Hvor mye

glafoss

Forelsket i forumet
Augustmødrene 2014
Mat spiser deres små?? Har holdt på en stund med grøt, å han spiser godt (synes jeg da) til frokost å kvelds, men lell så har han i seg 180ml med mme en halvtime etter kveldsgrøten,gjør jeg noe feil? Han sovner på flasken til kvelds å har alltid gjort det.. Eller er det for lite grøt eller mengde mat til en på snart 6 mnd? Jeg tenker hovedsakelig på kveldsmaten. Å hvor mye mme får deres barn samt mat om dagen?
 
Litt varierende her, men stort sett er det slik: 100 ml når han våkner om morraen, grøt (1dl) tidlig lunsj+ vann, 150/180 ml mme + ca 50 ml fruktmos midt på dagen, 150 Ml mme + grønnsaksmos til middag (ska beg med litt kjøtt og no etterhvert) og grøt (1dl) til kvelds + vann+ ca 120/150 ml mme rett før legging.
Natten varierer litt alt etter hvor godt han spiser på dag, mn ofte blir det 1-2 flasker à 100 ml mme i løpet av natta og.

Hvordan sover han på natta? Tenker jo at det er bra han spiser godt før legging for å fylle opp lageret litt:) men våkner han mye på natta kan det jo kanskje være en idé og se om han vil ha mer mat i løpet av dagen kanskje?
 
Min er nu 6.5mnd han liker ikke grøt derfor spiser han det eg laget som er middags mat (inneholder: ris, søt potet,gulrot og pumpkin) han spiser ca.80-100gram 3-4 ganger om dagen. Han vil ikke mme eller noe på flaske om dagen. Om natta før han søve tar han ca.90-120mme og våkner en gang for å drikke igjen ca.60-90ml mme. Han også spiser 3 ganger mellommåltid om dagen som er yogurt eller fruktmos (nestle sin).

Lurer og om dette er nok siden han får i seg veldig lite mme.
 
Ammer fortsatt så usikkert hvor mye mm hun drikker ila en dag. Men hun får pupp i 6 tiden, grøt kl 9 etterfulgt av litt påfyll mm, lunsj 12 smoothie med havregryn/mel eller fruktpure +mm, middag kl 15.30, spiser ikke så mye der enda, så da blir det mest mm, grøt igjen kl 18, og mm 18.45 :)
 
Her spiser han omtrent en porsjon grøt til kvelds og drikker mellom 120-180 ml mme etter kveldsstellet. Kan kanskje virke som om de "bunkrer opp" for natta? Spiser han mye natterstid da?

Her blir det ei flaske utpå morgenkvisten. Sluker 200 ml da, kunne nok drukket mer, men da blir han jo ikke sulten igjen før til kvelds.

Dagen ser omtrent slik ut:
200 ml mme kl.06
Bittelitt grøt + 100 ml mme kl.10.
"Middagsmat"/frukt + 100 ml mme kl.14.
Kveldsgrøt (hel porsjon) kl.18.
120-180 ml mme kl.18:45.
 
Hender han våkner mellom 1-3 å vil ha flaske men som oftest sover han.til kl 6.
 
Sniker fra september. Gutten min er 6 mnd den 10. Han får grøt ca 17.30 og spiser da ca en halv porsjon og drikker så ca 200ml mme kl 18.30. Da sover han stort sett gjennom natta til ca 07. Mange begynner jo ikke med fast føde før 6mnd så jeg stresser ikke med at han drikker mye mme etter grøt. Etter hvert som det øker med fast føde vil nok mengden mme synke :)
 
Her får lille nå første måltid på mårran, sånn i +-6 tida ei flaske mme ca 200ml. Varier om han tømmer de. Så grøt til frokost, frukt til lunsj og evt ei flaske mme om han er veldig sulten. Så noe middagsmat, grøt i 18tida, og ei flaske mme ca 18:30 igjen! Enkelt netter tar han gjerne ei halv-hel flaske mme i løpet av natta i tillegg.
Eneste vi fikk beskjed om av h.s var å prøve å trappe ned noen flasker samtidig som fast føde økte. Spesielt siden han legger helt fint på seg! Så vi har kommet ned i fra ca 6 flasker i døgnet. Og ettersom, Typ nærmere året, så var det snakk om å bare gi 1-2flasker i døgnet, som om du skulle ha drukket melk til frokost/kveldsmat :)
 
Her får lille nå første måltid på mårran, sånn i +-6 tida ei flaske mme ca 200ml. Varier om han tømmer de. Så grøt til frokost, frukt til lunsj og evt ei flaske mme om han er veldig sulten. Så noe middagsmat, grøt i 18tida, og ei flaske mme ca 18:30 igjen! Enkelt netter tar han gjerne ei halv-hel flaske mme i løpet av natta i tillegg.
Eneste vi fikk beskjed om av h.s var å prøve å trappe ned noen flasker samtidig som fast føde økte. Spesielt siden han legger helt fint på seg! Så vi har kommet ned i fra ca 6 flasker i døgnet. Og ettersom, Typ nærmere året, så var det snakk om å bare gi 1-2flasker i døgnet, som om du skulle ha drukket melk til frokost/kveldsmat :)
Er slik vår dag ser ut dette. Han elsker flasken sin:p han kan gi utrykk for at han ikke vil ha mer mat men flaska skal han ha:p
 
06.00 pupp
07.00 150-170 mme
10.00 grøt(Lager med 50ml vann og hun spiser max halve ) og 100-130 mm
13.00 fruktmos 120-170 mm eller mme
16.00 middag max 10 ts og 100-150 mm eller mme
18.30-19.00 170 mme
Vesla mi liker flaska og liker ikke fast føde !!
 
Last edited:
06.30 grøt og mm
09.30 mm
11-12 frukt og mm
14.00mm
17.00 middag og mm
18.30 grøt og mm

Skulle ønske han tok flaska, men dæven han blir sinna når han ser'n.
 
Da min var ca 6 mnd spiste han 1 sto porsjon grøt før han tok flasken på 180 ml mme før det var natta. Han "fyllte seg opp" før natten, virket det som =)
 
Back
Topp