Hvor mye?

Lunah83.

Elsker forumet
I dag ble jeg HELT ferdig utdanna! [:D] Sååå herlig!
Og på fredag skal vi ha avslutning. Skal først på samfundet sammen med alle fra de ulike linjene på skolen kl.10, så er det lunsj med lærerne og de i klassen kl.12. Og i 14-tida skal vi ta klassebilde etc.

Så er det store spørsmålet: Hvor mye må jeg pumpe meg for at lille Sondre skal ha nok mat (som samboer skal gi han)??? For jeg vedder på at Sondre ikke kommer til å sove så masse, og da vil det være ganske så slitsomt for samboer om han ikke har mat på lur [:D]

Jeg aner ikke hvor mye Sondre spiser til hvert måltid [8|]
Og jeg får ikke ut så masse når jeg pumper meg. Litt vondt å pumpe seg synes jeg (manuell pumpe altså).

Og kunne det vært en løsning å kjøpe en sånn liten "juice-boks" med morsmelkerstatning? Eller er det bare dumt å gi han det? Kanskje han får vondt i magen etc liksom [8|] Vanskelig dette!

Skal ringe og høre med helsesøster/ammehjelp i morgen tror jeg. Lille Sondre må jo få mat mens jeg er borte!

Noen som vet?

Ja, vanskelig det der ja. Det er ikke lett å vite hvor mye de trenger. Det er jo sånn forskjell på hvor ofte de vil ha mat også, men det er jo ikke sikkert han vil ha mat så ofte når ikke du er der og han kjenner lukten av mat. Jeg hadde nok pumpet ut det jeg klarte, og hatt en  boks med mme som nødløsning. Det er jo greit å ha i bakhånd.
Men snakker du  med helsesøster får du sikkert gode råd.

Lykke til i morgen da........ALLE sammen[;)]

Når jeg har pumpet og gitt til Marlene spiser hun ca 120ml per måltid, fikk beskjed om at det var mye. Du kunne kanskje spart opp det du klarer, 200-300ml så hatt en boks med mme i tilfelle det ikke skulle være nok :)

ORIGINAL: Divinity

Når jeg har pumpet og gitt til Marlene spiser hun ca 120ml per måltid, fikk beskjed om at det var mye. Du kunne kanskje spart opp det du klarer, 200-300ml så hatt en boks med mme i tilfelle det ikke skulle være nok :)

Huff...så mye ja. Sist jeg pumpet meg fikk jeg bare ut 30ml! Men det var like etter et måltid da men. Sondre spiser ofte (og kanskje ikke såå mye av gangen?). Men skifter bleier ofte også, og han tisser og gjør fra seg bra [:D]
Alltid noe i bleien når vi skifter!
Og det er vel et godt tegn?

ORIGINAL: Lunah83

ORIGINAL: Divinity

Huff...så mye ja. Sist jeg pumpet meg fikk jeg bare ut 30ml! Men det var like etter et måltid da men. Sondre spiser ofte (og kanskje ikke såå mye av gangen?). Men skifter bleier ofte også, og han tisser og gjør fra seg bra [:D]
Alltid noe i bleien når vi skifter!
Og det er vel et godt tegn?

Så lenge han har våte bleier er alt som det skal [;)] For å få mest ut av pumpingen er det best å gjøre det på formiddagen, for da har du mest melk. Prøv å pump 5-6 ganger raskt for å få igang melken, så etterpå tar du det slik at det er behagelig for deg. Kan hjelpe om du har småen ved siden av deg når du pumper. Lykke til!

Takk for råd! Fått ut 70ml nå, så dette skal jeg greie! [:D]
Og han spiser godt når jeg legger han til brystet. Og kjempeflink til å rape! Blir et skikkelig mannfolk av denne karen ja [:D]

Back
Topp