Hvor mye spiser du hver dag?

Treblirfire

Glad i forumet
Desemberglede 2015
Det varierer jo litt fra dag til dag og dagsform, men sånn gjennomsnittlig hvor mye og hva spiser du? :)

Føler jeg spiser så "lite" nå ift det jeg spiste da jeg var gravid med førstemann. Spiser så og si som før jeg var gravid, bare at jeg er litt ekstra sulten etter middagstid som sikkert kommer av at jeg ikke spiser noe "ekstra" ift mageboeren ila formiddagen.

Spiser som regel et par grove brødskiver til frokost, så to eller tre skiver igjen til lunsj, så middag og et par skiver til kvelds. Spiser et eple ellernoe som jeg sniker inn imellom av og til. Føler det er litt lite egentlig ift det at jeg faktisk er gravid, og når jeg sammenligner med hvor mye jeg spiste sist :P

Frokost: en brødskive og en yoghurt eller yoghurt, korn og banan.
Lunsj: 2-3 brødskiver
Mellommåltid: en frukt
Middag. Varierende, men helt normal mengde.

Tenker det holder i massevis. De trenger ikke mye kalorier i magen, og overskuddet ender jo bare på vår kropp. Og er det en ting jeg ikke trenger er det å få mange ekstra kilo som jeg må jobbe av etter fødsel :p

Føler heller ikke at jeg spiser enorme mengder. En vanlig hverdag består gjerne av et rundstykke med egg til frokost. En skål havregrøt eller en salat til lunch. Eneste jeg gjerne kan spise mer av er middag, så da er jeg ofte ikke sulten til kvelds.

Spiser mindre nå enn før. To skiver brød til frokost, en gomorgen eller rislunch til lunsj, en frukt imellom og ca halvparten så mye middag som før. Spiser som regel ikke noe etter middag, for jeg får så grusomt halsbrann. Har ikke gått opp mer enn 5 kg, men det er ca som de forrige svangerskapene. Føler jeg ikke har plass til mat.. skulle gjerne spist mer, men orker ikke gå rundt å være konstant stappmett.

Vil si at jeg har ganske samme kosthold som før, bortsett fra matvarer og drikke man skal holde seg borte fra da. Så i kombinasjon med et greit aktivitetsnivå, ligger jeg vel på rundt like mange kalorier inn som ut tenker jeg. Har ikke hatt cravings på noen spesiell mat, men har hatt generell god matlyst hele svangerskapet

Spiser også ganske likt som før, litt mindre middag kanskje og heller litt kveldsmat - for jeg blir så fort mett. Et par brødskiver til frokost og lunsj, litt frukt som mellommåltid. Jeg har god matlyst da:-)

Jeg spiser ikke så mye mer enn hva jeg gjorde før jeg ble gravid. Spiser havregryn med melk til frokost, 1-2 skiver til lunch, en yoghurt, smoothie eller noe noen timer etter lunch, middag og noe frukt/grønt på kvelden når jeg begynner å bli sulten igjen.

Jeg er veldig glad i god mat, og spiser mye til vanlig også. Forskjellen er at nå har jeg vært i så dårlig form at jeg ikke har fått trent, så jeg har lagt på meg en god del. Bekymrer meg ikke så mye for det, jeg gjorde det sist gang også, og etter 6 mnd med amming så var jeg slankere før svangeskapet..

Spiser 1-2 brødskiver til frokost, eller havregryn/müsli med melk. Kan være jeg spiser to frokoster også :p Lunsj kan være et par brødskiver til. En stor porsjon middag. Og så kanskje middagsrester til kvelds :p Største problemet er vel alt jeg spiser mellom måltidene. Sjokolade, frukt, kjeks, yoghurt, godis.. det jeg finner i skapet. Jeg er sykemeldt og har litt for lite struktur på måltidene, og litt for mye usunt i skapet.

Er til vanlig veldig glad i mat, men nå har jeg ikke ork til hverken kokkelering eller spising. Får i meg frokost og middag, skal jeg ha i meg mer enn det må det tvinges ned :( Gubben er heldigvis flink til å passe på at jeg får i meg nok når jeg glemmer det selv.

Jeg føler ikke at jeg spiser noe særlig mer enn jeg gjør til vanlig. Har vel heller ikke gått opp mer enn 8-9kg så det kan nok stemme. Jeg hadde bedre appetitt i forrige svangerskap, men hadde da ingen aktiv krabat på 1,5 å løpe rundt etter. :) Synder nok en del på sjokolade likevel..

Spiser frokost blanding med vesla før bhg, når jeg kommer hjem spiser jeg som regel 2 brødskiver med noe godt oppå. rundt 12 tiden nye brødskiver, ellers noe annet snacks. Middag når vesla er kommet fra bhg. På kvelden knasker jeg på noe hele tiden nesten, frukt, kakemann, chips, sjokolade, ja, helt avhengig av å ha noe i munnen :)

Det varierer jo litt fra dag til dag og dagsform, men sånn gjennomsnittlig hvor mye og hva spiser du? :)

Føler jeg spiser så "lite" nå ift det jeg spiste da jeg var gravid med førstemann. Spiser så og si som før jeg var gravid, bare at jeg er litt ekstra sulten etter middagstid som sikkert kommer av at jeg ikke spiser noe "ekstra" ift mageboeren ila formiddagen.

Spiser som regel et par grove brødskiver til frokost, så to eller tre skiver igjen til lunsj, så middag og et par skiver til kvelds. Spiser et eple ellernoe som jeg sniker inn imellom av og til. Føler det er litt lite egentlig ift det at jeg faktisk er gravid, og når jeg sammenligner med hvor mye jeg spiste sist :p
Spiser omtrent det samme som deg :) merker at jeg er mer sulten til kvelds, og spiser gjerne en ekstra skive da. Det er viktig for meg at jeg spiser meg skikkelig mett om kvelden, ellers kan jeg våkne skrubbsulten om natta :p

Føler jeg ikke får puste hvis jeg spiser som normalt nå.. Blir ekstremt tungpustet! Så nå må jeg kutte ned på matinntaket. Prøver å spise mat som gjør at jeg holder meg lenger mett, uten å bli for full i magen. Som 1 egg og 1 liten brødskive med en haug med lun (varmet) leverpostei på. Spiser jeg mer sliter jeg med pusten i timevis. Utrolig slitsomt! Spiser litt frukt mellom måltidene, og koser meg med kaffe/kakao og litt kjeks eller lignende en gang om dagen.

Spiser en smoothie når jeg våkner, som oftest to glass da, lager hele den smoothiemaskinen full :P så da tenker jeg jeg får dekt litt vitaminbehovet ^^ har oppi frosene bær, blåbær jordbær og banan, og appelsinjuice. Så må jeg ha kaffe eller te til smoothien for å ikke bli så kald (vinter). Så etter et par timer er jeg kjempesulten, fordi det er jo ikke spesielt mettende med smoothie! Så da tar jeg gjerne 2 brødskiver med et stort glass melk til, og hvis det ikke er nok lager jeg en "runde" til med to brødskiver og melk. Spiser også banan eller annen frukt til hvis jeg har det tilgjengelig. Så i 4 tiden kan jeg blir litt søtsugen så da bli det kanskje litt godteri eller potetgull :P
Så er det middag, spiser vanligvis pizza, burger, kjøttkaker, fiskekaker, wok etc etc helt vanlig mat! Ikke så veldig glad i middag :P men spiser en god porsjon.

På kveldene blir det kanskje ei brødskive hvis jeg er veldig sulten, eller potetgull og brus eller sjokolade feks.. :P

Jeg har gått opp 15 kg og er 35 uker på vei så vil ikke anbefale å spise så mye :P men jeg må innrømme jeg har latt meg selv slippe litt unna, og jeg trener ikke noe heller :P så kiloene kom visst kjapt ^^

Back
Topp