hvor mye

snika

Glad i forumet
er det normanlt og veie i forhold te høyden egentlig? om man er 1.70 høy og vier 80kg er man da overvektig, eller om man er 1.50 og veier 60?

jeg har hørt at sånn man generelt kan finne ut hva kvinner "bør" veie så er det høyden minus 110. altså hvis man er 170cm skal man veie 60 kg, hvis man er 150 skal man være 40 kg.... men denne beregningen tar ingen hensyn til muskelmasse eller evt kraftig beinbygning, men skal visst gi en liten pekepinn[:)]

ORIGINAL: Sillien

jeg har hørt at sånn man generelt kan finne ut hva kvinner "bør" veie så er det høyden minus 110. altså hvis man er 170cm skal man veie 60 kg, hvis man er 150 skal man være 40 kg.... men denne beregningen tar ingen hensyn til muskelmasse eller evt kraftig beinbygning, men skal visst gi en liten pekepinn[:)]

Ville ikke stolt HELT på det der altså. Det er veldig individuelt. Jeg er 160 cm høy, og når jeg veide 50 kg, så jeg ut som en krigsfange. Men igjen ser søstra mi på 170 helt smashing ut, og hun veier 85 kg!
Så lenge ingenting henger og slenger eller tyter ut der det ikke skal, tror jeg man er relativt trygg. :P

Back
Topp