Hvor mye veier barna deres nå?

ORIGINAL: ~Tintus~

ORIGINAL: Cathygirl

I følge vekten hjemme veier hun nå 10,8kg[:D]
for noen uker siden veide hun 10,3kg på sykehuset så vi e superlykkelig[:D] ser at d hjelper med maten hun får nå[:)] Desverre har hun blitt litt forkjølet igjen så e redd matlysten vil dale igjen nå, men holder pusten så lenge hun spiser[:)]

aner ikke hvor høy hun e, men ligger rundt 85-90cm en plass. bruker både 86 og 92 i klær!

Så bra at vekten hennes går opp! Hvilken mat er det hun får nå? Er det spesialmat mtp sykdommen hennes?

Håper ikke forkjølelsen stopper opp matlysten hennes.

E ikke noe spesiell mat egentlig. bare mer fett i maten som godt med smør og pålegg på brødskiven. I tillegg får hun næringsdrikk hver dag i tillegg til d hun spiser[:)]

Hvilken næringsdrikk er det? Noe dere har fått anbefalt av legen?

Hannah har liten matlyst hun også. Hun spiser ok i bhg, men nå når det er ferie, så syns jeg hun har spist utrolig lite og jeg syns det ser ut som at hun har gått ned i vekt...

d finnes næringsdrikk for både barn og voksne på apoteket. To forskjellige merker for barn. D vi bruker heter MiniMax. Ser ut som sånne små juicekartonger. ellers e d andre merke Nutrilette om eg ikke husker feil. Den finnes til både voksne og barn. E god i smak begge merker, men har bare blittt til at hun bruker minimax.
Legen til AH mente jo hun var på grensen til mager[&:] når vi var på kontroll for en tid tilbake.
Har du snakket med lege om Hannah? at hun spiser lite og går lite opp i vekt? Vi får disse drikkene dekket fordi hun har behov for d. går jo an å ta d opp med legen og bare høre om d e noe å gjøre. Noen barn e jo bare tynn og d trenger ikke bety noe[:)] Eg var selv en spirevipp som liten og AH har arvet samme kropsbygning som meg i tillegg til sykdommen sin så hun e naturlig tynn, men hadde nok vært større om hun ikke hadde hatt CF.

Vekten til Hannah har vært en tema siden hun ble født. Faste veiing på helsestasjonen hver uke/hver 14. dag i lang tid etter hun ble født. Samtaler med lege og sykehus. Men de har trøstet seg/meg med at hun er våken og aktiv. Jeg er i grunn ikke bekymret nå lenger, i forhold til da hun var baby. Og som sagt så spiser hun ok i bhg. Men det er klart at hun er ei lita og spebygd jente, og det har hun vært hele tiden.

Men da ska d ikke være noe å bekymre seg for[:)] Godt dere har blitt fulgt opp hele veien[:)]

12,4..aner ikke hvor lang hun er[:)]

Ei stond sia ej vegde Noah, men sist va han 92 cm, å 14 kg! [:D]

Back
Topp