Hvor mye tran gir dere? *med svar fra Møller's*

ORIGINAL: t0mmelise

Jeg har også latt den stå i romtemp.. gjorde ingenting sa min hs [8|]
om det er iskaldt er det jo vanskligere å få de til å drikke det.. [8|]
iallefall, har økt til 5 ml for hs sa at vi skulle øke til det etterhvert når hun ble vandt med det [;)]

På tranflaska stod det at den burde oppbevares kjølig i maks 3mnd etter den er åpnet..
Jeg fikk heller ikke i V tran om den ikke var varmet opp.

Her er svar fra Møller's:

Det er ingenting i veien for å gi Möller`s tran med sitronsmak også til de aller minste. Dette fordi det kun er en sitronaroma, og ingen ekstrakt. Dermed er det heller ingenting de kan reagere på. Grunnen til at de fleste helsesøstre velger å anbefalle naturell- varianten er fordi det ikke er "nødvendig" å vende spedbarna til sitronsmaken på et såpass tidlig tidspunkt, hvor smaksløkene til babyen ikke er skikkelig utviklet enda. Er det imidlertid slik at resten av familien sverger til tran med sitronsmak, eller barnet ikke vil ta til seg naturell- varianten. Ja, da er det bare å gi sitrontran helt ned i 4-6 uker!

Synes ikke den tranen smaker sitron i det hele tatt, akkurat som olje liksom [:)]

hmm.. kanskje vi skal prøve med sitron smak da [;)]
i begynnelsen gikk det så bra og hun spyttet ikke ut noe.. mens nå.. nå kommer det ut jah [:'(]
thank yåååu :)

ORIGINAL: Fragle

Vi klarte aldri å huske på den tranen siden den ikke kunne stå på badet, så vi gikk over til D-dråper. De klarer vi faktisk å huske på siden de kan stå i romtemperatur sammen med resten av stellesakene:)

kan de det? vi gir også d-dråper, men har den stående i kjøleskapet så går litt i glemmeboken innimellom. det står jo at åpnet flaske skal oppbevares kaldt, eller betraktes romtemperatur som kaldt? er helt grønn på slike ting[8D]

ORIGINAL: lille snegle

Ålreity! har dere bare begynt med det fordi det går greit, eller fordi noen har anbefalt det? [:)] lurer på å øke selv, siden hun blir febrilsk når det er tomt nemlig [:)] (tran med smak av sitron stinker ikke så verst;)

fordi det går greit;D og eg har lyst at det skal vere ei jevn øking, ikkje at eg plutselig hopper til 5 ml når han er 6 mnd;)

ORIGINAL: tessa23

Vi klarte aldri å huske på den tranen siden den ikke kunne stå på badet, så vi gikk over til D-dråper. De klarer vi faktisk å huske på siden de kan stå i romtemperatur sammen med resten av stellesakene:)

kan de det? vi gir også d-dråper, men har den stående i kjøleskapet så går litt i glemmeboken innimellom. det står jo at åpnet flaske skal oppbevares kaldt, eller betraktes romtemperatur som kaldt? er helt grønn på slike ting[8D]

Jeg trodde den kunne det for det stod ingenting om det på flaska, men i dag gikk jeg innom apoteket og sjekka esken og der stod det oppbevares kjølig... [8|]

ORIGINAL: lille marihøne

Dvitamin dråper skal oppbevares i kjøleskap står det på flasken...

Vi glemmer alt for ofte å gi tran!

Det står ingenting om oppbevaring på min flaske... ?

Vi gir også D-dråper... Det står på esken som er utenpå flasken at den skal oppbevares i kjøleskap [:)]

ORIGINAL: Pisces10

ORIGINAL: lille marihøne

Dvitamin dråper skal oppbevares i kjøleskap står det på flasken...

Vi glemmer alt for ofte å gi tran!

Det står ingenting om oppbevaring på min flaske... ?

Vi gir også D-dråper... Det står på esken som er utenpå flasken at den skal oppbevares i kjøleskap [:)]

Ja, jeg så det i dag. Sjekka det på apoteket:)
Hmm... Men nå har jo disse dråpene stått på badet leeenge og han har fått de så og si hver dag. Ikke blitt dårlig, men det er vel heller kanskje effekten som blir dårlig?

Back
Topp