Hvor ofte ammer dere baby på rundt 10 uker?

aninewe

Gift med forumet
Assistert-jentene
Junilykke2018
MayDay2021
Vi legger snuppa mellom 20-21 og så sover hun til 5-6 og får mat, sover videre til 8-9 og får mat, også får hun mat ca 12, 15, 18 og før legging igjen. Hun har som regel 6 måltider. Jeg synes det er vanskelig å tolke når hun er sulten, så pleier bare å legge henne til hver 3. time på dagtid. Men nå har hun begynt å hyle dersom hun blir lagt til og ikke er sulten. Dersom hun får styre det selv så ender vi opp med rundt 5 måltider.. Som jeg synes virker så lite for en på snart 11 uker? Hun har gått helt fint opp i vekt til nå og jeg veier en gang i uken for å berolige meg selv. Og forresten. Spiser deres babyer alltid fra begge bryst?

Hun er forresten alltid smilende og fornøyd ellers.

Ammer i snitt 8 ganger pr dag, og J er 11 uker i dag. Spiser kun fra et bryst pr gang. :)

Han på straks 7 uker her spiser vel rundt 7-8 ganger om dagen. Han sover en del, men har lagt på seg mellom 5-700 gram i uken så langt, så han får i seg nok mat :) Noen ganger sover han 3-4 timer på dagtid, andre ganger 2. Så det kommer an på lengden på lurene hans. Om natten sover han 4-5 timer før han våkner for et måltid, Legger han til puppen når han spiser på hendene sine eller lager «eh, eh» lyder.

Her spiser hun også 5-6 ganger. Noen dager sover hun masse og det kan gå 5 timer mellom to matinger på dagen. Da prøver jeg å gi henne når hun våkner og før hun skal sove igjen[emoji28] mest for å få mindre sprengt og at hun kanskje sover lenger om gangen.

Så lenge babyen legger godt på seg og er fornøyd ville jeg sett mindre på klokka og droppa å veid hver uke[emoji28] jeg hadde blitt sykt stressa av det.

Aner ikke. Så mange ganger han har behov for, og når han gir signaler om at han vil die.

Ser aldri på klokka annet enn på natt, på dagtid styrer han hele butikken selv. Vi veier ikke utenom kontroller heller, såfremt han er blid og glad, og har våte bleier og avføring med jevne mellomrom.

Har forøvrig dårlig melkeproduksjon i venstre bryst, så jeg fullammer nærmest fra høyrepuppen.

Grunnen til at jeg veier hver uke er fordi hun brukte 20 dager på å ta igjen fødselsvekta si pga. gulsott. Da ble jeg litt stressa. Etter det har hun lagt på seg fra 200-700 gram i uken, men jeg blir mer stresset av å ikke vite!

Ammer kun fra en pupp om gangen. Prøvde å tilby begge i begynnelsen, men min er så glupsk og da overspiste han bare og gulpet opp maaasse. Han sovner ca 23, spiser rundt 5, og igjen rundt 9. På formiddagen og dagen har han lange 2-3 timers hviler, så da blir det også lite amming, mens på kvelden har han bare smålurer og er mye våken og ammer oftere. Tipper i snitt 7-8 ganger i døgnet, med varierende varighet, men jeg har ikke telt. Anbefaler som resten her å slappe av, så lenge hun har våte bleier, virker fornøyd og legger fint på seg - så har hun det nok helt fint :)

Aner ikke. Så mange ganger han har behov for, og når han gir signaler om at han vil die.

Ser aldri på klokka annet enn på natt, på dagtid styrer han hele butikken selv. Vi veier ikke utenom kontroller heller, såfremt han er blid og glad, og har våte bleier og avføring med jevne mellomrom.

Har forøvrig dårlig melkeproduksjon i venstre bryst, så jeg fullammer nærmest fra høyrepuppen.

Nesten samme her, han styrer selv. Føler jeg legger til oftere enn han trenger og, siden det er det eneste som roer han når ikke pappa er der til å bistå. Jeg ammer bare fra ett bryst om gangen da han ikke vil ha fra begge på et måltid. Vi nattammer en del og, har hendt at vi bare har 1-2 spisinger på natta, men det er ikke normalen.

Grunnen til at jeg veier hver uke er fordi hun brukte 20 dager på å ta igjen fødselsvekta si pga. gulsott. Da ble jeg litt stressa. Etter det har hun lagt på seg fra 200-700 gram i uken, men jeg blir mer stresset av å ikke vite!

Skjønner det, da fortsetter du å gjøre det som passer dere [emoji4] 200-700 i uka er jo utrolig bra da! Uansett antall ganger du ammer må du ha masse næringsrik melk! [emoji4]

Her ammer jeg ca 7 ganger i løpet av døgnet, og ammer fra en pupp avgangen. Jeg tenker at så lenge du får lavere skuldre av å veie oftere så er jo det en lur ting å gjøre. Man leser jo her alle varianter så alt er normalt også :)

Samme som Siadle sier :D
Noen ganger tar han kun 1 pupp, og noen ganger begge.

Back
Topp