Hvor ofte ammer dere?

liss24

Flørter med forumet
Var hos legen denne uka, og vi kom inn på dette med rutiner. Legen (som har erfaring med dette) mener at gutten min ammer for ofte, at det ødelegger for gode rutiner og hun anbefaler og prøve litt tillegg også slik at det blir ca 2,5-3t mellom måltidene. Han vil ikke ha mme etter pupp, så lurer på om jeg må erstatte ett par måltider med mme.
Har ført logg, og ser at på dagtid er det ca 1-1,5t mellom måltidene, noen ganger 2. På natten er det en soveperiode på ca 4-5t, noen ganger opptil 8 før mat, og resten av natta er det 1,5-3t mellom måltidene. Han spiser nå oftere på både dag og natt enn da han var yngre, og slik bør det jo ikke være.

Her spiser hun med ca 2 timers mellomrom. Bortsett fra når hun sover dupp eller på natta.

Men hun spiste jo oftere om natta før.

2,5t -3,5 t på dagtid. Av og til gir jeg oftere om det passer seg slik om vi skal noe og jeg ikke vil hun skal
Bli sulten da

I går ble det 4t imellom en gang pga dubb

På natten sover hun opp til 8-9t før første måltid

Før var det mating hele døgnet. Var aldri fornøyd. Ikke tatt smokk. Nå er det litt lengre mellom måltidene. 2-3 t i stedet for hver time. Men no våkner han oftere på natten for mat. Tror dette er noe som kommer og går. Virker han fornøyd så trenger han sikkert ikke noe mer i teorien. Men det går jo å teste :) snart kan du jo begynne med grøt :)

Ammer ca 2.kvar time på dagtid og mellom 6 og 9 timer på natta :)
Glede meg til ho kan ta litt grøt og. Når tenker dekk å starte med det? :)

Når dere sier at det er to timer mellom, regner dere da fra et måltidet starter til neste måltid starter, eller tiden fra et måltid er over til neste måltid starter?

Akkurat nå kjemper jeg mot en brystbetennelse, så da følger jeg klokken med start hver annen time og hver tredje time om natten. Vanligvis er det litt lenger tid mellom, spesielt om natten (mellom fire og ni timer natt)

Når dere sier at det er to timer mellom, regner dere da fra et måltidet starter til neste måltid starter, eller tiden fra et måltid er over til neste måltid starter?

Akkurat nå kjemper jeg mot en brystbetennelse, så da følger jeg klokken med start hver annen time og hver tredje time om natten. Vanligvis er det litt lenger tid mellom, spesielt om natten (mellom fire og ni timer natt)

D varierer veldig her. Hun bruker sjelden mer enn 10 min på å spise.

Var hos legen denne uka, og vi kom inn på dette med rutiner. Legen (som har erfaring med dette) mener at gutten min ammer for ofte, at det ødelegger for gode rutiner og hun anbefaler og prøve litt tillegg også slik at det blir ca 2,5-3t mellom måltidene. Han vil ikke ha mme etter pupp, så lurer på om jeg må erstatte ett par måltider med mme.
Har ført logg, og ser at på dagtid er det ca 1-1,5t mellom måltidene, noen ganger 2. På natten er det en soveperiode på ca 4-5t, noen ganger opptil 8 før mat, og resten av natta er det 1,5-3t mellom måltidene. Han spiser nå oftere på både dag og natt enn da han var yngre, og slik bør det jo ikke være.
Jeg ammer annen hver time på dagtid og på natt går det mellom 5 og 9 timer I mellom. Når vi har barnevakt eller pappan er hjemme med hun så får hun kun mme og det går ikke noe lengre tid mellom måltidene for det! :)
Med eldste gikk det ikke lenger mellom måltidene før vi begynte med litt fast føde.

Veldig mange leger og helsesøstre sier motstridende ting. Man må se om barnet har d bra, hvordan allmentilstanden er, om d er våte bleier hver dag osv :)

Før var det mating hele døgnet. Var aldri fornøyd. Ikke tatt smokk. Nå er det litt lengre mellom måltidene. 2-3 t i stedet for hver time. Men no våkner han oftere på natten for mat. Tror dette er noe som kommer og går. Virker han fornøyd så trenger han sikkert ikke noe mer i teorien. Men det går jo å teste :) snart kan du jo begynne med grøt :)
Har også inntrykk av at antall måltider varierer, var vel mest for at jeg skal få litt mer tid til meg selv og storebror samt at lillebror skal få seg noen ordentlige dupper. gleder meg også til han kan få mat!

Det er i fra start til start ja. Min spiser heller ikke mer enn i 5-10min hver gang.

Veldig mange leger og helsesøstre sier motstridende ting. Man må se om barnet har d bra, hvordan allmentilstanden er, om d er våte bleier hver dag osv :)
Ja, rådet kom vel Pga at der har vært noen tegn til at lillebror ikke er helt fornøyd med matmegnden. Har hatt en periode med for lite mat. La på seg i underkant og var urolig når han skulle sove og våkna etter 30min for mer mat. Rådet var vel også ment for at jeg skulle ha mulighet til å sove/slappe av på dagtid, ha tid til storebror når han er hjemme. Men, tenker at jeg skal prøve å forskyve ammingene slik at vi har ca 2t mellom dem. Lurer på at dette med å spise så ofte og kanskje litt lite hvert måltid er noe som henger Igjen etter tida med litt lite mat. Så, greit å høre andres erfaring med amming, selv om alle er forskjellige. Men, synes det er rart at han spiser så mye hyppigere enn hva han gjorde da han var yngre. Kanskje det er Pga at han er en aktiv liten kar.

Jeg ammer annen hver time på dagtid og på natt går det mellom 5 og 9 timer I mellom. Når vi har barnevakt eller pappan er hjemme med hun så får hun kun mme og det går ikke noe lengre tid mellom måltidene for det! :)
Med eldste gikk det ikke lenger mellom måltidene før vi begynte med litt fast føde.
Ingen forskjell her heller når pappaen har gitt mme, men var vel mer med tanke på at jeg kanskje har litt lite melk. Tror selv at jeg har nok nå, og han spiser bare fra den ene puppen. Og, det gir jo litt frihet hvis andre kan mate ham. Min største forandra det seg til da han fikk fast føde, og da kom rutinene også virkelig på plass. Tror han trenger en del mat nå, er blitt veldig aktiv. Er så interessert i vår mat, så blir nok litt greit og kan starte med fast føde.

Ammer hver 3. time ca, +\-. Bruker kanskje 20 minutter på et måltid, tar ett og et halvt bryst.

Back
Topp