Hvor nøye er dere?

namba

Forumet er livet
Frida har begynt å få voksenmiddag nå og jeg har drevet og laget ting uten salt. Med saus er det jo enkelt, der tar jeg av til henne før jeg krydrer, men kjøttpudding er ikke særlig godt uten salt! Jeg vil jo selvsagt gjøre det som er best for Frida, men jeg har jo lyst til å spise god mat selv også...

Hvor nøye er dere på å ikke gi småttisene salt til middag?

han får middag på glass[:)]men får selfølgelig spise middag md oss også viss me har middag så han kan få,han like spesiellt wok md pølse(pølse e vel litt salt)han e stortsett alltetende men prøve å kje gi han saltet mat

Jeg gir Johanna samme mat som vi spiser nå, men jeg har sluttet å salte potet- og pastavann, samme med grønnsaker jeg koker (om jeg MÅ salte så tar jeg av til henne og koker for seg). Dersom vi har veldig krydret mat får hun selvsagt ikke, da har jeg glass med middag i fryseren som jeg har laget til henne. Salt er dessuten et av de få krydderne som man like gjerne kan tilsette ved bordet (anderledes med urter og andre kryddere som gjerne må være med i tilberedelsen), så det blir til at vi krydrer når det serveres

Jeg er ikke veldig nøye. Gustav spiser det vi spiser, men jeg holder igjen hvis vi spiser noe som er veldig salt. I 1-års glassene til Nestle er det jo også litt salt, så hvis han får litt salt i det vi har tenker jeg det går bra.

Jeg har også begynt å koke poteter, ris og pasta uten salt, men hun får ferdigmat med salt (sånn som fiskekaker og fiskeboller). Det er akkurat som om det er mer ok for da vet jeg ikke hvor mye salt som er tilsatt, men det gjør jeg med maten jeg lager selv. Jeg merker at jeg får litt dårlig samvittighet når jeg gir henne mat jeg vet det er salt i. Jeg vet jo egentlig bedre, men jeg vil ikke bli en overbeskyttende mamma heller[&:]

Jeg vet jo at jo mindre jo bedre, men når er det ok å gi dem mat med vanlig saltinnhold?

Har blitt slappere her ja, her er jeg stort sett bare overlykkelig han spiser, salt eller ikke salt for tiden... han har jo alltid vært slank, men nå også kresen[:-] Favoritten her er pizza[:)] Prøver selvsagt å begrense saltet mest mulig da

"Alt med måte" er vårt " motto.
Vi prøver til verdags å spise ting vi alle sammen godt kan spise,
så sparer vi heller annen mat til i helgene. Koser oss med det på
kvelden etter at snuppa har sovnet.

Vi spiser f.eks:

• Fiskeboller
  • Kylling
  • Fiskekaker (Nora elsker det)
  • pannekaker
  • Kyllingkjøttkaker

helene spise alt som me ete,vil isje ha glasså lenger.men eg passe meg selfølgelig med saltet då.har fonne ut at helene ELSKE poter så nå e det poteter hver dag i dette huset[:)]

Trym spiser det samme som oss, og salt bruker jeg ikke i maten lenger. Litt pepper og annet krydder er mye bedre synes vi:-)
Det er dessuten salt nok i den maten en kjøper halvfabrikat i butikken.

ORIGINAL: Mammen t Mari

Prøver å unngå salt hvis mulig,
men er ikke hysterisk....

Samme her....

ORIGINAL: Mammen t Mari

Prøver å unngå salt hvis mulig,
men er ikke hysterisk....

Det er målet mitt også. Du fikk bare satt ord på det[;)]

ORIGINAL: ynneh

snuppa vår får middag sammens med oss. favoritten er indisk, sterk krydret mat, så d som det ikke er noe smak på vil hu rett og slett ikke ha. men middagsglass får hu ikke , noe hu selv ikke vil ha, så derfor får hu d vi spiser uansett hva det er.

Tida liker også sterkt krydret mat. Hun får ikke så mye av det, jeg vet ikke hvordan hun kommer til å reagere selv om hun liker det. Jeg har funnet ut at for oss er det tull med glass, hun får spise det vi spiser og jeg lager det ca som vi ville spist det. Salt kan man ta senere men krydder ellers er jeg ikke redd for.

er ikke så nøye. hun får det vi spiser.

hun får ikke i seg salt selv om hun spiser middagene mine. for jeg spiser ikke salt selv, salter aldri maten..

Jeg gir henne det vi spiser ganske ofte, og salter maten vår etterpå. Men noen av tingene er halvfabrikata og i dem er det salt og da er jeg ikke så nøye på det. I middagsglass for 1 år er det jo også litt salt. Tror ikke det er så farlig nå som barna er så store så lenge man ikke beviss salter maten.

ORIGINAL: Tidabæibi sin mamma

snuppa vår får middag sammens med oss. favoritten er indisk, sterk krydret mat, så d som det ikke er noe smak på vil hu rett og slett ikke ha. men middagsglass får hu ikke , noe hu selv ikke vil ha, så derfor får hu d vi spiser uansett hva det er.

Tida liker også sterkt krydret mat. Hun får ikke så mye av det, jeg vet ikke hvordan hun kommer til å reagere selv om hun liker det. Jeg har funnet ut at for oss er det tull med glass, hun får spise det vi spiser og jeg lager det ca som vi ville spist det. Salt kan man ta senere men krydder ellers er jeg ikke redd for.

snuppa mi reagerer ikke på sterk mat. jeg lar hu spise det hu selv vil ha, men har ikke en eneste gang reagert på noen slags måte på det. mange av de små barna har svakere smaksløker enn voksne, å det har tydelivis snuppa mi.

Det ligger i familien at vi liker sterk mat. Pappaen til Tida syns ikke det er sterkt nok før han svetter på nesa.

Back
Topp