Hvor mye trengs i str 50?

Det kommer helt ann på størrelsen på ungen. Her brukte frøkna først str 44 en god stund og så 50, jeg har fått beskjed om at neste kommer til å være på samme størrelse men klarer meg med de bodyene og det jeg har (3 stk ) frem til jeg evt drar og kjøper mere etter fødsel.

Brukte str 50 te han va 2 1/5 mnd ca:) Gjekk eindel skift i begynnelsen ;)

Brukte aldri 50 han var 54 cm når han var født og brukte 56 i ca 3 uker før det var for smått. Han la på seg 400g og vokste over 1 cm i uka i minst 7 uker.

Vi fikk aldri på klær i str 50.. 56 var litt stort, men bedre det enn å
Bruke for små klær ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi brukte 50 i ca 10 uker ser jeg nå på bildene. Så ganske lenge m.a.o. :)

Brukte strl 50 i ca en mnd. Jeg vil heller ha klær som passer, enn altfor stort.. Mine 3 var 51cm (3,8 - 4,3 kg) når de ble født. Hadde ca 8 bodyer. Og 6 bukser å velge i . Sistemann hadde enda flere (arv :) )

Det kommer an på hvor liten baby du får :P

Jeg kjøpte 3 bodyer og 3 bukser i 50. Vesla var bare 48cm da hun ble født og svømte i 56, så da måtte vi ut å handle mer når vi kom fra sykehuset. :)

Bedre å handle mer etter fødsel, enn å handle masse man ikke får brukt. ;)

Vi brukte 50 de 4 første ukene. Klart man kan bruke 56 og brette opp, men jeg ville gjerne ha klær som ikke så altfor store ut. Når man har gleda seg så mange år til å bli mamma er det veldig stas å kle på babyen i fine klær:)

Vi trengte ikke tøy i str 50. Mine barn har sklidd rett i 56:)

Flytta denne til vårt underforum for Barneutstyr og Mammautstyr :-)

Vi brukte 50 den første mnd.
Str 50 er 0-1 mnd.
Godt med noe som passer perfekt og at baby ikke svømmer i for store klær.

Jeg ville kjøpt inn følgende til en augustbaby:

5 bodyer
1 strømpebukse
3 bukser

Jeg har kjøpt to bodyer i 50, en bukse og en pjamas.. Skal også ha augustbaby.
Jeg tenker at dette får holde til han kommer, så kan jeg heller kjøpe mer om han blir liten.
Jeg har kjøpt litt mer klær i 56.

VI brukte 50 enge, alle sa vi ikketrengte 50 men det var feil. Så vi måtte rett ut og handle.

Vi hadde 3 sett i str 50 da han ble født. Fikk gulpebaby, så måtte ut å kjøpe litt til.

Vår var 50 lang og han svømte i 56. Så var koselig å ha noe som passet:)

Vi brukte 50 i nesten 3mnd. Han svømte i 50, så vi kunne ikke brukt 56...

Jeg fikk en liten gutt, så han måtte ha str 44 helt i starten. Han svømte i str 50! Nå har han spist godt og vokst bra så nå er vi sånn smått begynt å gå over på 56 (han er 6 uker). Men passer ennå noen klær i 50.Hørte såå mange som sa at vi ikke trengte str 50 blabla og ihvertfal ikke mange plagg men han var jo liten, og i tillegg en skikkelig gulper, så på en god dag kunne det godt gå med en 5-6 bodyer og et par tre nattdrakter. I tillegg så blir det jo gjerne litt uhell med disse guttebabyene
Bukser derimot blir det brukt lite av, og ikke blir de særlig skitne heller..

Back
Topp