Hvor mye?

Medea

Elsker forumet
Hvor mye middag får barnet ditt nå?
Spør spesielt dere som gir middagsglass. Gir dere hele glasset?[8|]

Jeg har gitt 1/2 glass en stund nå med saft/vann ved siden av, men hvis jeg sammenligner med mengde grøt og mme hun får på kvelden så blir jo ikke det så mye mat i middagen da....[8|]
...der virker som at hun orker mer enn det hun får til middag.[8|][8|]

Hmmm... eg prøver og prøver... graut vil snuppa absolutt ikkje ha..., kanskje eg får i ho 2-3 t-skeier men så er munnen lukka! Derfor prøver eg å gi ein del middag midt på dagen, sjølv om HS seier eg ikkje treng begynne med det før ho er 8-9 mnd... Men det vil ho iallefall ha litt meir av. Men har ikkje klart å få i ho meir enn et halvt glass, og då er det av dei små 4-mnd glassa!!!!
Holder på å lære ho å ete brødskiver no. Det liker ho! Enn så lenge.... [8|]

Ja, han får hele glasset, og er han mere sulten eter det, får han 100ml mme også, men som regel blir det vann til middag[:)]

Lager middagene selv, men det er ca et fullt middagsglass. (har målt) Han får litt fruktmos i tillegg. Også prøver jeg å få han til å drikke mer vann..

Synne spiser hele glasset. Drikker vann til og etter en stund får hun en flaske mme.

Har ikke gitt så mye enda, jeg. Ca 1/2 glass. Men tenkte han skulle begynne å få litt større måltider nå, slik at vi får litt færre og fastere måltid. Pleier ofte å lage middagen selv jeg også. Koker poteter, broccoli og gulrøtter. Dette moser jeg med stavmikseren. Eskils favoritt[8D]

Takk for svar [:)]

Talina fikk et helt glass idag, og det gikk rett ned det gitt [8D][:D][;)]
...så da fortsetter jeg med det [:D]

Back
Topp