Hvor mye spiser deres?

3.gull

Blir kjent med forumet
Har en sønn på 14 uker med enorm appetitt:-) Han drikker 180 ml mme 5-6 ganger om dagen og i tillegg ammer jeg han. Har ikke så mye melk, når jeg pumper meg får jeg ut ca 100 tilsammen. Har kjøpt velling fra Sverige som jeg har tenkt å begynne med ved ca 6 mnd. Men tenker nå at jeg kanskje skal begynne snart. Føler hele dagen går med til mating nå, med en flaske velling på formiddagen hadde det kanskje holdt litt lenger. Hva tror dere?
 
Her drikker hun 180 ml ca 5 ganger om dagen, og jeg ser nok for meg at vi begynner med grøt litt før hun blir 4 mnd, et par uker før tenker jeg.. velling har jeg ikke no erfaring med..
 
Her er han 11 uker og spiser ca 165-170 ml til hvert måltid, men får han en flaske det er 180 på spiser han lett det også.
Med storebror begynte vi med grøt rett etter at han var 4 mnd, men har ingen erfaring med velling, men tror jeg ville snakket med de på hs før jeg hadde begynt med det :)
 
min er 11 uker, og han spiser maks 135ml 5-6 ganger i døgnet.
 
Mini er 12 uker og spiser maks 130-135 ml 5-6 ganger om dagen.
 
Her spiser snuppa 5 180 flasker om dagen. Snart begynner vi nok med litt grøt på kvelden, og smaker på middager rundt 4 mndr tenker jeg
 
80ml x 6 eller 7 ganger. Venter lengst mulig med mat. Ble anbefalte melk til 6mnd på Helsestasjonen. Velling syns jeg er smart.. er jo melk med litt grøtpulver i :) + med kun melk er bæsjebleiene :)
 
Gutten min spiser lite og ofte.. Vi er vel oppe i 150 nå, men han klarer ikke alltid spise alt, men han spiser sikkert 7 ganger om dagen.
Litt amming, men han blir mindre og mindre interessert..

Jeg har aldri prøvd velling, men tenkte å begynne å øve på å spise grøt når han bikker 4 mnd. Det har tatt litt tid før det blir noe ordentlig måltid av det.

 
Har ikke kontroll på hvor mye han får i seg når jeg ammer (men spiser ofte, hvertfall hver tredje time)... men her har vi iallefall begynt med grøt på kvelden, begynte når han var 3 og en halv mnd, så har holdt på i nesten to uker med det:) Syntes det går veldig bra! Han sover mye roligere første halvdel av natta nå enn tidligere! 

Begynte å gi han en skje i starten, så to, og nå gir jeg til han ikke virker interessert mer! Har ikke merket noe magevondt eller merkelig bæsj;) Syntes han har blitt en mye roligere gutt på kvelden! Bader etter grøten også rett i seng (kanskje litt amming), da sover han som en stein :D 
 
jeg ammer så jeg visste ikke heeelt hvor mye han spiser, men da jeg pumpet da jeg var hos min mor i kristansand, ble han ikke mett før jeg hadde nådd 200 ml. :O 

Nå skal det sies at han slekter på sin far og er en diger bass, 3 mnd, 64 cm og 7 kilo. 
og sånn går no dagan... :P
 
Vi har tenkt å introdusere Dorthea for grøt om en ukes til, hun er 3mnd +1uke på tirsdag.Hun drikke mellom 200ml og 230ml 5 ganger til dagen. Broren var småspist, så han begynnte også med grøt da eftersom han ikke var så glad i melk.
De er jammen forskjellige disse små:-D
 
Back
Topp