Hvor mye spiser andre flaskebarn?

Her er hu 2,5 mnd og spiser 200ml ca hver fjerde time.. 200ml kl 07, 15 og 18.30 også 220ml kl 11.
Hu første varvekstremt stor, hu fikk mat til hu var fornøyd og sprengtevalt av skjemaer, nå er hu over 3år og veier 15kg og er helt normal! Jeg hadde gitt så mye mat babyen din virker fornøyd med:)

Min veier ca 5, 5 kg og han "spiser" rett over 1 l nan i døgnet.
Hovedregel for jevn vektøkning er vel 15 % av kroppsvekta? Min skal ha 825 ml/døgnet for å legge på seg, men sluker mer enn det. Det er vekta man skal måle etter, ikke alder tror jeg.

Lillebror 24. juli

Lagde du større hull i flaska?

❤ Gutt født 27 juni ❤

Neida, brukte MAM-tut str 3 på flaska.
Det virker ikke som han ble så mye mettere selv med tykkere melk, så jeg prøvde å gi grøt rett i munnen. Han elsket det :D Ga 2 ts, og det gikk ned uten problemer, så vi må prøve oss litt frem hva som funker best; i melka eller som tillegg til melk.

Min veier ca 5, 5 kg og han "spiser" rett over 1 l nan i døgnet.
Hovedregel for jevn vektøkning er vel 15 % av kroppsvekta? Min skal ha 825 ml/døgnet for å legge på seg, men sluker mer enn det. Det er vekta man skal måle etter, ikke alder tror jeg.

Lillebror 24. juli

15% av vekta er rundt literen her, så da skulle det stemme bra :)

Nå har han plutselig begynt å spise mindre enn 200 ml..før tømte han flasken hver gang men gjør det ikke hver gang nå.nå er det vel 160 ml av og til.i går synes jeg han drakk lite da han drakk 130 ml den ene flasken. Fikk meg et lite sjokk;)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Neida, brukte MAM-tut str 3 på flaska.
Det virker ikke som han ble så mye mettere selv med tykkere melk, så jeg prøvde å gi grøt rett i munnen. Han elsket det :D Ga 2 ts, og det gikk ned uten problemer, så vi må prøve oss litt frem hva som funker best; i melka eller som tillegg til melk.

Hvor gammel er han?:) jeg har prøvd sviskemos noen skjeer å litt grøt noen skjer å en sånn smaksprøve som di kaller det. Han her syntes egentlig ikke noe om det i melka men slukte det fra skje, han blir så urolig fort etter mating rundt 4,5 å skal jo egentlig ikke spise før sju åtte igjen. Så tenkte i dag gi han smaksprøve grøt kl 18.00 å så natt melka klokka 19.30. Han sover hele natta som regel men er så grinete å sulten mellom 16.00 til leggetid som er mellom 19.00-20.00

❤gutt født 27/6❤

Han er 2,5 mnd, født 10.juli. De siste 3 kvelder har han fått et par t-skjeer grøt for å bli fornøyd. I går drakk han 1,1 liter erstatning på dagen så jeg skulle se på kvelden om han kanskje ikke hadde behov for grøt. Men en halvtime etter siste flaske var han misfornøyd igjen, fikk grøten og var strålende fornøyd. Har bestilt ekstra vektkontroll på mandag bare for å se om han sprenger kurven sin eller ikke.

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Han er 2,5 mnd, født 10.juli. De siste 3 kvelder har han fått et par t-skjeer grøt for å bli fornøyd. I går drakk han 1,1 liter erstatning på dagen så jeg skulle se på kvelden om han kanskje ikke hadde behov for grøt. Men en halvtime etter siste flaske var han misfornøyd igjen, fikk grøten og var strålende fornøyd. Har bestilt ekstra vektkontroll på mandag bare for å se om han sprenger kurven sin eller ikke.

Å så fikk jeg beskjed av hs nå at jeg kunne begynne , når han drikker så mye var det tegn på at han trengte mer mat :)

❤ Gutt født 27 juni ❤

Å så fikk jeg beskjed av hs nå at jeg kunne begynne , når han drikker så mye var det tegn på at han trengte mer mat :)

❤ Gutt født 27 juni ❤

Så bra, håper jeg får samme beskjeden så det føles litt mer rett å dytte grøt i en liten baby :D

Så bra, håper jeg får samme beskjeden så det føles litt mer rett å dytte grøt i en liten baby :D

Ja, var godt å få det bekreftet :) jeg får lov av hs hehe :) lettere å si til svigermor i allefall ;)

❤gutt født 27/6❤

Ja, var godt å få det bekreftet :) jeg får lov av hs hehe :) lettere å si til svigermor i allefall ;)

❤gutt født 27/6❤

❤gutt født 27/6❤

Oppløftende hos hs, han følger sin egen kurve litt over gjennomsnittet. Er på samme streken som ved fødselen. Han var nok bare en av de som trengte litt ekstra

Oppløftende hos hs, han følger sin egen kurve litt over gjennomsnittet. Er på samme streken som ved fødselen. Han var nok bare en av de som trengte litt ekstra

Hva sa dem om grøt? :) han her ligger godt i sin kurve, men på lengden i forhold til alder er det stor forskjell :) laaang gutt ama :) var sånn jeg også, å det er fint han arvet det :)

❤gutt født 27/6❤

Hva sa dem om grøt? :) han her ligger godt i sin kurve, men på lengden i forhold til alder er det stor forskjell :) laaang gutt ama :) var sånn jeg også, å det er fint han arvet det :)

❤gutt født 27/6❤

Skulle bare fortsette med de små porsjonene han får, foreløpig trenger han jo ikke mye for å være fornøyd. Hvor lang er din kar? Hs målte lillemann til 61 i dag, jeg fikk 63 forrige helg men mulig det var feil. Så foreløpig er han tyngre enn han er lang, men tipper det snur etterhvert. Storesøster er lang og pappaen er lang, slektes han på meg blir han kort :p

Back
Topp