Hvor mye væske per dag

Klar?

Betatt av forumet
Hei. Jeg har en 7,5 mnd gammel gutt. Nå skal jeg ut i arbeid, mens gutten skal være hjemme med pappa. Vi har fått innført gode måltidsrutiner med fast føde. Men jeg syns han drikkee lite til. Nå kan jeg lett amme ham litt. Men da han ikke tar flaske er det vanskelig for pappa og gjøre det på samme måte. Hvor mye drikke bør han prøve å få i ham? Hva skal vi være obs på som viser at det blir for lite drikke?
 
Hei. Jeg har en 7,5 mnd gammel gutt. Nå skal jeg ut i arbeid, mens gutten skal være hjemme med pappa. Vi har fått innført gode måltidsrutiner med fast føde. Men jeg syns han drikkee lite til. Nå kan jeg lett amme ham litt. Men da han ikke tar flaske er det vanskelig for pappa og gjøre det på samme måte. Hvor mye drikke bør han prøve å få i ham? Hva skal vi være obs på som viser at det blir for lite drikke?
Hei! Et friskt barn vil regulere væskeinntaket selv etter behov. Væskebehovet er avhengig av vekten, og tegnet på at gutten din får i seg nok væske er at han har våte tissebleier flere ganger daglig. Dersom han ikke får i seg nok væske, så kan det at han har flere tørre bleier i løpet av en dag være uttrykk for dette. Som eksempel, kan nevnes at et barn på 10kg, har et væskebehov på ca 1000ml,- iberegnet den væske som finnes i fast føde. Gutten din kan gjerne drikke vann i tillegg til morsmelk eller mme. Lykke til med jobbstart! hilsen Elin
 
Back
Topp