Hvor mye spiser de små nå? :)

babymirakel

Oktobermirakel, ønske om bitteliten <3
Oktobermirakler 2013
Himmelbarn
Her får lillemor pupp når vi står opp 8-9 tiden, pupp 10-11 tiden, pupp 12-13 tiden, pupp 14-15 tiden etterfulgt av grøt, pupp 16-17 tiden etterfulgt av litt middag fra oss, pupp 18-19 tiden etterfulgt av grøt, pupp 20-21 tiden og pupp 2-3 ganger om natten & 1 gang mellom 5-6 :)

Englemamma & mirakelmamma ♡⚘ fullammer min vakre skatt. pp1 - startet 17. juni ♡ testuke: uke 31. håper på ett nytt mirakel ♡☆
 
Her er det pupp mellom 5 og 6 en gang. Grøt rundt 8, og pupp igjen mellom 9 og 10 en gang. Skive med leverpostei i 12-tiden, og evt. noe frukt etterpå. Pupp rundt 14. Middag kl 16. Grøt til kvelds kl 18 etterfulgt av pupp på sengekanten rundt 18:30. Pupp igjen mellom 21 og 22 en gang. Og så er det pause frem til 5-6. Har nettopp vent han av med nattamming. Gikk over all forventning :)
 
Her er det pupp mellom 5 og 6 en gang. Grøt rundt 8, og pupp igjen mellom 9 og 10 en gang. Skive med leverpostei i 12-tiden, og evt. noe frukt etterpå. Pupp rundt 14. Middag kl 16. Grøt til kvelds kl 18 etterfulgt av pupp på sengekanten rundt 18:30. Pupp igjen mellom 21 og 22 en gang. Og så er det pause frem til 5-6. Har nettopp vent han av med nattamming. Gikk over all forventning :)
Hvordan vente du av? Hs syns ikke jeg skal, så har ingen gode tips.
 
Hvordan vente du av? Hs syns ikke jeg skal, så har ingen gode tips.
Hvorfor synes ikke hs at du skal venne av? Har det vært problemer med vekten?
Her anbefalte hun at vi gjorde det nå, for det kunne bli vanskeligere på et senere tidspunkt. Jeg begynner dessuten i jobb igjen 1. juli, og jeg tror ikke jeg hadde fungert dersom jeg skulle opp annenhver time på natten...
Han har mer enn god nok vekt, og holdt kurven sin perfekt enda han har hatt lungebetennelse.

Her anbefalte hs at jeg ammet han da han la seg, og amme han igjen i ni-ti tiden når han våknet. Og så skulle pappaen steppe inn resten av natten, frem til 5-6. Da satt pappaen ved sengen hans og trøstet han til han sovnet igjen. Det gikk overraskende bra. Han ble aldri hysterisk og lot seg roe relativt lett. Andre natten våknet han bare en gang. Så kom det en natt hvor han lå våken i tre timer, så helt stabilt er det ikke enda, men det kommer seg.

Dersom man har muligheten så vil jeg anbefale at det er pappan som tar babyen på natten, for mamma blir forbundet med mat og da kan det gjerne bli litt mer skriking. Mammaen kan jo gjerne legge seg på eget rom også. Jeg lå meg inn til storesøster deler av natten.

Hvor lang tid det tar er veldig individuelt. Her virket det som han var veldig klar for det, i og med at jeg gikk så rolig og greit for seg. Det var mye verre med storesøsteren :p
 
Hvorfor synes ikke hs at du skal venne av? Har det vært problemer med vekten?
Her anbefalte hun at vi gjorde det nå, for det kunne bli vanskeligere på et senere tidspunkt. Jeg begynner dessuten i jobb igjen 1. juli, og jeg tror ikke jeg hadde fungert dersom jeg skulle opp annenhver time på natten...
Han har mer enn god nok vekt, og holdt kurven sin perfekt enda han har hatt lungebetennelse.

Her anbefalte hs at jeg ammet han da han la seg, og amme han igjen i ni-ti tiden når han våknet. Og så skulle pappaen steppe inn resten av natten, frem til 5-6. Da satt pappaen ved sengen hans og trøstet han til han sovnet igjen. Det gikk overraskende bra. Han ble aldri hysterisk og lot seg roe relativt lett. Andre natten våknet han bare en gang. Så kom det en natt hvor han lå våken i tre timer, så helt stabilt er det ikke enda, men det kommer seg.

Dersom man har muligheten så vil jeg anbefale at det er pappan som tar babyen på natten, for mamma blir forbundet med mat og da kan det gjerne bli litt mer skriking. Mammaen kan jo gjerne legge seg på eget rom også. Jeg lå meg inn til storesøster deler av natten.

Hvor lang tid det tar er veldig individuelt. Her virket det som han var veldig klar for det, i og med at jeg gikk så rolig og greit for seg. Det var mye verre med storesøsteren :p
Hun ligger over gjennomsnittet i vekt og spiser godt på dagen, men de mener her at de må venne seg av nattamming selv. Men det kan jo ta sin tid. Begynner selv i jobb i midten av juli så hadde vært greit med søvn. Tok meg en cider en kveld, og da ville hun plutselig ha pupp en halvtime etter at jeg hadde drukket. Da skrek og sutret hun jevnt om hverandre i to timer til jeg kunne amme igjen. Så tror avvenningen her blir tøff, men vil veldig gjerne kjenner jeg. Hs foreslo og bytte ut ett måltid med vann som pappa kunne ta for å få ett mindre måltid for min del. Hu drakk masse vann, men skulle fortsatt ha pupp så gruer meg litt.
Men hvis jeg ammet nå halv ti, kan jeg da prøve å drøye til kl 6? Ammer du da? Står dere opp da? Her sover hun til syv ca, så å få sove til da hadde vært en drøm.
 
Last edited:
Her ammer jeg i 6-7 tiden før jeg drar på jobb. I løpet av dagen gir pappaen 2 porsjoner med grøt og 0,5-1,5 glass med middag og noen ganger et fruktbeger eller lignende. Jeg ammer ofte når jeg kommer hjem fra jobb, men ikke alltid, han får 1,5 porsjon med grøt til kvelden før jeg ammer han. Gutten min er stor ligger over 97 percentil og trenger derfor mye mat. I tillegg har han begynt å åle seg rundt, "hele" leiligheten er gjerne utforsket 3 ganger før frokost. På 6 måneders kontrollen var han på størrelse med en gjennomsnittlig 1 års gammel jente både i lengde og vekt.
 
Her puppes det kun kveld og noe på natt. Har begynt å jobbe, og han biter mye. Har veldig lite melk igjen, men det føles greit. Han får endel grøt, noe frukt(mos), noe velling (kjøpt i Sverige) og noe middagsmat ila en dag.

Ang. nattamming er vi nede på bare en amming tidlig på natten, omtrent når jeg legger meg. Klarer å roe han fint ned med vann, han er fryktelig tørst nå som det har vært så varmt så lenge.
 
Grøt i 7-8 tiden med pupp før og etter, frukt i 12 tiden med pupp før og etter, pupp en gang mellom frukt og middag, middag i 17 tiden med pupp før og etter, grøt kl 19 med pupp før og etter.
Her skal vi nå på med 4 natt uten pupp, var mye pupp mellom 01.30 og 7 tidligere og måtte bare ta kampen og slutte.
1 natten våknet hun 1.30, var inne til henne jevnlig med vann og trøst, sovnet til slutt etter et par timer.
2 natten det samme bare at hun sovnet etter litt over 1 time.
3 natten våknet 1.30, gikk inn å strøk henne på kinnet og ordnet på dynen og da sovnet hun med en gang igjen og sov til 8.00.... JIPPI..
Veldig spendt på om det vedvarer.
 
Her er det alt for mye pupp på natten, haha:p I natt 4 ganger:eek:Som regel er det 2-3.
Får pupp før vi står opp av sengen, som er ca. 07.30. I dag var det imidlertid rett før 06.00:eek:
Så er det 4 faste måltider i løpet av dagen før han legger seg. Han får pupp 2-3 ganger på dagtid. Noen skjeer fruktmos til frokost og lunsj i tillegg til hovedmåltidet. Yougurt eller smoothie til dessert etter middag. Hender også det blir noen mellommåltider hvor han får yougurt.
 
Hun ligger over gjennomsnittet i vekt og spiser godt på dagen, men de mener her at de må venne seg av nattamming selv. Men det kan jo ta sin tid. Begynner selv i jobb i midten av juli så hadde vært greit med søvn. Tok meg en cider en kveld, og da ville hun plutselig ha pupp en halvtime etter at jeg hadde drukket. Da skrek og sutret hun jevnt om hverandre i to timer til jeg kunne amme igjen. Så tror avvenningen her blir tøff, men vil veldig gjerne kjenner jeg. Hs foreslo og bytte ut ett måltid med vann som pappa kunne ta for å få ett mindre måltid for min del. Hu drakk masse vann, men skulle fortsatt ha pupp så gruer meg litt.
Men hvis jeg ammet nå halv ti, kan jeg da prøve å drøye til kl 6? Ammer du da? Står dere opp da? Her sover hun til syv ca, så å få sove til da hadde vært en drøm.

Når han våkner i 5-6 tiden så ammer jeg han, ja. Og da sover han som regel videre til 7-8, og så står vi opp da :)
 
Hvor mye varierer fra dag til dag.
Ammer 08
Grøt 9-10
Skive og frukt 1430
Middag 1630-17
Grøt 19

Ammer ca 4 ganger kveld/natt. Ammer sjelden dagtid pga mindre melk:)
 
halv 8-8: grøt
halv 12-12: brødskive og frukmos
halv 4-4: middag og smoothi (hun er veldig dårlig med på å spise middag)
18-1830: grøt
sover fra 7 til 7 ca =)
 
Nå er det mye amming :) hun skal få grøt på morgen om hun vil ha rundt 10-11 tiden. Så litt smoothie i 14 tiden om hun vil ha. Så litt middag i 17 tiden og kanskje grøt i 20 tiden om hun våkner og er sulten :) hun skal få velge selv sa helsesøster så lenge hun får i seg par ts fastføde om dagen er hun fornøyd :D

☆ Englemamma, mamma til Natalia & prøver på nr 3 ⚘ Uten prevansjon siden 17. juni ... håper å få 2015 nurk ♡☆tester når symtomer melder seg
 
Back
Topp