Hvor mye

Dropset

Betatt av forumet
har din lille lagt på seg i uka de to-tre første ukene? (For de som ammer). Her har mini lagt på seg 168gram ca i uka og helsesøster sa det var i grenseland?

Har gått opp ca 480 gram siden vi dro fra sykehuset for 16 dager siden. :) stor gutt da, og hadde gått ned nesten 10% da vi reise hjem, så nå er han bare rett over fødselsvekta. Helsesøstra var i alle fall fornøyd :)

Her gikk lillegutt ned 205g fra fødsesvekt og gikk opp 100 g allerede på dag5. Men så gikk han ned igjen til dag10. Veide igjen på mandag, dag 15, og da hadde han gått opp 25g. Vi kom seint igang med ammingen, men nå går den bra. Så helsesøster er ikke bekymret, men vil følge litt med. Så veier 2 ganger i uka foreløpig. Jeg prøver å ikke være bekymret, jeg heller, og fokuserer på at ammingen går bra nå! :)

Gått opp ca 60 gram fra fødselsvekt. Men var en stor gutt og mistet 10% av kroppsvekt på sykehuset.. så han har gått opp mye tilsammen ;) er 15 dager i dag.

har din lille lagt på seg i uka de to-tre første ukene? (For de som ammer). Her har mini lagt på seg 168gram ca i uka og helsesøster sa det var i grenseland?
Mener jeg har leste på ammehjelpen med forrige baby at vektøkning fra 120-250g er normalt :)

Jenta vår veide 2790 ved fødsel.
Vi hadde første veiing først 3 uker etter fødsel og da hadde hun gått opp nesten 1 kg.

Så rundt 300 gram i uka da:)

Lagt på seg rundt 300g hver niende dag :) Min første la bare på seg rundt 100g i uken, prøvde å gi mme i tillegg, men la fortsett på seg lite, så noen barn er bare sånn :) Fullammer

Lille er 2,5 uke gammel nå, og i løpet av siste uka har han gått opp 185g. Fikk beskjed på helsestasjonen at så lenge det var 150-250g vektøkning per uke så var det perfekt.

Her hadde hun lagt på seg ca 150 gram i uken. Spent på hva neste veiing sier.. :)

Barn er forskjellige og prøver å stole på de signalene hun sender. Rolig, fornøyd, våken, mange våre bleier etc :) Og så har hun fått dobbelthake :P

Babyen vår har lagt på seg nesten 500 gram i uka de første to ukene. Hun har hatt mye magevondt, og vært veldig urolig på natta, så det er hvertfall ikke nødvendigvis sånn at stor vektøkning = glad baby. Sånn var det med første babyen min også, som hadde kolikk i fem måneder. Altså hele fullammingsperioden. Hun la på seg 400 gram de fire dagene vi var på sykehuset etter fødsel.

Drar dere til helsestasjonen og veier? Eller har dere vekt hjemme?

Vi veier på helsestasjonen:) gutten er rolig og fornøyd. Sover godt imellom pupping, våkner og krever mat selv. Har flere perioder der gan er veldig våken, ligger å ser rundt og er fornøyd. Har våte bleier.Virker ikke slapp. Så da tenker jeg at alt er bra, mn blir jo usikker likevel når helsesøster sier sånt:p

Drar dere til helsestasjonen og veier? Eller har dere vekt hjemme?

Vi reiser til helsestasjonen. Er så trivelige folk der, også bidrar det til at jeg kommer meg litt ut :) Lett for å gro fast i sofaen :P

Har bare veid han to ganger og det var i løpet av den første uka, nå er han tre uker. Han hadde tatt igjen fødselsvekta si da han blei veid 8 dager etter fødsel.

Han både tisser og bæsjer mye så jeg bekymrer meg ikke for om han får nok mat :)

Uka etter at vi kom hjem hadde hun gått opp 50g så vi måtte til ny veiing etter 5dager da hadde hun gått opp 170g. Helsesøster var da fornøyd, hun er 18 dager veier nå 4200g.
Var 3985g når hun ble født.

Her har lillegutt gått opp 1200 gram siden hjemreisen 7.januar :) Han har de siste 2 ukene gått opp 300 g i uka [emoji4]

Fødselsvekt 3500, tre dager 3350, fem dager gammel 3440 og 12 dager gammel var ho plutselig 3835 :)

Har ikke veid ho etter det men kjenner at ho vokser og legger godt på seg, til tross for mye gulping og bæsjing..

Fikk vite at det meste er normalt, noen legger på seg mye og andre tar det litt mer rolig.

Back
Topp