Hvor mye tåler egentlig magen?

øyensten

Flørter med forumet
Ettersom jeg jobber i Barnehagen kan det bli litt uventet smell av og til..
Hadde ei jente idag som kom springene i god fart til meg idag me armene strekt frem, sterka jenta smelte godt til magen.. jeg fikk vondt i øyeblikket, så gikk det over!
Men da kommer spørsmålet, hvor mye tåler magen?
Koser meg på jobb, men jeg kjenner jeg redd for babyen min.. Vil ikke miste den, eller skade h*n!
 
Har tenkt på det samme. Jeg har en aktiv 2-åring i hus som gjerne vil stå på mammas mage, noe som selvfølgelig er heeelt uaktuelt for tiden
 
Jeg håper den tåler endel! Har selv en aktiv datter på 15 mnd som jeg ikke klarer å holde unna.
 
Jeg har lest at babyen ligger godt beskyttet med fostervann og det hele rundt seg, men det er jo ingen garanti... Kjenner eg beskytter an`så godt eg kan, og må bite meg i tungen og roe meg ned hvis noen slår/dunker meg i magen... kjenner eg har lyst å rope "Pass på! Vet du ikke at eg har baby i magen!! Du må passe på!"... ikke lett dette:-) Godt å se at morsinstinktet fungerer;-)
 
De ligger veldig godt beskyttet der inne ;-) Men er jo ikke noe i veien for å fortelle til barna at de må være forsiktige.
 
Babyen ligger veldig godt beskyttet i fostervann. Skal ikke være noe fare, så lenge man ikke får veldig vondt! Ikke noe vits å "utsette" seg for fare, men hvis det er ment at babyen er levedyktig, så tror jeg det meste skal gå bra. Tenk hvordan de gravide damene drev før i tiden, de hadde jo kjempetungt arbeid feks, og babyen ble det jo likevel :):)
 
De ligger godt beskyttet ja og sist svanger var jeg så heldig å ha en liten djevel i magen.. Kunne gå dager uten at jeg kjente noe liv osv.. Tipset da var jo å dytte på magen. Da jeg spurte om jm kunne vise på meg hvor hardt jeg kunne dytte for å vekke prinsen så fikk jeg faktisk vondt av at hun dyttet til.

Hunden vår (schäfer) var jo bare 1 år da jeg gikk prag å hun hoppet opp en dag jeg lå i sofaen og snudde på magen min (før jeg rakk å beskytte) da hun hoppet ned igjen.
Så de tåler MYE der inne..

Er jo historier om de som har falt ned trapper og ingen skade skjedd. Men der dere har muligheter ville jeg snakket med de rundt og forklart at det er en baby der inne så vi må være litt forsiktig med magen..  :D
 
De ligger godt beskyttet ja og sist svanger var jeg så heldig å ha en liten djevel i magen.. Kunne gå dager uten at jeg kjente noe liv osv.. Tipset da var jo å dytte på magen. Da jeg spurte om jm kunne vise på meg hvor hardt jeg kunne dytte for å vekke prinsen så fikk jeg faktisk vondt av at hun dyttet til.

Hunden vår (schäfer) var jo bare 1 år da jeg gikk prag å hun hoppet opp en dag jeg lå i sofaen og snudde på magen min (før jeg rakk å beskytte) da hun hoppet ned igjen.
Så de tåler MYE der inne..

Er jo historier om de som har falt ned trapper og ingen skade skjedd. Men der dere har muligheter ville jeg snakket med de rundt og forklart at det er en baby der inne så vi må være litt forsiktig med magen..  :D
 
De tåler veldig mye. Sønnen min hoppet oppi sengen en morgen, og tråkka meg rett på magen, helt nederst. Fikk veldig vondt med en gang, men det gav seg. Ringte legen for sikkerhetsskyld, og de sa at det mest sannsynligvis ville gå fint. Og det gjorde det! (Må legge til at sønnen min er snart 4 år, og veier hele 21 kg)
 
Jeg har en jente som liker å småsparke meg i magen i kosestunden i senga på morgenen :)

Vi har jo ikke fortalt det enda, så kan jo ikke si at hun må være forsiktig pga. baby. Men jeg sier at mamma får vondt når hun gjør sånn da :)

Jobber også i bhg, men synes det går greit der egentlig :)
 
Takk skal dere ha, mange gode ord : -) Det er godt at den tåler en del, for dagene står ikke mye i ro, ettersom jeg selv har litt for mye energi, og er gjerne med på litt herjing, så kan det fort bli noen smell på kroppen:-)
 
Back
Topp