hvor mye spiser dere i løpet av dagen ?

sommer-baby

Betatt av forumet
Junibarna 2015
jeg føler jeg spiser så lite :(.
frokost : yoghurt
Lunsj : frukt
middag : det som er til middag
kvelds : frukt eller suppe
 
Spiser du så lite fordi du er kvalm, eller er du vant med det fra Før du ble gravid?
Jeg spiser:
Frokost: 2 knekkebrød
Mellommåltid: frukt eller nøtter
Lunsj: 2 knekkebrød og frukt
Mellommåltid: frukt, knekkebrød eller nøtter.
Middag: det vi har
Kveldsmat: yoghurt med cottage cheese og bær eller feks grøt/suppe/salat.
 
fordi jeg er kvalm :/. Spiste litt mer før jeg ble gravid .men sliter generelt mest med frokost da jeg ikke klarer svelge brødmat rett etter jeg har stått opp :/. Men skal prøve få lage meg en god lunsj nå :)
 
Hittil i dag har jeg ikke fått i meg en eneste matbit. Har vœrt kvalm og kastet opp siden jeg våknet. Nå vurderer jeg om jeg snart skal prøve meg på noen nudler.
Jeg spiser vanligvis sunt og er glad i mat, men i det siste har jeg slitt med å få i meg noe som helst. Sunt og variert spiser jeg i allefall ikke, jeg liker det ikke, men nå føler jeg at det viktigste er at jeg får i meg noe.
 
uff da :/, det er ikke noe kjekt når det er sånn.håper du klarer få i deg litt mat :). Nudler Hørtes godt ut det skal jeg prøve som et mellommåltid :).
 
Stakkars deg, helt pyton og ha det slik.. Håper nudlene ble en suksess. Merker det fristet her også!
 
Nudler var faktisk topp! :)
 
Frokost: 1-2 brødskive
Mellommåltid: frukt
Lunsj: 2-3 knekkebrød
Middag: det vi har
Kveldsmat: 2 brødskiver / pakke nudler ect

Veldig kvalm for tiden. Kaster ikke opp. Skulle nesten ønske jeg gjorde det for da hadde det kommet opp :/
 
Frokost: yoghurt/havregrynsgreie
Lunsj: baguett eller varm mat fra jobbkantina
Middag: det vi lager.
Kveld: en frukt/brødskive

Tror jeg spiser tilstrekkelig, men er stadig vekk redd for at jeg spiser for lite... Spesielt mellom lunsj og middag kan det gå så lang tid at jeg blir bekymret. Som idag var lunsj kl 12 og nå skal vi spise middag (kl er 19). Spiste litt kjeks og et eple kl fem, men er så sulten nå...
 
Sliter med å få i meg mat selv, lite som frister. Tvinger i meg en yoghurt når jeg står opp , og prøver på et par rista brødskiver til tidlig lunsj. Så er det kanskje frukt eller kjeks hvis jeg klarer. Og litt middag. Hender jeg spiser makaroni med ost til kvelds. Hørtes mye ut når jeg skrev det, haha. Men spiser så lite at jeg helst skulle spist litt hver andre time for p dempe kvalmen, men jeg klarer ikke.
 
Sliter m å få i meg mat på morgenen, men sånn har jeg alltid vært. En banan pleier å smake godt. Spiser som regel salat m egg til lunsj, middag og kvelds. Fått litt dilla på salat m avokado, tomater og rødløk mm :p Veldig godt. Ellers er havregrøt noe jeg ofte har til sein lunsj eller kvelds. Jeg spiser ikke gluten og melk, så blir ikke mye ferdiglaget eller halvfabrikata her.
til mellommåltid har jeg ofte nøtter, frukt eller grønnsaker.

I dag spiste jeg faktisk pommes frittes ute og fikk dårlig samvittighet. Jeg er overvektig og må passe på så jeg ikke legger på meg i starten nå. Ikke redd for at babyen ikke skal få det den trenger, sånn sett ;)
 
Altså

lunsj: Salat m egg
middag: Det vi har
kvelds: Havregrøt
mellom: Nøtter, frukt el rå grønnsaker
 
Back
Topp