Hvor mye veier deres små ved 10mndr?

En tråd i 'Oktober 2016' startet av Dyvna81, 3 Aug 2017.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Dyvna81 Forelsket i forumet ❤ Oktoberbaby 2016 ❤

Lillegutt er straks 10mndr og veide ham hjemme i dag (var vekke fra Norge i 3mndr), veier 9.500. Han har liksom blitt lengre med ser tynnere ut. Han var 8.500 på 6 månederskontrollen, er det for lite vektoppgang? Synes han spiser godt, jeg ammer fortsatt flere ganger i døgnet og han får grøt/middag/frukt hver dag. Er veldig aktiv også. Hvor mye veier deres små ved 10mndr?

2. Sonniken Elsker forumet Novemberbarna 19 ❤ Oktoberbaby 2016 ❤

Er nok helt normalt! :) De er jo mye mer aktive nå, og det er vel heller ikke meningen at de skal legge på seg like mye nå lengre. Bjørn var 10 kg på 6-månederskontrollen, og veier nå rett over 10,5 kg. Men nå har han vært ganske god og rund da, begynner å bli litt slankere nå. Jeg ammer fortsatt noe, men føler nesten jeg må lure ham til å drikke melk, så er fint lite han drikker om dagen tror jeg.. Spiser godt med grøt og middag heller.

3. amliv88 Gift med forumet Novemberlykke 2016 ❤ Oktoberbaby 2016 ❤

Min her veide 10,8 kg ved 8 mnd kontrollen, veide 10,2 ved 6 mnd så er jo normalt at vekten flater ut. Bare de følger sin egen kurve, du får jo se kurven hos helsesøster :)

4. FruG Forumet er livet ❤ Oktoberbaby 2016 ❤

Her er det ingen 10 mnd kontroll, men hun var 6,9 på 8 mnd og er sånn ca 7,6 kg nå [emoji4] hun har gått opp 1,1 kg siden 6 mnd - noe vi er veldig fornøyd med [emoji4]

5. Minimeg Forumet er livet Tilgangsansvarlig VIP ❤ Oktoberbaby 2016 ❤ Januarlykke 2019

Her har lillegutt skutt opp i vekt etter at vi klippet tungebåndet! 7,8 ved 6mnd 8,8 på 8mnd og nå veier han 9,8 kg og er 9,5 mnd. Hoppet fra 50% til 75% på percentilen :happy:

• Liker Liker x 5
  6. Thessaniya Forumet er livet ❤ Oktoberbaby 2016 ❤

Så lenge de følger kurven sin så er alt normalt ja :) Emilie skal veies imorgen, hun veide 10.6 på 8 måneder og tenker meg hun runder 11 kg nå, men hun spiser som en hest om dagene og så det er ikke så rart :p

Edit: jeg husket feil der, hun veide 10,2 på 9 måneder og nå idag veide hun 10,5 kg [emoji85] tror kanskje det var 9,6 på 8 måneder [emoji4]

Last edited: 15 Aug 2017
  7. Marsmamman Elsker forumet ❤ Oktoberbaby 2016 ❤

Mi var 10,3kg [emoji4]

8. ia216 Forelsket i forumet ❤ Oktoberbaby 2016 ❤

Min er bare 8350 og 71 lang. Liten tass. Men følger kurven sin da. Blir 10 mndr den 20., var på kontroll på tirsdag.

9. filifjonka Glad i forumet ❤ Oktoberbaby 2016 ❤

Frøkna veide 10,5 kg, hun har ikke gått opp siden 6 mnd kontroll, bare strekt seg. HS og vi er kjempe fornøyde, for nå er hun innafor kurven, men fortsatt en klump :) Og til dere som tenker hun ble slanket, absolutt ikke!

Del denne siden