hvor mye...

ella1

Gift med forumet
..er det narturlig å legge på seg i et svangerskap?
Vet det er veldig individuelt,men sånn ca....

ser at noen går opp bare noen få kg,mens andre er gått opp nesten 30kg. Er det noe spesielt vi skal være på "jakt" etter??
..bortsett fra mye sukker og godt da[8D]
...bare lurer litt[;)]

De sier vel at 12 er liksom "normalen", men det er jo som du sier så forskjellig fra person til person[:)]

gikk opp  8kg sist, jeg veide 80 når jeg ble gravid så det er vel normalt å gå opp mindre når man er større så vidt jeg vet.

ei venninne som er ca likedan som meg i kroppen gikk opp 30 første gangen, og tror noe sånt som 15-20 denne gangen.

håper jeg ikke går opp vannvittig mye denne gangen, at det blir som forrige gang[8D]

Ca Vektøkning
Uke 5 - 2,3 kg
Uke 7 - 2,6 kg
Uke 10 - 3 kg
Uke 13 - 3,5 kg
Uke 15 - 4 kg
Uke 17 - 5,6 kg
Uke 20 - 6,2 kg
Uke 23 - 7,2 kg
Uke 25 - 8,2 kg
Uke 27 - 9,3 kg
Uke 30 - 10,3 kg
Uke 33 - 11,3 kg
Uke 35 - 12,2 kg
Uke 37 - 13 kg
Uke 40 - 14 kg

Jeg la på meg 14 kg i forje svangerskap. Men fra uke 33 til uke 40 la jeg ikke på meg noen ting pga fødselsangst. Så jeg kunne veid mye mer.

Det du bør passe på er å ikke spise for 2. Tenk på hva du putter i munn.

gikk opp ca 13-14kg sist.. veide da 12kg mer enn jeg gjør nå ved startskuddet.
Men regner nok m 12-14kg nå oxo.
Gikk ned 4kg første 3mnd sist da.. hmm! det har jeg IKKE gjort nå.. heller motsatt.. Desperat eting for å lette kvalmen.så vi får se hvordan det går.

tror jeg gikk opp 18kilo[8D], og gikk ned 19 kilo. Men dagen etter fødsel hadde jeg gått ned 9 kilo: så det var nok 3,5 kilo baby og resten vann i kroppen tenker jeg [8D][8D] Vanlig å få vann i kroppen på slutten ja.. [:'(]

tenkte ikke så mye på å passe meg for godterier eller sånnt forrige gang og koste meg litt ektra med junk food innimellom (mer enn jeg pleide).. utenom det spiste jeg som jeg pleide.. ekstra mye brød med bringebærsyltetøy da siden jeg hadde fått sikkelig dilla.. gikk opp 16 kg og syntes det var mye, fikk ikke bort de 3 siste kg..er over 10 uker nå og når jeg veide meg siste (for nesten 2 uker siden, vekta er øderlagt) hadde jeg ikke gått opp noe.
denne gangen håper jeg på å ikke gå opp mer enn 12-13 kg[:)]

Dette er fryktelig individuelt. Noen legger på seg 4kg andre 35kg. Er så mye som spiller inn på akkurat denne biten. Noen får veldig mye vann i kroppen, andre har lett for å legge på seg og noen legger knapt på seg. Noen får så kraftig bekkenløsning at de blir sittende mye, mens andre spyr hele svangerskapet og klarer knapt å ta til seg næring.

I forrige svangerskap la jeg på meg 10 kg og var fornøyd med det. Var i mye aktivitet og hadde et normalt/sunt kosthold. Litt mer sjokoloade og brus på slutten, men la ikke på meg noe mer av den grunn. Gikk opp omtrent 1 kg i mnd. 3 uker etter fødselen var alle kg borte og magen hadde begynt å bli seg selv igjen. Hadde nok flaks og gode gener tror jeg + at alderen spiller inn.

Denne gangen har jeg gått ned noen kg hittil, men har kastet opp mye og fått helt avsmak på usunne matvarer. Så selv om jeg ikke har krefter til noen ting og er mye stillesittende så lever jeg på frukt, vann og knekkebrød/brød mat og det blir man ikke feit av. :)

Back
Topp