Hvor mye vil Dere betale for en barnevogn?

attpåklattnr2

Gift med forumet
Jeg er veldig i tvil. Vil jeg bruke 10-12 tusen på en vogn med lekkert design. Eller bruke 5000kr på en alright vogn og kjøpe annet utstyr i tillegg som feks tripptrapp stol med babysete. Valgets kvaler ;)

Får mitt 3.barn, og jeg ville kjøpt en pent brukt vogn og heller brukt pengene på noe annet. Hvis det var min første kunne jeg nok ha brukt såpass mye, men jeg har kvittet meg med både Emmaljunga og Simo vognene til mine to eldste. Hadde jeg ikke vunnet vogn her inne, hadde jeg kjøpt vogn på finn.no og kjøpt annet stæsj til bebisen. Blir jo veldig dyrt i lengden!

Får mitt 3.barn, og jeg ville kjøpt en pent brukt vogn og heller brukt pengene på noe annet. Hvis det var min første kunne jeg nok ha brukt såpass mye, men jeg har kvittet meg med både Emmaljunga og Simo vognene til mine to eldste. Hadde jeg ikke vunnet vogn her inne, hadde jeg kjøpt vogn på finn.no og kjøpt annet stæsj til bebisen. Blir jo veldig dyrt i lengden!
Jeg har en vogn etter forrige barnet som nå er 3 år. Men det var en billigvogn som også har blitt brukt til barnehagevogn så den er utslitt. Så må nok bli en ny:) men heldigvis finnes det vogner fra 3000kr og oppover :)

Last edited:
Vi er førstegangs gravide. Vi er også eldst i våre søskenflokker og har ikke noen å låne/ arve av. Vi har gode stabile inntekter og tenker ikke så mye på alle utgiftene.
Det blir sikkert kjøpt akkurat den vognen, sengen, stolen osv som fruen (meg) faller for.
Jeg jobber på småbarnsavdeling og har sett noen vogner som jeg liker godt. De er fra Emmaljunga Tror de ligger på ca 10 000 kr +/- ekstra utstyr.
Men tenker å ta med bilen min til butikken og prøve å løfte vognen inn/ ut av bilen også.

Vedlegg

• image.png
    image.png
    278,7 KB · Visninger: 101
Kjøpte ny emmaljunga edge til første, så denne gangen tenker jeg det blir å kjøpe en brukt søskenvogn, om vi ser behovet :)

Brukte ikke vogn i det heletatt sist. Kun i bhg.. Begynte med bæresjal allerede på nyfødtintensiven og bruker det fortsatt når hun blir sliten eller syk. Har ikke trengt vogn heller :) Men svigers kjøpte oss en (som aldri ble brukt) til 5700,-

Kommer til å kjøpe en brukt eller rimelig vogn. Kjøpte en helt ny og ganske dyr vogn til førstemann, noe som var totalt bortkasta! Den så helt forferdelig ut etter bruk, spesielt da den sto i barnehagen (flekker og falmet i fargen), så jeg ville ikke bruke den til andremann.. Kjøpte en lite brukt vogn til nr 2, og angrer ikke et sekund på det :)

Kommer til å kjøpe en brukt en :) ser ikke vitsen med å kjøpe en helt ny når så mange fine brukte selges :) Viktig å spare noen kroner her og der :D Skal uansett ønske meg vogn i bursdagsgave i mai :)

Her har vi brukt vognen mye, både på tur og sovet i den hjemme. Har også hatt den mye ut og inn av bilen, så vi brukte tid på å finne rett vogn for oss. Kom over vognen til halv pris ny i butikk, men hadde nok betalt full pris og om vi måtte. Tenker man selv må tenke igjennom hvor mye den vil bli brukt. Får jo solgt den igjen og kanskje.

samme her. Men usikker på hvem det blir ennå. Vil ha en som er lett og tar liten plass i bilen men ikke med 3 hjul. Godt det er noen måneder igjen å tenke på :p

Jeg vet ikke pris - jeg vet hvilken vogn jeg skal ha bare :rolleyes: Jeg ville sikkert brukt opp til 10k for å bli fornøyd. Jeg hadde Emmaljunga til eldste, kjempefin. Startet med Simo til minste, helt ok. Men ble aldri helt fornøyd, så fikk ny av mannen min etter et par mnd. (Simo kjøpt brukt, så betalte ikke mye for den) Husker første dagen jeg skulle bruke den og løfte (Simo er tung. Ryggproblemer etter bekkenløsning og graviditet) Sto ute i gata her og LO. For den var så lett. Så jeg vil ha den. Hvis jeg finner den. Haha.

Har vært fristet av disse nye fine vognene jeg også, og var vel nært det ble ny vogn på andremann, men fornuften slo til.... :joyful:
Har en Emmaljunga edge som ble kjøpt brukt til førstemann og har vært veldig fornøyd med den, så om ikke vi finner ut vi må ha søskenvogn, så blir nok den samme brukt også til tredjemann..... ;)

Kjøpte meg en kjempefin vogn i går som jeg tror vi vil like. Satt ned med 2000,- og kosta kun 1500,- Et røverkjøp! Den var akkurat det vi var ute etter. Vi trenger ikke det dyreste og beste. Den er i tillegg flunkende ny, og det hadde jeg lyst på denne gangen :smiley-bounce012

Fy flate så lyst jeg fikk til å bestille den! Men jeg kjøper minst mulig før jeg har passert 12 uker...

Hvis vi skulle være uheldige og miste nå, skal vi uansett prøve igjen - så vogna kommer til å bli brukt :smiley-bounce012

Back
Topp