 ganger.![]()
Jeg kjenner meg veldig igjen.Så godt å lese! Kjære vene merker at jeg er bekymret førstegangs mor!![]()
Husker ikke nøyaktig når. Jenta vår er akkurat blitt 7 uker, og jeg tror kanskje det er rundt 3-uker siden vi prøvde første gang. Har prøvd å gjøre det jevnlig, men det ser ut til at enda så får hun det bare til av og til. Vi skulle gi flaske i går og da tygget hun mest på den i steden, og ville ikke ha.. Så vi må nok øve en del til før jeg tør å overlate henne til besteforeldrene ja..Når begynte du å øve med flaske?Hvor gammel? Jeg ønsker også å få til dette!
Fantastisk! Drømmer om å få det sånn gitt! Begynte du med rutiner tidlig??Hu her spiser ikke på natta. Sover fra ca 9-7 hver dag nå, får mat og stell og sovner godt igjen etter en time ca og sover da dupp på 3-4 timer før hun er skikkelig våken.![]()
Fantastisk! Drømmer om å få det sånn gitt! Begynte du med rutiner tidlig??![]()