Hvor ofte ammer dere?

TeH

Flørter med forumet
Junibarna 2015
Her er mini 8 mnd. Lite interessert i amming.. Hvor ofte ammer dere?
 
Frøkna mi har akkurat blitt 8 mnd. Her ammes det litt vel mye på natten etter min smak.. Type 2-3 ganger inkl morgenpupp i 6 tiden før vi står opp. Så 2-3 ganger på dagen gjerne før dupp før siste gang før legging. De fleste av disse ammestundene med unntak av den siste før natta, den kl 1 på natta og morgenpupp er rimelig kortvarige og ukonsentrerte... Men tar ikke mme/flaske da.
 
Her ammes det i 5, 9, 12, 15-16, 19 og 22-23 tiden så 6 ganger i løpet av døgnet :) mellom 23-05 er meieriet stengt :D

Blir 8 mnd om 3 dager :)
 
Her er også meieriet stengt fra 19-05 :) prøver å vende av nattamming da det ofte bare er mye tull
 
2-3 ganger. Morgen og kveld. Også hender det han får en gang i løpet av natta.

Drikker ca. 150 ml mme på dagen og ellers vann.
 
Han er nå 9,5 mnd, og har de siste dagene bare ammet 4 ganger til dagen! Han har plutselig ikke behov for mer, men vil han ha oftere så får han såklart det :)
 
Ammer tre-fire ganger mellom kl 24 og 07 (iallfall som jeg får med meg, hun har på en måte fri tilgang siden vi samsover på den tiden). Deretter før første dupp, etter lunsj, før andre dupp, etter middag og så sovepuppen (jada, her puppes hun fortsatt i søvn, annen måte å sovne på om kveldene finnes ikke i hennes vokabular :oops: )
Altså, åtte-ni ganger i døgnet. Hun er åtte og en halv mnd.
 
Ammer tre-fire ganger mellom kl 24 og 07 (iallfall som jeg får med meg, hun har på en måte fri tilgang siden vi samsover på den tiden). Deretter før første dupp, etter lunsj, før andre dupp, etter middag og så sovepuppen (jada, her puppes hun fortsatt i søvn, annen måte å sovne på om kveldene finnes ikke i hennes vokabular :oops: )
Altså, åtte-ni ganger i døgnet. Hun er åtte og en halv mnd.

Samme som her:)
 
7 ganger her:oops: Vil kutte ned, men det vil ikke mini! Kl 7, etter lunsj, før eller etter middag, kl 18.30 (før legging) og så kl 22, 01 og 03.30 på natt cirka:rolleyes:
 
Ni-ti ganger i døgnet. Han er åtte måneder. Ammer før hvert måltid (frokost, lunsj, mellommåltid, middag og kvelds), så ammer jeg i søvn kl 19, ammer igjen rundt 22.30 og da får han fri tilgang til morgenen og jeg tror han får tre til fire ganger fram til ca kl seks. Nå skal jeg stenge baren mellom 22.30-ammingen og morgen, må bare mote meg opp først. Vi trenger søvn alle mann. :)
 
Har den siste mnd ammet 2-3 ganger i døgnet, 1.gang med en gang vi har stått opp, 2.gang før hvil nr 2, og 3.gang rett før leggetid:)
Kuttet først ut amming nr 2, deretter den første, og nå har vi hatt 2 dager uten amming i det hele tatt.. Kan vel endelig si at vi har sluttet:) Gir 210 ml mme når jeg vanligvis ville ha ammet..
 
Ammer tre-fire ganger mellom kl 24 og 07 (iallfall som jeg får med meg, hun har på en måte fri tilgang siden vi samsover på den tiden). Deretter før første dupp, etter lunsj, før andre dupp, etter middag og så sovepuppen (jada, her puppes hun fortsatt i søvn, annen måte å sovne på om kveldene finnes ikke i hennes vokabular :oops: )
Altså, åtte-ni ganger i døgnet. Hun er åtte og en halv mnd.

Samme som her og... Godt vi er flere i sovepupp-gjengen... Hehe!
 
Ammer 3 eller 4 ganger i døgnet. 19 01, 05 og 12. Synes godt han kunne bytter ut 01 med en ekstra på dagtid og det hender at han ikke våkner da ;-) Har kuttet nattammingene i to lengre perioder, men da var han våken minst 1 time hver natt, så etter 3 uker fant jeg ut at 5 min pupp var bedre...
 
Back
Topp