Hvor mye tran gir dere? *med svar fra Møller's*

caracara

Forumet er livet
Her fylles sprøyta opp med 2,5 ml, men jenta er jo nesten trist når det er slukt [;)] Har jo hørt at det skal økes til 5 ml innen 6 mnd alder... Noen som gir mer?

Her går minst halvparten ut igjen og jeg glemmer ofte å gi tranen også. Virker ikke som hun liker det.

aner ikke hvor mye jeg gir jeg [8D] menen full tskje før bading hver kveld[:D]

Vi klarte aldri å huske på den tranen siden den ikke kunne stå på badet, så vi gikk over til D-dråper. De klarer vi faktisk å huske på siden de kan stå i romtemperatur sammen med resten av stellesakene:)

jeg gir kun d dråper jeg å :)

Lurt at det kan stå i romtemp da! [:)] Etter å ha glemt det ut flere dager på rad x antall ganger tok jeg meg i sammen, og husker det stort sett nå, er jo høydepunktet for lille vennen, jo [;)]

Vi har økt til 5ml, går fint men kommer litt opp av og til ja å det stiiiiiinker [:'(]
glemmer det x antall ganger ja :( men men.. noen dager må man få låv å glemme det [;)]

Ålreity! har dere bare begynt med det fordi det går greit, eller fordi noen har anbefalt det? [:)] lurer på å øke selv, siden hun blir febrilsk når det er tomt nemlig [:)] (tran med smak av sitron stinker ikke så verst;)

ORIGINAL: bettand

Her går minst halvparten ut igjen og jeg glemmer ofte å gi tranen også. Virker ikke som hun liker det.

Trekker opp ca 5ml..Men føler vertfall halvparten går utenfor.så gir snart opp og vurderer d-vit dråper. han vrenger seg jo bortnår han får det..

Kan den ikke stå i romtemp? har stått på badet hele tiden her, så spurte jeg hs om vi kunne prøve med sitron for å få han til å like det, men det skulle vi visst ikke[8|] Trur trygt du kan øke til 5ml lille snegle[;)]

Dvitamin dråper skal oppbevares i kjøleskap står det på flasken...

Vi glemmer alt for ofte å gi tran!

ORIGINAL: juliann

Kan den ikke stå i romtemp? har stått på badet hele tiden her, så spurte jeg hs om vi kunne prøve med sitron for å få han til å like det, men det skulle vi visst ikke[8|] Trur trygt du kan øke til 5ml lille snegle[;)]

Det er så teit, her sa min helsesøster at det var like bra med sitronsmak[>:] men, hvis småttiser i din kommune ikke kan få med sitron, såh!

Fra møllers nettsider:

Kan spedbarn få tran med sitronsmak?
I prinsippet kan de det. Det aromastoffet som gir sitronsmak har ikke gitt allergiske reaksjoner. Voksentoppen Astma og Allergisenter i Oslo bruker denne tranen for å se om de kan fremprovosere reaksjoner, men har hittil ikke sett noen. Det er imidlertid ikke spedbarna, men ofte foreldrene som vil ha smak på tranen. Det kan være smart å starte med naturell tran for å kunne tilby tran med smak når barna blir større og selv krever det.

http://www.mollers.no/Faq.aspx

Sendte inn spørsmål óg jeg:

Hei!
Jeg er med på et forum i regi av Babyverden.no. Jeg har en datter som straks er 4 måneder gammel, og har fått beskjed av min helsesøster at det er valgfritt om jeg vil gi henne tran naturell eller sitronsmak, så da får hun med sitronsmak.

Jeg ser at veldig mange andre mødre fra hele landet i samme situasjon får beskjed av sin helsesøster igjen, at de skal gi naturell (som igjen ofte ikke er noen suksess for babyens del).

Vet dere hvorfor så ulike beskjeder gis? Jeg ser begrunnelsen deres på FAQ, men jeg synes ikke at barn skal få velge sitronsmaken senere er god nok grunn til at flertallet av helsesøstre råder mødre til å gi tran naturell. Har inntrykk av at mange som får beskjed om å gi naturell, går over til D-dråper, som sikkert også funker kjempebra.

Håper det er greit at jeg poster svaret dere gir meg sammen med spørsmålet på forumet, Februar 2010 på babyverden.no

Æ har heeelt glemt den tran'a æ.. *fy skamme seg*
Men Julie begynte å grine på nesa når æ ga ho det. Men skal bli flinkere nu altså.
Va godt den tråden her dukka opp. :) Takk. :)

Om ho ikke klare den tran'a, begynne æ å gi d-dråper. :)

Men e spent på svar. Skal følge med den her tråden nu. :)

Jeg fyller en teskje med tran ca 1/2 time før han får den, da er den god og lunka[:)]

Litt vanskelig å si hvor mye han får i seg, noe går på duken, noe under haka og noe i munnen[:D]

Jeg har også latt den stå i romtemp.. gjorde ingenting sa min hs [8|]
om det er iskaldt er det jo vanskligere å få de til å drikke det.. [8|]
iallefall, har økt til 5 ml for hs sa at vi skulle øke til det etterhvert når hun ble vandt med det [;)]

Vi må få høre svaret du får lille snegle..
--og det med at tran skal stå i kjøleskapet, tviler vertfall sterkt på at vi hadde fått det i minien om det var kaldere enn romtemp...

Skal poste svaret hvis jeg får, for da jeg trykte send ble det bare en blank side, så spørs om det nådde frem [8|] står vel bakpå flaska om oppbevaring...

ORIGINAL: lille marihøne

Dvitamin dråper skal oppbevares i kjøleskap står det på flasken...

Vi glemmer alt for ofte å gi tran!

Det står ingenting om oppbevaring på min flaske... ?

Back
Topp