Hvor ofte ammer dere om natten?

MortilTo19

Elsker forumet
Juli13-jentene
Her ammes det senest 2 1/2dre time og i natt var det hver eneste time. I tillegg har vi antakeligvis litt kollikk så han er jo generelt mye urolig pga. det stakkar.

Jeg er ganske sliten nå og vurderer å prøve mme i flaske på kvelden for å se om det kan gjøre så han sover tyngre.
Tror dere det kan fungere? Eller er det dumt..?
Skal uansett forhøre meg på 6 ukerskontrollen før jeg gjør noe.

Oppe hver 2-3 time for å amme.. av og te e hu kjapp m å sovne igjen.. men ofte tar d en time halvannen å amme ferdig.. for ho sovne, eller raper og så ska hu ha mer.. :P

vente ei tulle 20 Juli ♡

Ammer 1-2 anger.

Har oftest vært 2 ganger.
Han legger seg med oss rundt 23-24 tiden, så er det mating kl 3 og 6 ca.
Eller kl 6 er vel egentlig ikke natt, men vi står jo ikke opp så tidlig :P

Noen netter er han snill og sover helt til 5-6 tida før første mating :D

❤ Prinsen født 3.juli ❤

Han våkner som regel 12 og 03-04 nå som jeg gir mme på kvelden. Så igjen rundt 6-7. Da tar jeg han som regel inn i sengen til meg og ammer og småsover om hverandre.

Mini våkner oftere av kun morsmelka, så derfor gir jeg mme. Han slet meg helt ut, for da skulle han ha mat hver time hele natta!

----------------------------
Fødte en gutt 20. juli ❤

Som regel spiser hun en gang midt på natten og en gang på nattmorgenen. I natt derimot våknet hun ikke før kl 6!!! Da hadde hun sovet 7,5 time i strekk! :) Herlig å få en god natts søvn (jeg var bare våken av og til for å konstatere at hun fremdeles sov), men jeg vet ikke om det burde bli en vane enda. Med tanke på å holde produksjonen oppe er det jo bare en fordel at de spiser litt om natten også.

Her er det det ca amming u 22.30 tiden så en gang mellom 3-5 også i 7-8 tiden da vi står opp (da er det jo ikke natt lenger) har vært slik siden hun var tre dager gammel nå er hun 3 uker så virker som om hun har funnet en rytme. Håper den varer for med denne sover jeg godt og :D

❤❤❤

Jeg er superheldig! Bittelille vennen ammes siste gang for kvelden mellom 21:30 og 23. Så sover ho til en gang mellom 5 og 7! Ofte er det jeg som må vekke ho óg pga spreng... ;) osso sover ho igjen til eg må vekke ho for å få søstrene i bhg/skole. Har vært sånn fra ho va ei uke:) skal siest at alle mine har vært eksemplariske på nattestid! :) #håper det varer!!#

Off.. i natt har d kun vært 1-2 timer mellom ammingene...
Økedøgn??

vente ei tulle 20 Juli ♡

Her er det det ca amming u 22.30 tiden så en gang mellom 3-5 også i 7-8 tiden da vi står opp (da er det jo ikke natt lenger) har vært slik siden hun var tre dager gammel nå er hun 3 uker så virker som om hun har funnet en rytme. Håper den varer for med denne sover jeg godt og :D

❤❤❤

samme her, vår gutt har også en lignende rutine :) han er nå 4 uker :)

får mat før natten kl 22-23. Oppe igjen kl 02-03 og så kl 05-06. Sover litt videre til kl 08 etter mye kaving. Er litt urolig utenom disse måltidene då blir jo til at søvnen blir avbrutt endel ganger. Håper det blir litt bedre etterhvert. Min får erstatning men kan ikke si at han sover lengre på det. Nå har vi gitt erstatning i en uke så magen er litt urolig ennå men det går vel seg til etterhvert.

får som regel pupp "siste" gangen før legging i 23 tiden, så våknet han gjerne mellom kl 3-4 og kl 6. Fra kl 6 vil han ha hyppig pupp.

Nattapupp fra 7-8. Da sover han til 1-2. Pupp. Sove til 5. Pupp. Sove til 7-8 og da står vi opp. Herlig og ha kvelden for seg selv! 3 uker i dag.

Lillebror f 27. juli

Hun spiser og sovner mellon 21.00-22.00 for natten, våkner da mellom 00.30-01.30 for første mating og ca 04.30-05.00 for andre mating.. våkner da alt ifra den matingen til 07.30 :) hun sover godt ♥

♥ Emil220211 ♡ Vilde180713 ♥

Har ammet ca. hver tredje time. Men inatt har jeg kun ammet en gang!?!? :D

Hun har sovet lite på dagen da, så kanskje hun bare var for trøtt? :p

Wow! Vi begynte med miniform i går og han er virkelig en helt annen baby! Han har grått litt men ikke i nærheten av de smertene han har hatt. Miniform kombinert med massasje og press på magen har gjort at han leverte flere liter med gass og to heftige bleier. :P
Og han sovnet ved 21 tiden i går og sov til 03.30! ALDRI opplevd tidligere - han må ha vært utslitt stakkar...
Så ammet vi, skiftet og sov videre til klokka syv. Skift og amming og nå sover han igjen. :)

Wow! Vi begynte med miniform i går og han er virkelig en helt annen baby! Han har grått litt men ikke i nærheten av de smertene han har hatt. Miniform kombinert med massasje og press på magen har gjort at han leverte flere liter med gass og to heftige bleier. :P
Og han sovnet ved 21 tiden i går og sov til 03.30! ALDRI opplevd tidligere - han må ha vært utslitt stakkar...
Så ammet vi, skiftet og sov videre til klokka syv. Skift og amming og nå sover han igjen. :)
Så herlig :)
Deilig både for deg og han å få litt mer søvn og ro ❤

❤ Prinsen født 3.juli ❤

Så bra det funket for dere:)
Håper det fortsetter slik:)

----------------------
Trym 17. juli 2013
Therese 05. april 2009

Han er betydelig bedre men har nå slitt fra klokka 09-11 for det stakkar... Håper det fortsetter å bedre seg

Back
Topp