Hvor mye studielån, hvor mye lønn? *mer insp*

Eg har over ti år og da, hadde mykje lavare da eg begynte, og så jobbar turnus. Håpar du stiger etterkvart:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Må nok bytte jo om jeg skal stige så mye. Er ikke et godt betalt yrke, og liten, privat bedrift hvor jeg er eneste ansatt.
Planen er å søke andre jobber, og starte eget, men greit å vente med ny jobb nå pga spire tenker jeg :)

Grunnlønn i mitt yrke: 310 000,- (men er arbeidsledig nå). Studielån: 0.-

Mastergrad, men totalt 8 år universitetsutdannelse, og 550 000 i året. Har 500 000 i studielån, men det er egentlig nedbetalt bare at jeg har pengene på høyrentekonto. Bedre rente der enn lånerente. Så da trekkes bare beløpet månedlig av kontoen.

Kunne tjent 750 000 i det private (har fått tilbud), men jeg trives i staten

Har 421 i årslønn, uten relevant utdanning.. Innleid på andre året nå!
Vil forhåpentligvis stige i lån når jeg får fast jobb neste år (om ikke ting endrer seg markant i den bransjen og de ikke trenger meg mer )

Null studielån, kun ett fagbrev (i noe helt annet en det jeg jobber med nå).

Er i permisjon nå. Er egentlig butikksjef i klesbutikk, tjener rett over 400 000kr. Jeg og vurderer å jobbe som assistent i barnehage og gjerne utdanne meg etterhvert. Merker du mye forskjell på lønn eller?

Jeg merker det jo.. Før skatt utgjør det ca 80 100 på et år. Og etter skatt blir det litt over 4 000 mindre pr måned utbetalt for min del. Dette gjelder da 90% stilling.
Når jeg startet i barnehagen var jeg heldig sånn at alle år i butikk talte med i ansienniteten sånn at jeg ble satt til nest høyeste lønnstrinn. Men før jeg sendte inn all dokumentasjon på tidligere arbeidsforhold ble jeg satt vesentlig lavere. Ble da først satt til 266 900 i årslønn for 100% stilling men ble flyttet opp til 328 300 for 100% stilling. Så ansiennitet har mye å si.
Har lyst til å utdanne meg til fagarbeider barn og ungdom men mangler foreløpig litt praksis for å kunne sette igang med det som privatist. Så får se på det etter permisjonen.

Jeg har fagbrev, ingen studielån. Jobber ikke innen fagbrevet mitt. Tjener 400 k i året. (startlønn). Stiger en god del, men noe millionlønn blir det aldri. Hehe. Men vi har veldig veldig mange goder gjennom jobb. Derfor godtar folk lavere lønn enn andre i bransjen.

Førskolelærer, 0 års ansennitet. Studielån på rett under 400 000 og 369 000 årslønn, tror det har gått en smule opp nå - men aner ikke hvor mye :s Noen som vet?

340 000 i året på meg og 420 000 hos mannen. Vi har ikke lån på huset eller i studie :-) det passer oss supert siden vi bare er 21 og 23 år :-)

Jeg tjener ca 550.000 har ikke høyereutdanning og ikke studielån
Men jobber ugunstigetider.

Synes lønnen din er kjempe bra med tanke på at du ikke har høyere utdanning. Mange stillinger som krever høyere utdanning som har mindre startlønn. Feks lærer og sykepleier.

Jeg har bachelor innen data, men jobber som ufaglært lærer i meget redusert stilling. Dette var det jeg fikk her jeg bor, er ikke flust av jobber. Har en full årslønn på 390k ca. Og dette en vanlig lærerlønn med 8 års annsinitet.

Begynte vel med studielån på ca 200k når jeg var ferdig. Synes absolutt det var verdt det, åpner flere muligheter.

Jeg har 2 år på Universitet og 3 år på Høgskole, ca 440.000 i året (mener jeg å huske ) og lån på 250.000

Har ca 250 000 i lån, og tjener rett under 500 000.

Siden det hadde vært helt uaktuelt å få jobben min uten utdanning, synes jeg det er verdt det ja:-)

Har 400 000 med 3 år på høyskole og 4 års ansiennitet.. men liker jobben min, så det var jo verdt det.. ca 160 000 igjen i studielån..

Back
Topp