hvor mye

lene80

Forelsket i forumet
hvor mye bruker dere på julegaver? noen her som har begynt med gavene alt eller? tida går jo superfort.[;)]

det er spørs hvem det er til søsken bruker jeg 200-250 mamma og pappa 500kr tilsammen svigermor 300 og andre 100-250

Har ikke kjøpt en julegave enda, men må nokk sette i gang snart... syns jeg har så mye å tenke på atte. Vi kjøper for ca.200-250 til hver i familien for vi er så mange...Det blir søren meg dyrt nok [&:]

har du termin ved de tider og eller?

uff ja... tenkte jeg skulle regne ut etterpå hva vi bruker av penger i år.. greit å få begynt egentlig så vi ikke sitter igjen me null penger pga dårlig planlegging [>:]

Vi kjøper det vi synes personen trenger/vil ha...
Pris kan variere... F.eks i fjor fikk besteveninna mi gave til over 1000 kr (noe hun virkelig trengte), mens i år får hun nok noe hjemmesnekra (som hun ønsker seg).
Foreldrene våre skal i år få 3D bilder av den lille hvis vi får ordna det før jul...

Gir ikke til tanter/onkler osv, bare nær familie, og ikke til så mange venner heller. Blir heller ett fint julekort.

Synes julegavehysteriet er galskap i grunn!!!
[:D]

sønnen min har vært ene barn lenge så han pleier jeg og bruke rundt 1000 kr på. men så er jeg tante til 10 så da blir det noe billigere150 kr, mine foreldre ca 500 oxo har vi hans familie. så det går noen 1000 lapper ja. kjæresten min får jo oxo noe som ikke er helt billig. jeg har ikke begynt enda,så jeg blir vel blakk til jul[:'(] neida det går vel bra[8|]

Vet ikke hvor mye vi bruker tilsammen på alt. Men på gubben bruker jeg mellom 1200-1500. Mine foreldre 1000 tilsammen. Og det samme med svigers. Barna til gubben 1000,- på hver. Venninner og venner 200-250,- Øvrig familie 300-400,- I fjor brukte vi vel bortimot 8000 kr. Og grunnen til at vi bruker litt mer på julegaver til hverandre jeg og gubben er at begge har bursdag bare noen få dager før jul. Så vi har ikke kjøpt så dyre bursdagsgaver.

Har handlet mange julegaver til nå, heldigvis. Har bestilt en del på nettet siden jeg er dårlig butikkgåer for tiden pga bekkenløsning. Har brukt å prioritere tanteungene og de får gave til ca.250,-. Det er ikke mye man får for det til tenåringer da.[&:] Men når de har fyllt 18år, da er det stopp, får noe spesielt på 18årsdagen. Bruker mest penger på gavene til mann og egne barn. Hos besteforeldrene er det populært å få kalendere med bilder av barnebarna!

Vi har klart å banke ned julegave-utgiftene en god del i år.. De dyreste gavene har vært gavekort på 100 kroner til hannes søskenebarn.. Må bare være veldig kreativ, så trenger det ikke koste så mye[:D]

Jeg har ikke begynt jeg... Og har ikke spes med penger for tida... Så jeg syns i grunn at det blir for mye greier i jula... Alt for mye penger... Dessuten så skal vi sørover og det blir dyrt i seg selv...

Back
Topp