Hvor mye støt tåler babyen i magen?

Bolle3

Flørter med forumet
Er 14 uker, men har fått en god mage. Er så klumsete og dulter borti mye. Idag feks fikk eg en pose med vannflasker dengende rett i siden på magen[emoji85]

Ganske mye. Jeg ble bokset i magen av en elev (7.klassing) da jeg gikk gravid med eldste. Hadde god mage. Gikk helt fint - heldigvis. :)

Så bra det gikk fint! Men når går grensen for når en oppsøker lege?

Vanskelig å si, jeg kan ikke ha pasientkontakt i jobben pga fare for støt/utagering.
Jeg hadde gått til legen om jeg ble bekymret etter støt i magen.

Jeg snubla mot kanten på en kommode og fikk til og med skikkelig blåflekk på magen. Hadde uansett time til jordmor dagen etter, og hun sa det skulle veeeeldig mye til for at babyen blir skadet- det de oftest er redd for er at morkaken løsner, men det er visst først etter uke 20 at det blir mer aktuelt, fordi den oftest ligger godt beskyttet langt ned frem til da. Men er du bekymret kan du jo ringe føden å høre da :)

Er 14 uker, men har fått en god mage. Er så klumsete og dulter borti mye. Idag feks fikk eg en pose med vannflasker dengende rett i siden på magen[emoji85]

Dette har jeg også tenkt på! Har en liten hund på to kilo som har brukt meg som springbrett for å hoppe opp i vinduskarmen. Det er ikke særlig til "støt", men nok til at jeg ikke tillater det mer. En annen sak er at jeg skvetter som fy når jeg midt under en tre timer lang gravidlur våkner av at hunden tar i fart og hopper på meg:eek::p

Back
Topp