Hvor mye?

Cosacita

Forumet er livet
Augustbarna 2021
Jeg gir to flasker med mm om dagen. (Ammer morgen, kveld og natt) Hvor mye burde det være i hver flaske? Han har ikke ro i ræva så lenge har jeg ikke fått i han mer enn 80ml, men nå har jeg begynt å klare å få i han minst 110. Er dette nok? Idag fikk jeg i han 125ml hvor han tok en liten pause før han drakk de siste 20.

Så lenge du ammer på natt og morgen kveld vil jeg tro det holder i massevis. Får han vann? Er det en grunn til flaske istedenfor pupp på dagen? Nysgjerrig :p

Ja, han får vann til de faste måltidene. :)
Grunnen til flaska er at han er umulig å amme på dagtid, er som en kålorm som blir fryktelig lett distrahert. :P Har prøvd forskjellig, men det har ikke funka. Dette har holdt på siden han var 4 måneder, så da han ble 7 tenkte jeg at nok får være nok. Jeg ble bare sur av det, og han fikk knapt i seg melk. Tungvint å pumpe, men nå har jeg i hvert fall kontroll over hva han får i seg om dagen. :)

Ja, han får vann til de faste måltidene. :)
Grunnen til flaska er at han er umulig å amme på dagtid, er som en kålorm som blir fryktelig lett distrahert. :p Har prøvd forskjellig, men det har ikke funka. Dette har holdt på siden han var 4 måneder, så da han ble 7 tenkte jeg at nok får være nok. Jeg ble bare sur av det, og han fikk knapt i seg melk. Tungvint å pumpe, men nå har jeg i hvert fall kontroll over hva han får i seg om dagen. :)
Åja. Synes å huske det var spnn her også en peripde. Men han ville ha pupp før duppene da. Så trengte ikke pumpe. Om han spiser godt så trenger du nødvendigvis ikke pumpe tror jeg. Annet enn for å opprettholde produksjonen da. Men litt usikker. Du kan jo høre med ammehjelpen. Kjedleig med ekstraarbeid om man kan slippe.

Hvis han spiser fast føde så er det sikkert nok. :)

Hvilken str er det på flaskesmokken? Det kan hende det går litt for tregt og derfor har han ikke tid til å spise seg mett, slik var vår i den alderen. ;) Når vi gikk over til 3-er smokk så ble hun mer tålmodig og spiste 150ml.

Spiser han fast føde i tillegg?
Bra tips om str på flaskesmokken over her ;)

Med fast føde i tillegg vil jeg tro det er nok. Vanskelig å si hvor mye han får i seg når han ammes selvfølgelig, men så lenge han er fornøyd og legger på seg er det bra.

Spiser han fast føde i tillegg?
Bra tips om str på flaskesmokken over her ;)

Med fast føde i tillegg vil jeg tro det er nok. Vanskelig å si hvor mye han får i seg når han ammes selvfølgelig, men så lenge han er fornøyd og legger på seg er det bra.

Ja, 2-3 faste måltider.
Jeg har nå prøvd større flaskesmokker, og det funket. :D Mindre tull. :)

Har ikke veid han siden han var 6 måneder, så er spent.

Hvis han spiser fast føde så er det sikkert nok. :)

Hvilken str er det på flaskesmokken? Det kan hende det går litt for tregt og derfor har han ikke tid til å spise seg mett, slik var vår i den alderen. ;) Når vi gikk over til 3-er smokk så ble hun mer tålmodig og spiste 150ml.

Har brukt str 1, men nå prøvd 2 og det går veldig bra :) Med nr 3 går det litt for fort, tror jeg.

Åja. Synes å huske det var spnn her også en peripde. Men han ville ha pupp før duppene da. Så trengte ikke pumpe. Om han spiser godt så trenger du nødvendigvis ikke pumpe tror jeg. Annet enn for å opprettholde produksjonen da. Men litt usikker. Du kan jo høre med ammehjelpen. Kjedleig med ekstraarbeid om man kan slippe.

Må pumpe så han får i seg på dagen, så da blir det to flaskemåltider. Håpløst å amme. :( Kun kveld, natt og tidlig morgen han ikke tuller.

Må pumpe så han får i seg på dagen, så da blir det to flaskemåltider. Håpløst å amme. :( Kun kveld, natt og tidlig morgen han ikke tuller.
Men he du snakket med ammehjelpen? Tviler litt på at du trenger pumpe når du ammer såpass på kveld, natt og morgen

Men spiser han bra med mat? Drikker vann? Hadde sendt de en Mail jeg. Så får du ordentlig svar.

Han spiser bra med grøt på kvelden, men frokost og middag er han ikke alltid så interessert i. Drikker ikke så mye vann heller.

Kan gjøre det. :)

Back
Topp