• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold mars 18. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Hvor ofte ammer dere?

vesla1989

Betatt av forumet
Her ammes det ca en gang i timen. Syns det er fryktelig ofte. Han spiser godt hver gang og får i seg den tjukke melken også. Han legger godt på seg så har heller ikke for lite melk. Han blir 5 uker til tirsdag, så håper det blir litt lengre mellom hver gang snart.

Følte jeg ammet hele tiden i starten.. Nå er jenta 8 uker og det er ca hver 2-3 time hun spiser. Men føler meg fortsatt som ei melkeku :rolleyes: noen ganger spiser de jo ikke fordi de er sulten men bare for å få den kosen også ;)

Frem til klokken 17 er det ca hver 2-3 time, må vekke han innen 3 timer for han kan fint sove i 4 timer. Deretter er det fra hver halvtime til hver time. Det er egentlig bare sidebytte, for ammer konstant frem til klokken 23 ca.

Ammer klokken 6, 9, 11, 13,17, ca 19, og fra klokken 21-03 er det konstant kaving og småspising og blir liksom ikke fornøyd..

Null rutine på en eneste ting her, så det er alt fra 1-3 timer mellom. Det skyldes nok mest at hun ikke sover, for da blir det gjerne plutselig ekstra pupping etter kort tid for å prøve å få henne til å sovne eller fordi jeg tror hun er mer sulten når hun våkner så kjapt eller ikke klarer å finne roen.

Her er det hver 2-3 time hele døgnet.
Hun er 6 uker.

Her og blir der litt pupp etter kort tid for å sove. Orker ikke være våken mer enn ca 20 min. Kan da sove noen timer før mat igjen.

Annenhver/tredjehver time, men det kan også være oftere. Prøver å unngå for mye småspising, for det synes jeg roter til både soving og spising.
Han spiser gjerne rett etter at han har våknet og rett før han skal sove.

Ammer hver 3-4. time. Ho får flaske i tillegg så ho er mett en stund :)

Ingen fast rutine enda, men går som oftest 2-3 timer mellom hver amming. Gjerne er det litt kaving og småspising i tidsrommet 22-01.

Null rutine på en eneste ting her, så det er alt fra 1-3 timer mellom. Det skyldes nok mest at hun ikke sover, for da blir det gjerne plutselig ekstra pupping etter kort tid for å prøve å få henne til å sovne eller fordi jeg tror hun er mer sulten når hun våkner så kjapt eller ikke klarer å finne roen.
Samme her.

Han er 6 uker og jeg ammer hver 3. eller 4. time. På natten kan det bli sjeldnere, kommer an på når han våkner. Når han har økedøgn så blir det oftere amming.

Med små variasjoner er det som følger: klokken 8.30, 12.30, 15, 18, 21 (legging), 01 og 05. Pumper og leverer til sykehuset overskuddet, for hun tømmer som regel bare ene puppen.

Her kan det gå fire timer mellom hver gang eller bare en time. Har fremdeles ingen rutiner på matingen :)

Med små variasjoner er det som følger: klokken 8.30, 12.30, 15, 18, 21 (legging), 01 og 05. Pumper og leverer til sykehuset overskuddet, for hun tømmer som regel bare ene puppen.
Så deilig å få litt faste tider! Hvor mange uker er hun?

Føler ikke jeg gjør annet enn å amme jeg. Noen andre som føler det samme? Koser meg også, men her har det gått såpass langt som at jeg ammer med bæresele mens jeg lager middag

I natt var det hver tredje time, og siden klokken 7 har det vært hver time.

Føler ikke jeg gjør annet enn å amme jeg. Noen andre som føler det samme? Koser meg også, men her har det gått såpass langt som at jeg ammer med bæresele mens jeg lager middag
Ja, føler det samme. Men det er ikke nødvendigvis alltid fordi hun krever mat hele tiden, men fordi hun ikke sover mer enn en halvtime i slengen og da er det ikke alltid lett å vite om hun er sulten eller trøtt.

Back
Topp