Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg holder meg unna spekemat, understekt kjøtt salami, rå fisk - men er fisken behandlet rinti skal det jo gå fint. Ellers spiser jeg det jeg klarer å få i meg nå når jeg er dårlig.
Eneste magen jeg følge jeg har lyst på er sushi og knekkebrød med salami agurk og majones Vet jeg kan spise stekt sushi, men har ikke det lett tilgjengelig, tør ikke prøve meg på butikksushien
Vi kan spise fersk sushi med f.eks. laks som etter min mening er best
Les mer her:
https://www.leroyseafood.com/no/smakfull-sjomat/helse/trygg-sjomat-for-deg-som-er-gravid/
Lurer på hvor nøye dere er på mat-rådene? Er det slik at dere unner dere en skive nyåpnet røkt laks/ørret eller unngår dere helst det?
Hva med annen mat? Følges det slavisk eller bruker man litt skjønn?
Jeg prøver å spise "riktig".
Jeg har samtidig fått avsmak for utrolig mye, så veien må bli til mens jeg går på den.
Samtidig nyter jeg hver dag jeg kan drikke kaffe, men behovet (eller ønsket) for å drikke det har redusert seg en del av seg selv.
Forrige graviditet så gikk jeg opp 30 kilo, håper på å unngå det denne gangen. Vist ikke så får jeg trøste meg med at jeg gikk dem ned i løpet av 6 måneder sist, uten at jeg gikk inn for det.
Hvor langt er du i dag?
Husker jeg hadde avsmak for merkelige ting sist, og lurer på om det blir de samme tingene denne gangen. Sist var det kjøtt, særlig kylling det spiste jeg slettes ikke og laks. Helst lett mat og mye grønnsaker. Likte smaken av kaffe, men ble kvalm etter hver kopp så måtte bare stoppe med det.